Sivu 1/1

r100rs 1979 öljysavu

Lähetetty: 27 Kesä 2015 14:37
Kirjoittaja nml79
Mistä mahtaa johtua öljysavu kun koneen kierrokset yli 4000rpm. molemmat pytyt savuttaa samalla tavalla. tyhjäkäyntiä käy nätisti eikä savuta ollenkaan. öljytaso tiputettu mittatikun minimiin. Öljynä valvoline vr1 20w-50. uusi huohotinventiili vaihdettu talven aikana.

Re: r100rs 1979 öljysavu

Lähetetty: 09 Heinä 2015 12:29
Kirjoittaja Motonomi
Joko vika selvisi? Jos ei, tarkista se huohottimen asennus. Viittaisi siihen ettei huohotin päästä painetta ulos.

Re: r100rs 1979 öljysavu

Lähetetty: 10 Heinä 2015 00:31
Kirjoittaja nml79
Tarkistin huohotin ventiilin toiminnan avautuu\sulkeutuu normaalisti koneen käydessä. Onko kellää mitään ideaa miten venttiilin tiiveyden voi testata se ollessa lohkossa kiinni. Venttiili on uudempaa reed-mallista venttiiliä ja ilmeisesti sen kanssa ei ole ollut pahemmin ongemia.
Tarkistin myös huohottimen kannen alla olevan öljyn paluureijän ja sekin oli auki
Puristukset lämpimänä 10,3 ja 10,5.
Kannet ja pytyt irroitettu.
Venttiilin ohjurien ja venttiilivarsien välys ok.
Sylintereissä hoonausjäljet puuttuu joten ajattelin hoonata pytyt ja laittaa uudet männärenkaat. Kone nippuun ja kokeilemaan. Niputus vaiheessa yhden keinuvivunneulalaakerin neula tipahti lattialle. Onneksi myllymaalta löytyi hyllystä uusi laakeri joka on ehkä jo huomenna täällä ja pääsee kokeilemaan.
Saas nähdä loppuuko savuttaminen. Puristukset oli kyllä niin hyvät että ei kyl uskois että männänrenkaat falskaa.

Re: r100rs 1979 öljysavu

Lähetetty: 28 Elo 2015 14:24
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Itse painiskelen huomattavan öljyn kulutuksen kanssa. Viime talvena vaihdoin huohottimen Reed-tyyppiseen ja eilen tarkistin, että toimiko se. Kone ei tunnu savuttavan, mutta hukkaa öljyä reippaasti.
Venttiilit hiottu ja ohjurit tarkistettu sekä männänrenkaat vaihdettu noin 20tkm sitten.
Pitää tarkistaa puristukset ja ohivuodot kunhan saan hommattua vehkeet sitä varten.

Re: r100rs 1979 öljysavu

Lähetetty: 23 Kesä 2016 10:33
Kirjoittaja KapteeniMahtava
Puristukset oli 6,5 molemmissa pytyissä.
Uudet ylikoko männät +0,25mm, pakoventtiilit ja venttiilinvarren kumit. Oli toisessa pakoventtiilissä murtuma, onneksi tulivaihdettua.
Nyt pysyy öljyt koneessa.