Sivu 1/1

Öljyvuoto

Lähetetty: 12 Loka 2015 08:34
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Terve,
Ongelma on, että pyörä on jo kaksi kertaa pulpauttanut öljysuodattimen kotelon tiivisteen ulos kannen jo lohkon välistä. Onneksi tämä on tapahtunut käynnistäessä eikä ajon aikana.
Nyt kokeilin laittaa kaksi shimmilevyä, mutta siltikin näyttäisi hieman tihkuvan öljyä kannen välistä.
Vaihdettu uudemman mallin huohotin ja tarkistettu, että toimii.
Muilla ollut samanlaisia ongelmia

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 18 Loka 2015 21:43
Kirjoittaja Pekkavee
KapteeniMahtava kirjoitti:Terve,
Ongelma on, että pyörä on jo kaksi kertaa pulpauttanut öljysuodattimen kotelon tiivisteen ulos kannen jo lohkon välistä.
Mielenkiintoista. Missä pyörässä noin tapahtuuu?
Saattaisi auttaa asiaa, jos kerrot pyörän mallin ja vaikka vuosikerran.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 19 Loka 2015 14:01
Kirjoittaja KapteeniMahtava
BMW R100/7 RT 1979.

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 02 Marras 2015 20:26
Kirjoittaja Mikki
Olen jostain lukenut että suodatin patruunan "kanisteri" saattaa painua sisään ja se aiheuttaa vuotoja O-renkaan välistä. Olisiko kenties ollut täältä: http://bmwmotorcycletech.info/oil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tilalle mikä jää O-renkaalle on annettu kovin tarkka mitta, jota tarpeen vaatiessa voi ylimääräisillä shimmiprikoilla "kiristää". Olisikohan se ollut niin, että tönärillä kun mittaa lohkon pinnasta sen O-renkaan tilan, niin sen pitäisi olla noin 1 millin pienempi että varmasti tiivistyy.

Paperitiiviste ei käsittääkseni pidä öljyn painetta (juuri mainitsemasi ilmiö?) sisällä ja jos O-rengas on löysä ei öljynpaineet nouse tarpeeksi, siksi noilla sivuilla kerrotaan shimmirenkaan nimeksi "the $2000 O-ring" :lol:

KANNATTAA TARKISTAA :idea:

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 02 Marras 2015 20:39
Kirjoittaja Mikki
Niin ja mittaan pitää huomioida mahdollinen paperitiiviste.
Tässä ainakin jotakin edellä antamastani linkistä:

If the distance is exactly 3.0 mm (0.118"), you can use the paper gasket, or not. At
3.0 mm and no paper gasket in use, there will be a slight over-pressuring of the large
O-ring, but probably this is OK.

If this distance is over 3.0 mm (0.118") you must NOT use the paper gasket!! You MIGHT
have to double up on shims too! The large O-ring MUST be under a goodly pressure!

If this distance is over 3.2 mm (0.126"), use of a metal shim(s) is mandatory, even if you
have the very last production version of the canister with a lip on the end. If your depth
is much over 3.6 mm, you may have to consider using two or more shims....
some at
OVER 4 mm HAVE been reported. In this instance, refer to the August 2004 OR
January 2008 articles for calculations; or, just calculate it from known distances here.

Even the latest rounded lip canisters must have the distance measured, and shims used
if needed. If your depth is 4.3, you may want 3 or 4 shims, if 4.5 you want 4 or 5...these
figures are for NO outer paper gasket.

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 27 Marras 2015 13:04
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Tarkoitus on mitata kanisterin syvyys. Lisäsin jo ylimääräisen shimmilevyn, jos itse askartelisi ohuemmasta tiivistearkista kannelle uuden tiivisteen.
Ajattelin tarkistaa miten tuo paineenvapautusventtiili toimiii vai toimiiko ollenkaan. Muutan euron näyttäis uusi jousi maksavan, niin samalla vaihtaisi uuden.

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 27 Marras 2015 17:45
Kirjoittaja Mikki
Myllymaan Repalta saa öljynsuodatin pakettia missä tulee mukana simmirengas ja tuo paperitiiviste myös, tai sai ainakin joku aika sitten...

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 02 Joulu 2015 08:34
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Tarkoitus olisi käyttää vakiopaperitiivistettä ohuempaa arkkia. Vakio kotelon tiiviste taitaa olla 0.45 paksu..?

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 04 Joulu 2015 09:22
Kirjoittaja ReijoMyllymaa
Tässä suodatinrakennelmassa on taas ipaus sitä saksalaista sadismia..
Sen paperitiivisteen voi jättää tarpeetomana pois.
Jos miettii sen rakenteen hässäkkää, todellinen kannen tiivistäjä on se O-rengas!
Tärkeä on myös se "simmirengas" joka tulee nimenomaan sitä suodatinkotelon päätä vasten, tukemaan
O-renkaan hengissäpysymistä.
Se on se iso peltipuki, jonka sisään öljynsuodin työnnetään.
Varsinki talvikäytössä se paperitiiviste pullahtaa helposti rikki, koka jäykällä öljyllä paineet nousevat varsin koviksi.
Jättämällä paperitiiviste pois, saadaan O-renkaalle enemmän puristusta, joten sekin hoitaa hommansa paremmin...

Terveisin

Repa

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 04 Joulu 2015 13:06
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Pitää kokeilla jättää kokonaan se paperitiiviste pois. Eikös ne simmilevyt nimenomaan tule "öljykanisterin" ja O-renkaan väliin?
http://www.largiader.com/tech/filters/canister.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 19 Tammi 2016 18:59
Kirjoittaja Ismo Vaara
Onko sulla varmasti oikean pituinen öljysuti?

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 20 Tammi 2016 12:22
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Mahlen OX37 vai 35, jompi kumpi? Se kaksi osainen mikä on tarkoitettu ilman öljyjäähdytintä..

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 23 Tammi 2016 16:01
Kirjoittaja Ismo Vaara
OX 35 on yksiosainen ilman öljynjäähdytintä varustettuihin malleihin. OX 37 on kaksiosainen samaan malliin.

Re: Öljyvuoto

Lähetetty: 23 Kesä 2016 10:29
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Mittailin kanisterin ja lohkon etäisyyden, oli iso mutta en muista lukuja.
Nyt alku kesä ajeltu kahdella shimmilevyllä ja ilman paperitiivistettä, toistaiseksi ei ole tapahtunut konerikkoa.