Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

masa kirjoitti:Tämmöistä keskustelua on ihan hauska lukea, tulee mieleen teinien tuning foorumi.Turvallisia kilometrejä kaikille. :D :D
Kun nimimerkki "masa" on osallistunut keskusteluihin kokonaista 6 kertaa, olisi mukavaa, jos hän ITSE OMALLA NIMELLÄÄN osallistuisi keskusteluiden tason kohottamiseen, ettei tämä jäisi vain meidän "teinien" temmellyskentäksi! :roll:

Avaa sanainen arkkusi ja valista meitä! :lol: :lol: :lol:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

masa kirjoitti:Tämmöistä keskustelua on ihan hauska lukea, tulee mieleen teinien tuning foorumi.Turvallisia kilometrejä kaikille. :D :D
masa kirjoitti:No huh, huh! :shock: ei tuosta kommentista tartte hernettä vetää nenään! Kiitos-anteex
(7 viesti vasta) :shock:
Sorry, ymmärsin ihan väärin! Masan vastaus ei ollutkaan sarkasmia, vaan ilmeisesti hän oikeasti pitää "teinien tuning foorumista". :wink:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Olli Kalske
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2006 19:30
Moottoripyörän malli: R1200 RT
Paikkakunta: Turku

Re: Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Viesti Kirjoittaja Olli Kalske »

Ismo Vaara kirjoitti:"Ei väsytä, ei väsytä, ei p****** väsytä... USKOKAA, KUN MINÄ NIIN SANON!".
En usko, en varmana usko....

Joillekin ihmisille sopii yötyö, joillekin ei. Jotkut makaavat sohvalla, toiset valloittavat vuoria.
Jotkut keräävät postimerkkejä, toiset rikkovat ennätyksiä.
Me olemme kaikki yksilöitä, paikoitellen eroamme toisistamme hyvinkin paljon - hyvä niin.

Mitenkään puolustamatta Harrin huiman suorituksen mielekkyyttä tai turvallisuutta, en lähde sitä myöskään umpisilmäisesti moralisoimaan maailman vaarantamisena.
Miehen lukuisia kertoja tavanneena olen jäänyt voimakkaaseen käsitykseen hyvinkin järkevästä asennoitumisesta liikenneturvallisuuteen niin yleisellä- kuin henkilökohtaisellakin tasolla.
Ei IBA-ajoja ajeta hammasta purren ja itselleen pirteyttä uskotellen - se ei vaan toimi niin.

Olen itse ajoni ajanut itsetutkiskelun vuoksi - ja jatkan sitä kunhan kalenteri myötää.

Tunnen myös Ismon mainitseman ammattikuljettajan ajoaikalainsäädännön hyvin, olen vuosia sen alaisuudessa ollut. Enkä sitä kovinkaan onnistuneena pidä. Lain määräämänä lepääminen ei välttämättä virkistä lainkaan. Uni ei tule väärään aikaan, seurauksena väkisinmakaaminen ja se on rikos.

Ethän vaan aja väsyneenä aamulla töihin...
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Olli Kalske kirjoitti:Ethän vaan aja väsyneenä aamulla töihin...
Ei tarvitse ajaa väsyneenä töihin, koska työmatka verstaalle on 30metriä pihapolkua alamäkeen! 8)

Näitä ihmisiä kait tulee aina olemaan, jotka asettavat omat rajansa sillä kuuluisalla "mututuntumalla" hyläten kaikki tutkimukset mitkä asian tiimoilta on tehty.

Terveydenhuollon ammattilaiset ovat omaehtoisesti alkaneet rajoittamaan työaikojaan, ei niinkään väsymyksen vuoksi, vaan pitkät työrupeamat aiheuttavat tilan, jossa tehdään paljon enemmän virheitä. Vaikka kyseinen tila ei aiheuta esim. puheen soperrusta tai hoippumista, asiantuntijat(esim. H. Wallinheimo) vertaavat sitä humalaan.

Harri soitti itse minulle silloin kun asia oli ajankohtainen. Piti varmaan tunnin esitelmän siitä kuinka turvallista oli ajaa 10:n rautapersettä peräjälkeen. Täytyy sanoa, että vaikka mies itse uskoo olevansa kaikkien ajoaikanormien ulottumattomissa, niin minä en usko. Uskon mielummin tutkittuun tietoon, alan ammattilaisilta.
Pääsin lopuksi Harrilta kysymään miksei rp-ajoja ajeta suljetuilla moottoriradoilla, niin vastaus oli jotakuinkin näin: "On niitä ajettukin, mutta vain harva jaksaa ajaa edes 24 tuntia radalla".

Sitä kannattaa miettiä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Olli Kalske
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2006 19:30
Moottoripyörän malli: R1200 RT
Paikkakunta: Turku

Re: Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Viesti Kirjoittaja Olli Kalske »

Ismo Vaara kirjoitti:Täytyy sanoa, että vaikka mies itse uskoo olevansa kaikkien ajoaikanormien ulottumattomissa, niin minä en usko. Uskon mielummin tutkittuun tietoon, alan ammattilaisilta
Ajoaikanormit on tehty sillä ajatuksella että niistä selviää miten tahtoo, oli väsynyt tai ei.
Tarkoituksena suojella poloista kuljettajaa riistokapitalistisika-liikennöitsijän kohtuuttomilta vaatimuksilta.
Sinänsä kyseiset normit eivät miltään osin sivua harrastemoottoripyöräilyä vaan koskevat ammattimaista tilausliikennettä.

Tutkittu alan ammattilaisten tarjoama tieto - mitä se on kun puhutaan moottoripyöräilystä?
Monessakin tutkimuksessa on todennettu eri aloilla ihmisen vireystilan säilyvän hyvinkin pitkään korkealla tasolla kun tarjolla on koko ajan vaihtelua ja virikkeitä.
Moottoriradalla vuorokauden ajaminen on helposti rinnastettavissa liukuhihnatyöhön - virikkeet on ihan loppu ennen lounasta.
Joillekin jo tunnin yhtäjaksoinen ajo- tai muu työrupeama on maksimaalinen kun toisille 4-5 tuntia tauotta on edelleen vireätä ja mielekästä.
Ammattilaiset ovat tutkimuksissaan todenneet kotona työskentelyn olevan epäsuotuisaa ihmisen psyykkeelle koska ei synny työstä kotiin pääsemisen mielikuvaa.
Kuitenkin lukuisat ihmiset haluaisivat työskennellä kotona.
Tutkimustuloksia voidaan lukea niin monella tavalla kuin halutaan.
Tein itse aikanaan projektiluontoisia töitä. Suurimpaan tulostehokkuuteen pääsin tehdessäni 25-30 tuntia yhtäjaksoisesti. Verrokkina en pystynyt samaan tulokseen normaalissa työviikossa projektin katketessa päivittäin.
Mikäli et itse suoriudu jostakin asiasta, ei se tarkoita että asia on yleisesti sellainen.

P.S. Ameriikassa ajavat parhaillaan kilpailuluontoisesti 11/11 ajoa. Jos se olisi niin vaarallista kuin haluat ymmärtää, oletan että sen järjestäminen olisi kielletty.
Avatar
heikkihy
Viestit: 26
Liittynyt: 09 Huhti 2009 11:49
Moottoripyörän malli: R 1200 RT
Paikkakunta: Turku

Re: Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Viesti Kirjoittaja heikkihy »

Koska Harrin kymppiajo ja jokamiehen perusajot alkavat mennä sekaisin tässä keskustelussa, lienee paikallaan tutustuttaa lukijat ajo-ohjeisiin, jotka löytyvät IBA-Finlandin kotisivuilta. http://www.ibafinland.fi/ohjeet.php

Jos niistä löytää jotain liikenneturvallisuuteen kielteisesti suhtautuvaa ajatusta, niin ihmettelen. Ja höpötys rata-ajosta voidaan unohtaa jo senkin takia, että suoritukseen voi kuulua sama tieosuus vain kahdesti ajettuna, eli tällä matematiikalla radan olisi oltava aika pitkä :wink:

Turvallisia kilometrejä niin pitkän matkan taittajille kuin kioskinkiertäjillekin.
IBAN # 17797
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Rautaperseajo 10000 mailia/10 päivää

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Olli Kalske kirjoitti: P.S. Ameriikassa ajavat parhaillaan kilpailuluontoisesti 11/11 ajoa. Jos se olisi niin vaarallista kuin haluat ymmärtää, oletan että sen järjestäminen olisi kielletty.
OOHH! Siellä AMERIIKASSA on toki kaikki paremmin! Tämä kilvanajo väsyneenä täytyy EHDOTTOMASTI saada järjestettyä Suomessakin ja yleisen liikenteen joukossa, TOTTAKAI!!! On ne niin fiksuja, on, on... Aivan totta, ei se ole vaarallista, jos sitä ei ole erikseen OIKEIN AMERIIKASSA kielletty. Ihmishenkien varjelu on jenkeillä aina etusijalla. Kaikenkaikkiaan maailman viisain kansakunta! :lol: :lol: :lol:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin