Vakionopeussäädin

K-sarjan pyörät
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Onko muilla ollu ongelmia K1600GT:n vakionopeussäätimen kanssa? Aluksi alaspäin säätö otti säätimen kokonaan pois päältä. Menin laittamaan WD-40 tököttiä. Nyt alaspäin säätö ei tee mitään.
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Valokytkinongelmista (pitkät) olen kuullut mutta tämä on uutta. Nyt vaan purku ja rasvan pesu pois, mieluimmin huoltoliikkeessä. Ongelmissa kannattaa hyödyntää takuun voimassaolo. Ei kannata tehdä itse mitään koska takuu saattaa raueta epäonnistuneen korjausyrityksen takia.
Olen ajanut GTL-versiolla (vm. 2012) nyt 53500 km huhtikuun alusta lähtien ja yhtään vikaa ei ole vielä tullut. Nopeussäädintä käytän jatkuvasti koska ajan enimmäkseen maantiellä välttäen kaupunkiajoa. Ainoa kiusallinen asia on resonanssiääni jossain tankin alla/takana joka kuuluu tietyllä kierrosluvulla. Kausi jatkuu.
-Kaitsu-
K1600GTL
jorma winter
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja jorma winter »

Oho, jopa olet ehtinyt liikkumaan, :hat: . Tuohon määrään ei muihin kulkineisiin ole tainnut kilometrit karttua. Minulle ei ole tullut kuin 21000 km ja jo kaksi kesää alkaa olla takana, tosin kausi jatkuu vielä muutaman päivän.
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Vastasivat huollosta, että noita vakionopeussäätimiä on mennyt ennenkin. Vaihtavat takuuseen. En usko että WD-40 teki tuhoja. Käytin sitä myös edellisessä pyörässä jos katkaisijat rupesivat likaantumaan ja tökkimään. Mä luulen, että WD-40 toi jo tapahtuneen vian paremmin esille. Täytyy kysyä liikkeessä mikä on paras tapa huoltaa katkaisijoita. Pyörä on taivasalla ja pölyä tahtoo mennä rakosiin. Vakinopeussäätimen alaspäin säädössä ei ole mitään vastusta. Jotain siellä on irti tai poikki.
kartsa
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Marras 2009 14:22
Moottoripyörän malli: K 1600 GT

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja kartsa »

Mulla meni K13GT:stä (-09) alle 20tkm:n vakkarin namiskuukkeli vaihtoon, samoin RT 1200:ssa (-10) pikkusen yli 20tkm. Käytän vakkaria tosi paljon.
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Sama täällä :hat: Käytän vakionopeussäädintä paljon. Lähinnä sen takia koska kahva ohut ja siitä kiinnipitäminen ahdistaa. Iso pyörä mutta hallintalaitteet on tehty puutarhatontulle. Kestikö uudet osat paremmin?
kartsa
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Marras 2009 14:22
Moottoripyörän malli: K 1600 GT

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja kartsa »

Ei ole kokemusta; K13GT vaihtui tuohon RT:hen piakkoin tuon namiskuukkelin vaihdon jälkeen. RT:hen vaihdettiin vasta äsken, eikä nyt pysty ajelemaan enää tänä syksynä. Sen kyllä huomaisin, että alkuperäisessä ei ollut koskaan selkeää pykälää säätimessä, tässä uudessa on, olisikohan tapahtunut tuotekehitystä?
Avatar
mek
Viestit: 107
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:17

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja mek »

kaitsu kirjoitti:#
Olen ajanut GTL-versiolla (vm. 2012) nyt 53500 km huhtikuun alusta lähtien
#
Taitaa kastilaiskisan ykkössija olla jo jaettu?
kartsa
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Marras 2009 14:22
Moottoripyörän malli: K 1600 GT

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja kartsa »

Kunkku kirjoitti:
kartsa kirjoitti: RT:hen vaihdettiin vasta äsken, eikä nyt pysty ajelemaan enää tänä syksynä.
Menikö se pyörä rikki, vai miksi ei? :shock:

Kotona kaksi isoa remonttia, jotka vie aikaa. Lisäksi piti saada oma talli tyhjäksi, jotta kamat saa pois remontin tieltä, joten piti viedä moppeli vähän kauemmaksi säilöön, kun ei kuitenkaan ehdi ajelemaan.
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallL ... BMW&tila=1

K1300R/S pyörille näyttäis olevan takaisinkutsukamppanja päällä monitoimikatkaisijoiden osalta. Onkohan samanlaisia ratkaisuja käytetty myös muissa malleissa.
Matti1
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Loka 2011 10:10

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Matti1 »

Terve. Omassa GTLssä meni jumiin myös se vakkari ja Heinon huollossa tekivät sille ensihätiin jotain, jolloin se toimi jotenkuten, mutta sitten alkoi uusi paini, pleksinostimen kanssa. Vaihtavat tuon kahvan nyt talvella.

Täytyy sanoa, etten oikein ole tyytyväinen "uutukaiseeni", kun on ollut muutakin ajoa haittaavaa vikaa.

Ps. Kuusi kk ja 53500 km? Melkein kymppitonni kk ja 2 tonnia viikossa, no ei mahdotonta, mutta Suomen viime kesässä on kyllä saanut ajaa suurimman ajan ves'sateessa.
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Mitä muuta vikaa on ollut kuin vasemman käden näppäimet?
Matti1
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Loka 2011 10:10

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Matti1 »

Mohawk kirjoitti:Mitä muuta vikaa on ollut kuin vasemman käden näppäimet?
Vaihteiden siirtäjäjousi poikki tjms. Ylipäätänsä vaihteet eivät menneet enää kunnolla kumpaiseenkaan suuntaa. Kuulemma jollakin toisellakin oli ollut sama vika.
Vastaa Viestiin