Kesän -13 reissut tehty?

K-sarjan pyörät
Matti1
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Loka 2011 10:10

Kesän -13 reissut tehty?

Viesti Kirjoittaja Matti1 »

Lokakuun puoliväli ja lumentuloa uhkaillaan. Saa nähdä pääseekö sitä vielä pyörähtämään jossain. Kesä oli hieman erilainen, kuin viime vuonna ja varmaan siksi tulikin minun mittapuun mukaan kivasti kilometrejä. 24 tkm. Lunastin itselleni vain aikaa pidemmälle kesälomareissullekin, sillä usein ne suunnitelmat "vesittyy" tai sitten muuten vain muuttuu. Oli sitä tietysti suunnitelma missä ajetaan, minne ajetaan ja kuinka kauan, mutta niistä en pitänyt niinkään kiinni, sillä ainakin itsestäni reissut ei saa olla mitään totista ajamista ja aikatauluista kiinnipitämistä.

Jossain luin, että k 16 on jollekin kankea tai raskas pyörä? Itselle (182cm 110kg) tuo pyörä on kuin tehty. On totta, että ajolinjat, pysähdykset ja pyörän paino pitää huomioida, mutta niinhän se on kaikissa pyörissä. Itse nautin ehdottomasti siitä, että oli sitten kuinka paljon painoa kyydissä tahansa, niin mitään ohitusta tai mäkeä ei tarvitse miettiä, että jaksaako, pystyykö vaiko ei. Vesisateessakaan tuo pyörä ei vapise eikä etsi omia ajolinjoja, vaan menee sinne minne pitääkin.

Yhden kerran törmäsin siihen, että jalka alkoi luistamaan ja pyörä oli lähellä kaatua, kun pelkääjäkin oli sitä mieltä, että jalkaa ei sovi antaa tueksi. Säikähdyksellä ja pienellä kiroamisella siitä pääsi.

Pyörä syö vähän öljyä, vika vai ominaisuus? Vakkari toimii osittain, kun sen muisti pätkii, (niinkuin myös) ja eikä se pienennä nopeutta vaikka kuinka napiskoa kiskoo.

Vaihteiden siirtäjässä on pientä häikkää, kun nopeita nostoja neloselta ylöspäin ei meinaa jaksaa toimittaa. Yhden kerran se siirtäjä on vaihdettu, kuten se kahvakin.

Mitä muuta pitäisi kertoa?

No se tietysti, että ihmeellisen vähän oli pyöräletkoja teiden tukkona, nekin harvat joihin itse törmäsin oli kolmen, neljän pyörän mittaisia. Onko pyöräkuume laantunut vai mikä lienee.

Ensi kesän reissuja suunnitellessa menee talvi hitaammin, tai se tuntuu siltä, jotenka ei parane suunnitella.

Rikastinta odotellessa.
jorma winter
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31

Re: Kesän -13 reissut tehty?

Viesti Kirjoittaja jorma winter »

Minulla tuo vakkari teki jollakin reissulla samaa, ei pienentänyt nopeutta, lisäyspuoli kyllä toimi normaalisti. Minä kliksuttelin koko vakkaria päälle ja pois jonkun aikaa, ja tuli sillä kuntoon. Olisiko ollut joku hapettuma tms. katkaisimen kosketin pinnoissa.
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: Kesän -13 reissut tehty?

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Kahvojen kytkinpaketteja on vaihdettu aika monta takuuna. Oma menee huoltoon tiistaina ja samalla tehdään "kytkinpäivitys". Vesi aiheuttaa ongelmat. Ei muuta kuin yhteys huoltoon.
-Kaitsu-
K1600GTL
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: Kesän -13 reissut tehty?

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Hyvä että tulee talvi ja tauko ajeluihin. Tällä menolla ei kortti kauaa säilyis. Pyörä kulkee sen verran hyvin, ettei kotiloiden perässä yksinkertaisesti voi ajaa.

Sitten kun tajusi että mun painoisen (netto 115) pitää ajaa aavistuksen etukenossa, niin rupes takapuolikin kestämään eikä polvi tulehdu enää. Eikä tuuli ota ollenkaan, kuten teki pystymmässä ajaessa. GTL:ssä ajoasento on väkisin pystympi, mutta GT:ssä voi maata tankkilaukulla.
Matti1
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Loka 2011 10:10

Re: Kesän -13 reissut tehty?

Viesti Kirjoittaja Matti1 »

Joo, huoltoon menee ja kahva tilataan taas uusi. On BMWllä vielä sekin ongelma, että varaosat on kuulemma tiukassa, jonkin systeemivaihdon takia. Pieniä murheita ja onhan tässä talvi nyt aikaa tilata, odotella ja pientä tuunausta tehdä. Tulee pelkääjälle käsituet ja boksin päälle teline, jos se nyt mitään suurta painoa kestää, mutta on jos tarvitaan.

Itse kun olen työkseni paljon pyörien pääällä, niin onhan se hyvä välillä huilatakin yksiltä pyöriltä, sillä ikuista joulua ei kestä kukaan, vaikka muuta väittäisi.

Minkälaisia reissusuunnitelmia muilla on ensi kesäksi, tai toiveita tai haaveita. Minua nakottaisi keskieurooppa, kun en ole pyörällä käynyt, kunnolla millään muullakaan.
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: Kesän -13 reissut tehty?

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Vaikia olla erossa pyörästä.. masennusta, syömishäiriötä, verenpaineen nousua. Yläpaine yli 150. En tiedä minne keväällä reissaan, mutta menin minne menin, niin lujaa mennään.
Kuva
Vastaa Viestiin