öljynkulutus
öljynkulutus
Ismo, muistan jossakin nähneeni keskustelun öljyn häviämisestä. Mínulla on R100RS vm 1978. Öljyn kulutus on suuri. Kerroit, että todennäköinen syy on kampikammion huohotus eikä venttiilien ohjurien väljyys. Minkälainen "venttiili" tässä huohotuksessa on, kun kuvissa ei näy mitään.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: öljynkulutus
Tai syy on pikemminkin huohotuksen puute. Koneessa jossa männät menevät yht'aikaa sisään ja ulos on kampikammiossa kovat paineenvaihtelut ylipaineesta alipaineeseen. Tuo paineventtiili pitää moottorin sisäisen paineen jatkuvasti alipaineisena, jolloin tiivisteisiin ym. suuntautuva paine on ulkoilmasta sisäänpäin. Jos tämä alipaine jostain syystä heikentyy tai loppuu, öljy puristuu venttiilinvarsien ja männänrenkaiden välistä palotilaan, häviten savuna ilmaan.
Pyörässäsi on vielä vanhanmallinen kierrejousella varustettu venttiili, jonka voi vaihtaa uuteen litteästä jousiteräksestä valmistettuun ja paremmin toimivaan venttiiliin. Venttiili sijaitsee startinkopan alla, ajosuuntaan takaoikealla.
Pyörässäsi on vielä vanhanmallinen kierrejousella varustettu venttiili, jonka voi vaihtaa uuteen litteästä jousiteräksestä valmistettuun ja paremmin toimivaan venttiiliin. Venttiili sijaitsee startinkopan alla, ajosuuntaan takaoikealla.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-