Kevät huoltoa.

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
AJS
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Huhti 2012 11:45
Paikkakunta: Kajaani

Kevät huoltoa.

Viesti Kirjoittaja AJS »

Kevät ja ajokuume....
Öljyt vaihdettu.
Jarru sylinterin mäntä vaihdettu kahvaan.
Nesteet samalla vaihdettu.
Jarru sylinteri oli tihkunut, suojakumi ei ollut paikoillaan ja sylinterin päässä niin kuin kuivunutta kusta ja hiekkaa rakeisessa muodossa.
Tilasin uuden männän ja tiivisteet, varulta.
Kasasin uusilla osilla,mutta se ura mihin pölysuoja kiinnittyy olisikin hapettunut semmoiseksi että se kumi ei halunnut pysyä kunnolla paikoillaan.
Puramme uudelleen ja alkaa kamala rapsutus uran puhdistamiseksi, urassa semmoista valkoista/vaaleaa alumiini hapettumaa.
Puhtaaseen uraan suihkuttelin maalia, ja hetken päästä pääsi ko kumia laittamaan paikoilleen.
ei irtoa enään.
Saa ihan sormin nyppiä niin silti pysyy urassaan.
oliko kahvassa joku välys mikä jää männän ja sen tapin väliin tai tuntuu löysäliikkeenä kahvassa.
Säädin summassa noin 2mm välyksen kahvan alkuliikeeseen.
Ja se akkukin nyt uusattu, sen landportin sinne laitoin.
Yllätäen katteiden pikkuruuveja oli taas jumissa niin että avainkanta lähti ennen kuin aukesi, mutta dremel,porakone, kierretappi ja voimasanat autoi taas kerran.
Tervaan ne kierteet kunhan kasaan laitteen, en tiiä auttaako mutta tuoksuu hyvälle(vertaa akkojen naamarasvat)
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...