Sivu 1/1

Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Lähetetty: 07 Helmi 2014 10:38
Kirjoittaja Honeyhat
Sillä surullisenkuuluisalla Yyterin kokoontumisella (kun virtalukon pohja aloitti eläkepäivät juur ennen starttia...) porukka kehui tuota sinkkupakoputkiratkaisua hyväksi. Miksi kannattaisi, siis edut / haitat? Miten homma toteutetaan, eli vaihdetaanko koko putki vaiko vain vaimennin? Mistä osat? jne...

Re: Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Lähetetty: 07 Helmi 2014 12:34
Kirjoittaja Kurahousu
Honeyhat kirjoitti:Sillä surullisenkuuluisalla Yyterin kokoontumisella (kun virtalukon pohja aloitti eläkepäivät juur ennen starttia...) porukka kehui tuota sinkkupakoputkiratkaisua hyväksi. Miksi kannattaisi, siis edut / haitat? Miten homma toteutetaan, eli vaihdetaanko koko putki vaiko vain vaimennin? Mistä osat? jne...
Monet ovat vaihtaneet siihen malliin suunnitellun ja sopivan äänenvaimentimen (tyyliin LeoVince, Remus, etc) tai sitten virittäneet sovittimen putken ja mitä mielenkiintoisimpien äänenvaimentimen väliin että saatu kiinnitettyä runkoon sopivasti. Hyödyistä en osaa muuta sanoa kun kivemmat äänet ja vähemmän painoa, vapautuuhan sinne sitten vaikka tarvike-/työkaluputkelle paikka toiselle puolelle. Jos äänenvaimenninta alat siihen hommaamaan niin muista että kiinnitykset hieman erilaisia vuosiluvusta ja mallista (GS tai Dakar) riippuen.

Re: Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Lähetetty: 07 Helmi 2014 13:11
Kirjoittaja Honeyhat
Hianoo; lähetään tällä pohjalla selvittelemään!

Tanks!

Re: Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Lähetetty: 07 Helmi 2014 17:29
Kirjoittaja Ismo Vaara
Tavallanhan tuo alkuperäinenkin on singleputki. Vasen pönttö on katalysaattori ja oikea varsinainen vaimentaja, josta 90% pakokaasuistakin tulee ulos. Vasemman pöntön mehupillireijän tarkoitus on jäänyt minulle arvoitukseksi.
Kertokaa joku, kuka tietää!

Jos itse olisin laittamassa singleputkea, laittaisin alaputken, jotta saisi sivulaukut lähemmäs keskilinjaa.