Projekti

Peksi
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:06

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Löytyhän se runkonumerokin kun äskön tuolla korjailin toimistotuoliani. Oikealta puolen rungon takaosasta tarakan kiinnityskohdan vierestä. Vastaava tosiaan kuin tuossa tyyppikilvessä, eli 230698. Ei siellä mitään erityisiä stansseja ollut lisäksi, vaan vain itse numero.

Homma on seissyt lukuunottamatta tankin hiomista puhtaaksi ja faijan nikkarointeja perän kuoren osalta. Sieltä kun piti irroittaa kaikki kiinnityspinnapultit. Ne oli aivan loppu kaikki. Ja tottakai siellä on erikoiskierre ja uusia ei saa mistään normaalikaupasta eikä uudenmaan pultistakaan.
kipi
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Marras 2007 13:42

Viesti Kirjoittaja kipi »

Minulla homma on edennyt seuraavasti: moottori on purettu osiin ja viety koneistettavaksi. kromiosat on kromauksessa. Suurin osa pikkuosista on putsattu vanhasta maalista/ruosteesta. Runko ja isommat osat odottaa edelleen hiekkapuhallusta/maalausta, koska en ole vielä löytänyt etulokaria ja takaloksun pätkää.
Uusia osia olen saanut hankittua jonkun verran mm. tanko, kahvat, vaijerit, etupään puslat, laakerit, tankin kumit.
Vielä on paljon laitettavaa ja hankittavaa mutta homma jatkuu.
EevaP
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:56
Moottoripyörän malli: R75/6

Viesti Kirjoittaja EevaP »

Hienoa, että näillä palstoilla on myös nuoria tekijöitä ja harrastajia. Kesemmällä nähdään varmaan kuvia valmiista pyörästä.
kipi
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Marras 2007 13:42

Viesti Kirjoittaja kipi »

juu kesäksi valmistuu, saa nähdä vaan minä vuonna :)
Peksi
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:06

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Joo tosiaan paikallaan jauhaa tämäkin projekti tällä hetkellä. Tekniikkapuoli ei oo ku yhen vkonlopun reissu vammalaan mut "koripuoli" pitäs saada myös tehtyä, mutta tiloja maalaamiseen ei itsellä ole. Tällä hetkellä runko ja pari muuta osaa majailee olohuoneessa, joten pakkohan se sieltä on niputtaa vielä tänä vuonna ettei tartte sukulaisille selitellä.
kipi
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Marras 2007 13:42

Viesti Kirjoittaja kipi »

Runko, 4 vannetta, lamppu ja lokarit haettu hiekkapuhalluksesta ja pohjamaalauksesta. Kaikki loput pikkuosat pohjamaalasin itse.
Aloitin myös pintamaalaukset pääsiäisen pyhinä. Nyt on runko ja tankki maalattu valkoiseksi ja raitateipit vedetty valkoiseksi jäävien raitojen kohdalle. Mustan olen nyt vetänyt kahteen kertaan ja ainakin kolmannen kerran huomenna. Sen jälkeen raitateipit pois ja arvioimaan tulosta!
Pikkuosien pintamaalauksen aloitin myös tänään ja se valmistunee huomenna. Sen jälkeen jäljellä olis vielä vanteet ja lokarit.
Peksi
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:06

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Maalia ruiskuteltais täälläkin mikäli olis tiloja. Olis läjä noita osia mitä maalata. Niin oman auton kuin bmw:nkin. Paikallaan on polkenut koko tämän ajan. Faijan kanssa pitäis pitää pieni inventaario osien suhteen ja listata ihan kaikki mitä tarvitaan sekä kerätä läjä osia puhallukseen vielä. Jostain syystä ei vaan oo saanu mitään aikaseks :cry:

Mulla tulee nuo rungon valkoraidat mustan päälle. Käytän siis eri tyyliä. Käytän tuossa Tuusulassa straippimaalarilla ni pääsee vähimmällä.
kipi
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Marras 2007 13:42

Viesti Kirjoittaja kipi »

juu, tiedossa oli, että raidat vedetty alunperin eritavalla.
Raitoihin jäi hieman parannettavaa vaikka teinkin teippaamalla, niin ajattelin tehdä nuo korjaukset käsin eli tulee se kädenjälkikin näkyviin!!
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Viesti Kirjoittaja mclean »

Teipatuista raidoista tulee hyvin aidon tuntuiset, kun teippaa hiukan "huolimattomasti" eli että leveys ei ole ihan kymmenesosilleen. Sitten vetää maalin hyvin ohuesti sienellä raidan suuntaisesti vetäen. Siis ei töpöttämällä. Maalia on tultava todella ohuesti, jotta maaliin teipin rajakohtaan ei tule terävää särmää.
kipi
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Marras 2007 13:42

Viesti Kirjoittaja kipi »

Onnistui mielestäni hyvin nuo raidat nyt, kun veti pienellä pensselillä viimeisen kerran. Ei tarvinnut mitään teippejä enään!
Pientä kädenjälkeä on näkyvissä!
Peksi
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:06

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Täällä seisoo edelleen projektit. Välii on tullut auton katsastusremontit ja keittiöremontissa täytyy olla myös mukana. Tuohon päälle vielä koulunkäynti, niin vapaata rupee löytymään jossain toukokuun puolenvälin tienoolla sen verran, että hommaa saadaan eteenpäin :/ Täytyy nyt pistää tavotteeks hieman maltillisempi: Laitetaan R35 pyörilleen ens kesänä, mutta leimakuntoa täytyy vielä harkita. Tosin uusien osien kirjo on aika ankara, joten edelleen tässä on mahdollisuus saada pyörä ajoon (optimistiluonne kun olen). Eihän osien ruuvaamisessa kiinni kauaa mene :)
Peksi
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:06

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Nyt rupee omakin optimismi loppumaan tän homman suhteen. En oo tehny asian eteen kuukaudenpäiviin mitään yksinkertasesti sen takia, että ei oo jaksanut. Huomenissa on onneks viimenen koulupäivä, joten seuraavat 3-4kk on käytettävissä tehokkaasti työajan ulkopuolella kun ei tartte lukea. Samalla pitää ruuvaa harrasteautoon uutta palikkaa ja maalipintaa maalailla (joo on vähän liikaa harrastuksia vissiin). Seuraavan kerran kun maalailen hiontavärillä, niin vois ottaa ton rungon tuolta uhriks ja vetästä senkin hiontavärille siltä osin kuin tarvitsee = rungon ulkopinnat. Osiakaan ei oo keritty haalimaan kun tota keittiöremonttia jatketaan tosiaan edelleen. Päätettiin uusia sähköt ja yms samalla vaivalla kun nyt on sen verran levällään koko keittiö.
Peksi
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:06

Re: Projekti

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Joo tää on mennyt täysin jäihin. Siirtynee ens vuoteen (vähintään) melkeen väkipakolla ellei tapahdu jonkinsortin ihmettä. Laitan omaa autoani koko kesän tässä minkä nyt töiltä kerkeän. Pyörä on isäukon ja auto oma, niin mikähän siinä menee etusijalle :D Tosin äijällä alkaa lomat, joten voisin patistaa sen hakemaan läjän osia, niin saisin omankin motivaation nousemaan ylös.
Vastaa Viestiin