R 100gs kaasarien säätö

R-sarjan pyörät
2Vboxerman
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Marras 2015 08:41
Moottoripyörän malli: R 100gs PD

R 100gs kaasarien säätö

Viesti Kirjoittaja 2Vboxerman »

Nyt kaivattais apuja R 100gs kaasareiden ja sytkän säätöön! Mitä voi kotikonstein tehdä? Ajoituslamppu on sytkän säätöön , mutta kaasareiden säätöön ei ole vempaimia!
modulaattori
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2015 16:40
Moottoripyörän malli: R 1100 RT
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: R 100gs kaasarien säätö

Viesti Kirjoittaja modulaattori »

R1100RT vm.2001
Avatar
Mikki
Viestit: 261
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: R 100gs kaasarien säätö

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Vuosikaudet olen kaasarit säätänyt noin kolmen...neljän metrin letkulla: Toinen pää toiseen ja toinen toiseen kaasuttimeen, letkussa hieman jäykkää öljyä.

Letkuille olen rakentanut telineen niin, että ne ovat "keskeltä" korkeammalla ettei öljy horahda kaasariin (tekee helposti näin jos eivät ole balanssissa)

Kun kaasarit ovat säädöissä, niin letkussa olevan öljyn pinnat pysyvät tasan tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: R 100gs kaasarien säätö

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mikki kirjoitti:Vuosikaudet olen kaasarit säätänyt noin kolmen...neljän metrin letkulla: Toinen pää toiseen ja toinen toiseen kaasuttimeen, letkussa hieman jäykkää öljyä.

Letkuille olen rakentanut telineen niin, että ne ovat "keskeltä" korkeammalla ettei öljy horahda kaasariin (tekee helposti näin jos eivät ole balanssissa)

Kun kaasarit ovat säädöissä, niin letkussa olevan öljyn pinnat pysyvät tasan tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
Tämä on pätevin keino. Mulla oli joskus vuonna kivi ja keppi meksikolainen DI hommissa ja hän ei muuhun värkkeihin luottanut! 8)
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Re: R 100gs kaasarien säätö

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Yksinkertainen on kaunista, eli homma luonnistuu kyllä korvakuuloltakin, eli jos on nuottikorvaa, letku laitetaan korvakäytävän suulle ja kas, kun kaasarit ovat synkassa, jokainen viheltää samalla tavalla. 1950-luvulla esim. Ferrarin F 1-mekaanikot laittoivat jopa 12-pyttyiset balanssiin tällä tavalla.
Vastaa Viestiin