K 12 RS:n vaihteensiirron toiminta mietityttää

K-sarjan pyörät
motoman68
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Touko 2006 17:06

K 12 RS:n vaihteensiirron toiminta mietityttää

Viesti Kirjoittaja motoman68 »

Moro vaan kulkureille !

Tuli nyt hankittua tuo K 12 RS vm.-97 ja ensimmäiset sadat kilometrit on pyöräilty, mutta yksi asia hieman ihmetyttää. Eli:

Onko "normaalia", että paikaltaan lähdettäessä reippaammin ja vaihteita ripeästi vaihdellen isommalle ylöspäin käy niin, että vaihteen siirtorumpu vaihdelaatikossa tuntuu menevän "yli"? :shock:
Jos näin käy, niin sen jälkeen alaspäin vaihdellessa saattaa ykkönen jäädä saamatta, mutta "yksi ylös ja taas kaksi alas" on tuntunut toimivan tähän. :wink:

Rauhallisessa ajossa ja lievällä "saattaen vaihdettava" tyylillä laatikko toimii täysin ok :D .

Bemarit on tuttuja aiempien K 100 RS:n, R 100 GS:n ja F650:n muodossa, joten pikku "loksahdus" kakkoselle vaihtaessa ja laatikon "kolkotus" vapaalla ei järkytä :? = "seepra kun ei tunnetusti pääse raidoistaan" :lol: !


Vastatkaa te joilla on kokemusta muista K12RS:sistä.

Helteitä odotellaan !!
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

En ole koskaan 12satasen vaihdelaatikkoa korjannut, mutta jos selektori on samaa tyyppiä kuin 11satasessa, siirtohaarukan "laakeriholkit" ovat haljenneet. Pelkkä tappi on väljä ilman holkkia selektorin urassa, eikä vaihtamisliike pysähdy oikeaan kohtaan. Holkki on "euron osa", mutta laatikon joutuu purkamaan.
Tämä oli vain minun veikkaus, syitä voi olla toki muitakin.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Komento takaisin! Nyt kun tutkin 12satasen räjäytyskuvaa, huomasin että kyseiset "laakeriholkit" ovat jätetty pois.
Antamani ohjeet käy siis vain 750-1100 k-malleihin.
Vastaa Viestiin