Mikä rengas K100RS:ään ja mitä ovat renkaan merkinnät???

K-sarjan pyörät
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Mikä rengas K100RS:ään ja mitä ovat renkaan merkinnät???

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Sopiiko K100RS:ään metzelerin
taakse:
160/60 R 18 XL TL 76V ME 880 MARATHON M/C

160/60 ZR 18 M/C TL 70W ME Z4 STEEL RADIAL

ja eteen:
120/70 B 17 M/C TL 58V ME 880 MARATHON FRONT

120/70 R 17 M/C TL 58V ME 880 MARATHON FRONT SR

120/70 ZR 17 TL 58W ME Z4 FRONT STEEL RADIAL

Mitä nämä merkinnät tarkoittaa kun on kirjaimia ja numeroita niin paljon ja samanmallista rengasta eri merkinnöillä..
Onko ME880 marathon tarkoitettu tämän tyyppiseen pyörään vai mikä ehkä Z4..?? Kulutuskestävyydeltään ME880 pitäisi ainakin olla hyvä..

Pitää saada uudet gummit ja nyt tarvitaan apuanne.. :?: :?: :?:
Avatar
imma
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja imma »

Minä ostin http://shop.moottoripyora.org/SHOP/index2.html
Relia Tec Oy. Mezelerin Roadtec Z6 120/70ZR17 maksoi 107€ kierrätysmaksun(1,85€) kanssa kun hain itse. Taakse olisin ottanut(en tarvinnut vielä) Mezelerin Roadtec Z6 160/60ZR18, en muista hintaa, katso netistä.
Tuo etukumi olisi esim. Bike Worldin katalogin mukaan 171€.
ZR tarkittaa ajoa yli 240km/t.
Jos sinulla ei ole ohjekirjaa, niin voin laitella sinulle joitakin tietoja.

Muokkaan tähän vielä äsken löytämäni linkin, josta saat teknisiä tietoja bemareista. Tulostin itsellenikin, kun ymmärrän englantia paremmin kuin saksaa.
http://www.gwynfryn.co.uk/motorcycle.htm
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Kiitos. Äsken selaillessani nettiä törmäsin juuri tuohon roadtec z6 renkaaseen. Pari kymppiä kalliimpi kuin z4 mutta ehkä parempi kulutuskestävyys. Itsellä ei ainakaan ole tarkoitus ajaa hirveitä nopeuksia mutta kantavuus pitäisi olla kunnossa noinkin painavalla pyörällä.

Olen löytänyt saman linkin mutta jostain syystä nuo technical data ei toimi..?? Lisätietoakin samaisesta pyörästä otetaan mielenkiinnolla vastaan. koekmuksia, huolloista yms.. asioista..?? :D
Avatar
imma
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja imma »

Tuolla on lisää tietoa, englanniksi tosin. Siellä on tietoa myös muistakin Bemari malleista. Suomenkielellä on ehkä vähemmän tietoa saatavissa, tai sitten en osaa etsiä.


http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
Avatar
imma
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja imma »

eizzi kirjoitti: Olen löytänyt saman linkin mutta jostain syystä nuo technical data ei toimi..?? Lisätietoakin samaisesta pyörästä otetaan mielenkiinnolla vastaan. koekmuksia, huolloista yms.. asioista..?? :D
Kyllä se minun koneessani toimii, tulee pdf-muodossa.

En tiedä miten tänne saa liitetiedostoja laitettua, mutta jos lähetät minulle emailiosoitteesi, niin laitan tulemaan hoitosuunnitelmataulukot ja tehokäyrät.
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
Vellu
Viestit: 146
Liittynyt: 26 Helmi 2006 21:18
Moottoripyörän malli: K1200S
Paikkakunta: Kinnula

Viesti Kirjoittaja Vellu »

imma kirjoitti:Tuolla on lisää tietoa, englanniksi tosin. Siellä on tietoa myös muistakin Bemari malleista. Suomenkielellä on ehkä vähemmän tietoa saatavissa, tai sitten en osaa etsiä.


http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
Kiitoksia erittäin hyvästä linkistä,näyttää löytyvän paljon tietoa!
BMW K1200S -08
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Vanhemmat K 100-pyörät

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Omistin aikoinani kolme 80- luvun K-pyörää. Ne olivat tarkkoja renkaistaan. Silloin alkoi tulla vyörenkaita ja muutamat niistä olivat katastrofaalisen huonoja ajettavuudeltaan. Varsinkin Michelinin X 89- malli (muistaakseni) teki pyörän aivan ala-arvoiseksi. Kun takarenkaaseen laittoi 3, 5 kiloa ilmaa, se menetteli. Onhan renkaat varmasti kehittyneet noista ajoista ja uudemmat pyörät Paraleverillä varustetut, mutta vanhoja alkusarjan K-pyöriä on paljon käytössä, onhan se ikiliikkuja. Mutta itse laittaisin vanhaan K-pyörään ristikudosrenkaan...
kaltsu2
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Maalis 2006 19:56

renkaista

Viesti Kirjoittaja kaltsu2 »

minulla nyt ollut 2 kesää k100 rs -88
renkaanvaihto edessä eikä oikein oo tietoo
nykyiset renkaat ovat MICHELIN: 100/90-18 ja 130/90-17 MACADAM 50
eturengas kulunut pykäläiseksi mutta ostanko samanlaiset vai onko jollain kokemusta olisiko muun merkkiset paremmat
itselleni tämäkin malli oli täysin uusi tuttavuus mutta kun ei oo tietoo niin kertokaa tietonne
niin ja löytyykö renkaasta mistään merkintää koska valmistettu ja kuinka vanhaksi yleensä voi rengasta turvallisesti käyttää
KIITOS
Vellu
Viestit: 146
Liittynyt: 26 Helmi 2006 21:18
Moottoripyörän malli: K1200S
Paikkakunta: Kinnula

Viesti Kirjoittaja Vellu »

Ja tuo W-merkintä tarkoittaa renkaan nopeusluokkaa.Olikohan niin että W riittää 270 km/h asti?
BMW K1200S -08
Vellu
Viestit: 146
Liittynyt: 26 Helmi 2006 21:18
Moottoripyörän malli: K1200S
Paikkakunta: Kinnula

Re: renkaista

Viesti Kirjoittaja Vellu »

kaltsu2 kirjoitti:minulla nyt ollut 2 kesää k100 rs -88
renkaanvaihto edessä eikä oikein oo tietoo
nykyiset renkaat ovat MICHELIN: 100/90-18 ja 130/90-17 MACADAM 50
eturengas kulunut pykäläiseksi mutta ostanko samanlaiset vai onko jollain kokemusta olisiko muun merkkiset paremmat
itselleni tämäkin malli oli täysin uusi tuttavuus mutta kun ei oo tietoo niin kertokaa tietonne
niin ja löytyykö renkaasta mistään merkintää koska valmistettu ja kuinka vanhaksi yleensä voi rengasta turvallisesti käyttää
KIITOS
Mulla on omassani nyt toinen Bridgestone Battlax BT44 peräkkäin menossa eturenkaana,kokoa 130/90-18 V.Ominaisuuksiltaan mielestäni muuten kelpo rengas mutta tuntuu kuluvan "hampaille" jo varsin pienellä kilometrimäärällä.Seuraavaksi ajattelin kokeilla juuri Micheliniä,mitä olet renkaasta tykännyt? Paljonko vaatii matkaa ennenkuin kuluu pykäläiseksi?
BMW K1200S -08
Vanhap
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Helmi 2006 18:12

Viesti Kirjoittaja Vanhap »

-Seuraavia huomioita mp-renkaista:
"Hammastuksen" syntymistä voidaan vähentää nostamalla rengaspainetta hieman suuremmaksi kuin mitä pyöränvamistaja ilmoittaa.Minulla on sellainen tunne että nykyrenkaissa pitäisi käyttää muutenkin korkeampia paineita kuin mitä 15-20 vuotta vanhat ohjekirjat ilmoittaa.Silloinhan oli suurin osa vielä ristikudosrenkaita.Tai voisi tutkia mitä rengasvalmistaja sanoo painesuositukseksi.
Käytä vain valmistajan ilmoittamia kokoja.Turhaa ostaa korkeamman nopeusluokan renkaita kuin tarvis,sillä niillä on taipumus kulua nopeammin.Kumiseos on niissä hyvän pidon saamiseksi pehmeämpää.
omassa bemussa käytän eturenkaassa 2,5 ja takasessa 2,7 kg/cm" paineita.Pienemmällä esim 2,2 edessä,hammastusta tulee nopeammin.Mitattu kylmänä.
Nämä omia huomioita joista en mene takuita antamaan,mutta minulla on toiminut.Terv. VP
Vellu
Viestit: 146
Liittynyt: 26 Helmi 2006 21:18
Moottoripyörän malli: K1200S
Paikkakunta: Kinnula

Re: renkaista

Viesti Kirjoittaja Vellu »

Vellu kirjoitti:
kaltsu2 kirjoitti:minulla nyt ollut 2 kesää k100 rs -88
renkaanvaihto edessä eikä oikein oo tietoo
nykyiset renkaat ovat MICHELIN: 100/90-18 ja 130/90-17 MACADAM 50
eturengas kulunut pykäläiseksi mutta ostanko samanlaiset vai onko jollain kokemusta olisiko muun merkkiset paremmat
itselleni tämäkin malli oli täysin uusi tuttavuus mutta kun ei oo tietoo niin kertokaa tietonne
niin ja löytyykö renkaasta mistään merkintää koska valmistettu ja kuinka vanhaksi yleensä voi rengasta turvallisesti käyttää
KIITOS
Mulla on omassani nyt toinen Bridgestone Battlax BT44 peräkkäin menossa eturenkaana,kokoa 130/90-18 V.Ominaisuuksiltaan mielestäni muuten kelpo rengas mutta tuntuu kuluvan "hampaille" jo varsin pienellä kilometrimäärällä.Seuraavaksi ajattelin kokeilla juuri Micheliniä,mitä olet renkaasta tykännyt? Paljonko vaatii matkaa ennenkuin kuluu pykäläiseksi?
Itse itseäni lainaten,eturenkaani koko on 100/90-18 V.Oli tullut näköjään pieni ajatusvirhe kun olin väittänyt eturenkaan leveydeksi 130 mm! Moista munkkia tuskin edes saisi RS:n etuvanteelle.
BMW K1200S -08
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Tuli tilattua paikallisesta metzerin z4:set (120/70/17 ja 160/60/18) ja eteen samainen B-malli eli vahvistetuilla sivuilla oleva. Saa nyt nähdä minkälaiset ovat kun saan väännettyä vanteille ja tasapainotettua.
Vastaa Viestiin