Kiusallinen öljyvuoto

Vasama 75
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Maalis 2008 15:44

Kiusallinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Vasama 75 »

Kiusallinen öljyvuoto Bemarini R75:n öljynpaine-anturin juuresta tihkuu öljyä. Oletin ensin anturin vuotavan mutta irroitettuani sen huomasin että anturi on kierteillä kiinni moottorin sisällä olevaan putkeen joka on ilmeisesti "prässätty" toisesesta päästään kiinni moottoriin, ja anturia aukaistaessa irronnut. Tiivisteliimat ja lakat ei pidä vaan öljyä tippuu kiusallisesti myös pysäköityneenä. Ongelma ei ole kovin vakava mutta ihmettelenpä erikoista kokoonpanoa kun nyt pitäisi vissiin purkaa koko kone? Onko muuta ratkaisua??
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mikäli jotakin ymmärsin, sulla on joku "tee se itse" viritys anturina. Alkuperäinen anturi on vain moottorilohkossa kiinni kierteellä, ei mitään putkia tms...
Vasama 75
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Maalis 2008 15:44

Öljyvuodosta vielä

Viesti Kirjoittaja Vasama 75 »

En tiedä onko oljynpaine-anturin kiinnitys aina ollut moottorikoppaan minun pyörässäni m-1977 ei ainakaan näy kierteistä merkkiäkään siinä reiässä mikä anturin alla on, vaan anturi kiinnittyy sellaiseen noin 10 mm halkaijalta olevaan rautaputkeen joka tuli ulos anturin mukana (oli kyllä tiukassa. Putkessa on kyljessä reikä josta öljynpaine pääsee vaikutamaan anturiin se ei siis voi olla mitenpäin vaan kopan sisällä. Vaikuttaa kyllä tehdastekoiselta.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Ei anturi alunperin ole missään moottorinkopassa, vaan lohkossa, öljytikun reijän alapuolella.
Vasama 75
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Maalis 2008 15:44

Öljynpaineanturin paikka

Viesti Kirjoittaja Vasama 75 »

Mainittiin että öljynpaine-anturin paikka on lohkossa eikä kopassa niinpä tietysti onkin mittatikun alapuolella juuri siinähän se onkin mutta ongelma on edelleen sama ja väitän vielä että tuo edellämainittu anturin kiinnitys on erittäin suurella todennäköisyydellä alkuperäinen,tuntuisi aika ihmeeltä jos joku värkkäisi kotipajassaan tuollaisen sisäänrakennetun konstruktion helpommallahän pääsisi kierteistämällä reiän ja siihen sopiva anturi.
JyrkiJ
Viestit: 74
Liittynyt: 17 Helmi 2006 14:08
Moottoripyörän malli: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja JyrkiJ »

Olihan esim. tämän linkin kuvat tuttuja (itselläni ei mitään käsitystä asiasta, mutta silläkin uhalla...) www.maxbmwmotorcycles.com. Voisiko kuvista selvitä rakennetta...
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

JyrkiJ kirjoitti:Olihan esim. tämän linkin kuvat tuttuja (itselläni ei mitään käsitystä asiasta, mutta silläkin uhalla...) www.maxbmwmotorcycles.com. Voisiko kuvista selvitä rakennetta...
Katsopa linkistäsi: Diagram #11_1726 Engine housing mounting parts
Osa nro:16 Oil pressure switch(kierre:M12X1,5)
Ei sieltä löydy mitään putkia yms...

PS: Katsoin kuvaa R75/7:n kohdalta, mutta kaikissa 2v boxereissa on sama rakenne vuoden -69 jälkeen.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Kummalla puolella moottoria se sun anturis on, jos istutaan satulassa?
Vasama 75
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Maalis 2008 15:44

BMW R75/7

Viesti Kirjoittaja Vasama 75 »

Kiitokset hyvistä vinkeistä- eihän niissä kuvissa mitään putkea näkynyt vaikka kuinka tiirailin ja jos en sitä itse olisi irroittanut olisin varma ettei sitä olekaan täytyy jättää mysteeri tähän. Kuvan moottori on juuri samanlainen eli öljyproppu on vasemmalla ajajan silmin.Kiitokset mielenkiinnosta ja mukavaa ajelukesää kohta taas mennään.
Vastaa Viestiin