Tullissa on aina ystävä...

Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Tullissa on aina ystävä...

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Sain tänään autoverotuspäätöksen vuoden -75 R90 S:stä. Olivat arvioineet yleiseksi pyyntihinnaksi 18056,84€ ja yleiseksi myyntihinnaksi 16404,00€! :D
Kuka tahansa tullista saa tulla ostamaan pyörän puoleen hintaan tuosta! 8)
Veron: 4240,76€ saa ostaja itse maksaa.

Me kaikki ollaan työnantajana kyseisille "palvelutyöntekijöille". Miten voisimme valvoa ketä sinne otetaan töihin :?:
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Johan on

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Katselin kerran museoitua Daytona orangea 90 S-pyörää. Hinta oli kymppitonni, siis täällä Suomessa. Pyörä oli hieno mutta jätin ostamatta. Ostin sitten vain 50 tuhatta ajetun -88 RS:n ja maksoin 3 tonnia ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Hinta lienee sopiva kun ostaja maksaa sen ja myyjä myy.

Tänä päivänä kaikki tuntuu menevän kaupaksi kunhan rahalla vain saa. Pappatunturista olen nähnyt 1500 euron pyyntöjä, mutta kaipa sekin on hintansa väärtti koska meni heti...
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Olipas käsittelijälle sattunut pikkupikku moka. Hän oli jättänyt Tullihallituksen Tuonti- ja autoverotusyksikön laskelmat huomioimatta ja laittanut laskuun suoraan vastaavan uuden ajoneuvon(R1200 R) yleisen myyntihinnan verotuksen perusteeksi.

Oikealla laskutoimituksella saatiin yleiseksi myyntihinnaksi 300€ josta autoveroa maksetaan siis 23% ja siitä alvia 12,40%.

Mun laskujen mukaan veroa tulee 65,10€.

Reilu 4donaa säästöä puhelinsoitolla, ehkä kannatti! 8)
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

77,55€ tuli maksua, vaikka viivakoodi uudessa tilisiirrossa ilmoitti toista miljoonaa!! :shock: Ei oo homma ihan täysin hanskassa tullissakaan! :lol:
Peksi
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:06

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Tämä taas todistaa miten naurettavia virheitä "valtio"tasolla tapahtuu. No ihmisiä me kaikki ollaan, mutta ei herrajestas tämmösiä sais tapahtua edes vahingossa :D
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Tänään postista kopsahti oikaisu siihen 4200€:n virheeseen. Pyörä on ollut jo viikon kilvissäkin... :roll:

Soitin tulliin ja en kuulemma ollut ainoa jolla oli viivakoodivirhe. Toivottavasti muutkin ovat asian huomanneet.

Laitoin myöskin verovalituksen jo pari vuotta sitten maksetusta verosta. Olivat perineet liikaa, vaikka uusi laskentatapa oli jo voimassa. Parisen sataa on tulossa takaisin.

Tullin puhelinjonossa meni tunti mukavasti kuunnellen TORVIMUSIIKKIA!
Varmaan henkilökunta soitti sitä itse... TORVET! :twisted:
Vastaa Viestiin