Tällainen kusipää tälläkertaa

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061 ... 5_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Ensin meinaa tappaa motoristin, sitten itsensä! :evil:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
AJS
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Huhti 2012 11:45
Paikkakunta: Kajaani

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja AJS »

https://www.facebook.com/KiiltoSiivouso ... n=timeline" onclick="window.open(this.href);return false;
Työnantajakin jo kommentoinut tuota asennevammaista liikennekäytöstä,
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Tossa naamakirjassa Nanna Kansikas kehoittaa myös rekkakuskin ja vastaan tulleen motoristin miettivän toimiaan...
Piti oikein katsoa uudestaan toi klippi, että minkä virhaan se motoristi tekee? Väisti pientareelle?
Tai rekkakuski? Väisti, ettei tullut peräänajoa? Keksiikö joku?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Ossi Viita-aho
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Marras 2011 17:20
Moottoripyörän malli: r1100rt

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ossi Viita-aho »

Ei vaan tule mieleen. Täytyy kyllä olla täydellistä tietämättömyyttä liikkeen jatkuvuudesta, kun uskaltaa jarruttaa rekan edessä noin rajusti.
TuuttiK1
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Maalis 2014 14:32
Moottoripyörän malli: K100RT

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja TuuttiK1 »

Pyörämieheltä on unohtunut sytyttää valot tai sammunut polttimo. Minua pelottaa että ajan vahingossa ilman valoja. Peilaan aina huoltsikan ikkunasta yms että lähivalo on kunnossa kun lähden tielle. Oisko rekkamiehen synti se että on yleensä lähtenyt autoalalle töihin. Rekkakuski on aina näköjään syyllinen tapahtuu mitä hyvänsä.
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja JKU »

Näyttää, että FB:sa Octaviakuski on teilattu jopa perheineen.
Hänen profiiinsa FB:ssa on aika ökyilevä, joten se on omiaan katalysoimaan teilausta.
Tietysti hän provosoitui, kun rekkamies provosoi ja tulokset olivat aika raflaavia!
Onneksi ei taphtunut mitään pahempaa.

Mutta taitaa tuo provosoituinen liikenteessä olla aika yleistä?
Joten siltä kannalta en tiedä, ovatko kaikki 25.000 FB:n kriitikkoa synnittömiä?
Minulla ei ainakaan ole varaa heittää ensimmäistä kiveä.
Joskin jalkani painuu mielummin kaasun, kuin äkkijarrutuksen puolelle, kun joku vilkuttaa valojaan! Nääs hävettää omat töpeksimiset.
Minä en kyllä ymmärrä autoilijoien "liikenenpoliisina" olemistakaan.
Tärkeintä olisi, että jokainen itse huomaa virheensä ja oppii niistä.
Huomaaminen on kyllä varmaa, oppiminen ehkä tapahtuu vasta sakon ja/tai onnettomuuden jälkeen.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

[quote="JKU"]
Tietysti hän provosoitui, kun rekkamies provosoi ja tulokset olivat aika raflaavia!
quote]

Kerro minulle, miten se rekkamies on provosoinut autoilijaa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja JKU »

Ismo, minä kerron sen mitä olen lukenut ja kuullut, siis vaan toisen käden tietoa.
Ohitustilanteessa, kuten videosta näkyy, rekkakuski soittaa äänimerkkiä pitkään.
Octaviakuskin FB:ssa kertoman mukaan ohituksen jälkeen rekkakuski kytkee pitkät ajovalot päälle, lisäksi vilkuttaen niillä.
No, tätä minä sanoin provosoinniksi, ei liene ihan tavallista normaalin ohituksen jäkeen.
Tuskinpa Octaviakuski olis tehnyt noita jarrutusoffensiivejaan, jos rekkakusksi ei olisi tehnyt noita.
En tällä tietenkään tarkoita, että virheen tekijästä olisi mitään epäselvyyttä.
Tästä on kuitenkin kirjoitelttu jo niin paljon, että en jatka enää tätä keskustelua.
Minulle riittää, että poliisi tekee selvityksensä.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Nojumankautajuunääspäivää! :lol: Saataiskohan tämän tapauksen myötä EU-direktiivi, jolla kielletään torvet ja kaukovalovilkut rekoista? Aivan selvä turvallisuusriski, joilla vain mukavanoloiset teiden ritarit saadaan raivostumaan.
Mikä V***U noita rekkakuskeja aina vaivaa? :evil:
Ja että siltä helvetinperkeleeltäkin oli ajovalonpolttimesta lanka palanut! Tätä se teettää, kun ei ole vuosikatsastusta, eikä rekisterikilpeä edessä! Voidaan ajella ihan miten huvittaa! :shock:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

[quote="JKU"]
Ohitustilanteessa, kuten videosta näkyy, rekkakuski soittaa äänimerkkiä pitkään.
Octaviakuskin FB:ssa kertoman mukaan ohituksen jälkeen rekkakuski kytkee pitkät ajovalot päälle, lisäksi vilkuttaen niillä.
No, tätä minä sanoin provosoinniksi, ei liene ihan tavallista normaalin ohituksen jälkeen.
[quote]

Jaa, että tämä oli normaali ohitus?
Mielestäni rekkakuski painaa sumusireeniä varoittaakseen moottoripyöräilijää ohittavasta idiootista.
Hengenpalastusmitalin paikka!
Onko muuten missään mediassa kuultu motoristin käsitystä asiasta?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
JyrkiJ
Viestit: 74
Liittynyt: 17 Helmi 2006 14:08
Moottoripyörän malli: R1200GSA

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja JyrkiJ »

Olen pitkälti yhtä mieltä JKU:n kanssa. Käsi ylös, kuka ei ole koskaan tehnyt arviointivirhettä ohituksessa tai aiheuttanut muuta läheltä piti -tilannetta, jonka sitten joku muu on 'pelastanut'. Silti en pidä näitä palstapoliiseja ja toverituomioistuimia oikeana tapana ratkoa liikenne- tai muitakaan rikkomuksia. Kanssaliikkujien kouluttaminen ääni-, valo- ja käsimerkein ei välttämättä myöskään paranna lopputulosta (sitäkin on tullut tehtyä).

Autoilijan ohituksen jälkeinen toiminta oli typerää, siinä ei ole mitään puolusteltavaa oli provosoitu tai ei.

Pelkkä videoklippikään ei kerro kaikkea tapahtuneesta. Esim. miten reagoi rekkakuski, jonka täytyi havaita tilanteen kehittyminen jo aiemmin, auttoiko hän ohitusta hiljentämällä, entä prätkä? Pimeä pyörä, tummat ajovarusteet ja sadesää ei ole sekään hyvä yhdistelmä.

Ehkä kertoo jotain meistä suomalaisista, että yhden tällaisen ohituksen johdosta some-maailma on täynnä otsasuoni piukassa olevia kirjoittajia, jotka ovat valmiita vaikka lynkkaamaan autoilijan. Tärkeintä on löytää ja tuomita syyllinen, ei sujuva yhteispeli liikenteessä. Aggressiot ja liikenne on yleensäkin sellainen yhdistelmä, josta ei seuraa mitään hyvää.

Ainakin oma kokemukseni on, että monessa muussa maassa (kirjoitettuja) sääntöjä noudatetaan paljon huonommin kuin meillä, mutta toisaalta omista oikeuksista ei pyritä pitämään jääräpäisesti kiinni eikä liikenne nosta verenpainetta tiellä tai kotitietokoneen äärellä.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

JyrkiJ kirjoitti:Pelkkä videoklippikään ei kerro kaikkea tapahtuneesta. Esim. miten reagoi rekkakuski, jonka täytyi havaita tilanteen kehittyminen jo aiemmin, auttoiko hän ohitusta hiljentämällä, entä prätkä? Pimeä pyörä, tummat ajovarusteet ja sadesää ei ole sekään hyvä yhdistelmä.
Ihan aikuisten oikeasti, oletko sitä mieltä, että rekkakuskin pitää vetää joka kerta jarrut kiinni, kun joku lähtee ohitse? Mistä tiedät ettei hän näin tehnyt? Miksi rekkakuskin "TÄYTYI" havaita tilanteen kehittyminen takaapäin, jos Octaviakuski ei sitä pysty havaitsemaan(välitä vastaantulijoista) edes ajosuunnassa?

Ja okei, kielletään prätkälläajo, varsinkin tummissa ajovarusteissa, varsinkin sadesäällä.
Skodakuskeilta lasketaan näkökykyvaatimuksia, yleisen syyntakeettomuuden perusteella.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Rekkakuski joka osaa jarruttaa, "skodakuskeista" huolimatta! :lol:
http://www.riemurasia.net/video/Nopea-r ... rin/107639" onclick="window.open(this.href);return false;
Huom. Ei lastia!
Viimeksi muokannut Ismo Vaara, 21 Kesä 2014 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Ismo Vaara kirjoitti:
JKU kirjoitti: Ohitustilanteessa, kuten videosta näkyy, rekkakuski soittaa äänimerkkiä pitkään.
Octaviakuskin FB:ssa kertoman mukaan ohituksen jälkeen rekkakuski kytkee pitkät ajovalot päälle, lisäksi vilkuttaen niillä.
No, tätä minä sanoin provosoinniksi, ei liene ihan tavallista normaalin ohituksen jälkeen.

Jaa, että tämä oli normaali ohitus?
Mielestäni rekkakuski painaa sumusireeniä varoittaakseen moottoripyöräilijää ohittavasta idiootista.
Hengenpalastusmitalin paikka!
Onko muuten missään mediassa kuultu motoristin käsitystä asiasta?
Ismon kanssa täysin samaa mieltä asiasta.

Olen 45 vuotta elättänyt itseni yhdisltelmäajoneuvolla ja linja-autolla. Jos minulla olisi kirjallisia lahjoja niin aineistoa riittäisi tuhatsivuiseen kirjaan näitten kaikenmaailman idioottien ja mielisairaiden ohituksista. Ja vielä jäisi aineistoa toiseenkin opukseen.

Ja jostain kumman syystä ohittajan ja "liikenne asiantuntijoiden" mielestä se syyllinen on vain ja ainoastaan se rekkakuski.

Näiden 45 vuoden aikana liikenne on mennyt aivan järjettömäksi, vastaantulevasta jonosta lähdetään ohittamaan mistään välittämättä ja sitten vilkutetaan pitkiä valoja "että väistä kun minä tulen"! Muitakin esimerkkejä riittää moneksi artikkeliksi.

Onneksi olen jo päässyt eläkkeelle, ettei enää tarvitse pelätä henkensä puolesta kuin moottoripyörällä ajaessa.

Kulkuri
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tällainen kusipää tälläkertaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ismo Vaara kirjoitti:Rekkakuski joka osaa jarruttaa, "skodakuskeista" huolimatta! :lol:
Ihme homma. :?
Venäläisessä rekassa jarrut kunnossa.
Yleensä ne menee minne sattuu, jos joutuu jarruttamaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin