R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

R-sarjan pyörät
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

En ole vielä tälle suvelle ajokautta avannu. Sen verran viileät ilmat mukamasten ollu, ja ei vapuksikkaan oikeen hyviä ajokelejä Pekka tänne luvannu. Mutta ehkäpä huomenna töitten jälkeen.... :roll:

T.Rauno
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja viitsu »

N.400 km ilman lastua :lol: kausi avattu pari viikkoa sitten.
Kertulla paremmat sää tiedotukset :D

Odotellaan parempia kelejä 8)
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja pertsa »

n. 900km ilman lastua ja vain kahdella venttiilillä per/sylinteri :?
Hyvää vappua kaikille :hat:
pertsa
R 1200 R
R 80 R
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

Ny on ajokausi avattu 200km :D Kaikenlaista tietä, moottoritiestä kylätihen tuli pärtsäiltyä.
Hyvin pelitti ja olen tyytyväinen koska värinät ainakin väheni, mutta en voi varmuudella sanoa onko lastun ansiota, kun tuli tehtyä muutakin säätöä. Aikaisemmin (viime ajokaudella) empi kun tyhjäkäynnin huitteilla ajeli, mutta ei enää. Menee tasaseen kaikilla kierroksilla ja lähtee kun käskee.
Kerron lisää kokemuksista kunhan kilometrejä kertyy.

Hyvää vappua kaikille :hat:

T. Rauno
kontjo
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Joulu 2014 18:36
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja kontjo »

Muutama sata kilometriä ajeltu lastun kanssa. Ei aikaisempaa kokemusta ilman lastua, mutta usein puhuttua nykimistä en ole havainnut ollenkaan. Vetää alakierroksilla ja lähtee hyvin käyntiin. Käy tasaisesti tyhjäkäyntiä. Olen ainaskin tyytyväinen lastun hankkimiseen.
jouni :)
Naussi
Viestit: 24
Liittynyt: 31 Tammi 2014 10:48
Moottoripyörän malli: R1100Rt

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Naussi »

Moi!
Onko tästä aiheesta lisää päivitystä/ kokemusta?
Tuliko tehoa ja käyttömukavuutta käytännössä? Ja tuliko ongelmia?
Pikku piristys boxeriin tekisi hyvää, häviäsi vaihtokuume.
R1100RT
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Tänään vaihdoin omaani. Kävin toissa viikolla lapissa ajettiin 2500 km, mutta en halunnut lähteä sille reissulle lastu vaihdettuna. :shock:
Nyt voi koeajoa suorittaa tässä kotikulmilla. Tiistaina tosin työt kutsuu, niin tulee ajoihin viikon tauko.

Mielenkiinnolla odotan koeajoa :D
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

n.5500km ajettu tänä kesänä, ei ainakaan luotettavuusongelmia ole ollu. Mm. Saksan autobaanoja n. 1600km takana sen kummempia huomiota, no ainakaan värinät ei pahemmin kiusannu isommillakaan nopeuksilla. Toisaalta on alavääntöäkin, totesin tämän mieleen painuvilla alppiteillä mm. Crossglockner ja Stelvio pass.
Pitäisi penkittää että voisi todentaa tehot/väännön

T.Rauno
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

rauran kirjoitti: Pitäisi penkittää että voisi todentaa tehot/väännön
T.Rauno
Taidat olla joku insinööri tai jotain, kun oikein penkittää pitää. Eikö tuon jo kahvassa ja perseessä tunne mitä se vaikuttaa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

Pekkavee kirjoitti:
rauran kirjoitti: Pitäisi penkittää että voisi todentaa tehot/väännön
T.Rauno
Taidat olla joku insinööri tai jotain, kun oikein penkittää pitää. Eikö tuon jo kahvassa ja perseessä tunne mitä se vaikuttaa.

Pekka

Ehkä ei ainakaan dramaattista muutosta kannata odotella. Laitoin lastun talvella ja läppärungot säädettiin samalla. Jos vain lastu olisi vaihdettu ja heti olisi päässyt testaamaan niin vaikutuksen olisi ehkä huomannut paremmin, mutta kun yli puoli vuotta väliä..

Olet oikeassa, insinöörihän se mie... :lol:

T. Rauno
ahonekal
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Maalis 2015 17:09

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

saariju kirjoitti:Moi.
On tärkeää antaa Johnille tarkat tiedot pyörästäsi. Pyöräsi malli, onko katalysaattori, mikä cat code plug käytössä, onko orkkis putki ja putsari, jne. Oikeilla tiedoilla saat oikean lastun. Ainakin minun kohdallani homma hoitui hienosti.

Mistä tietää onko kattia tai mikä on tuo cat code plug? Itsella R1100RT vm 2000 ja mielestäni ihan orggis kokoonpano.
modulaattori
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2015 16:40
Moottoripyörän malli: R 1100 RT
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja modulaattori »

En varmaankaan ole pätevin vastaamaan kysymykseesi, mutta katalysaattorin olemassaolon voinet varmistaa tarkistamalla onko pakoputkessa lambda-anturia. Mikäli ei ole, pyörässä tuskin on katalysaattoriakaan. En usko että 2000 mallisessa moista olisi.

CCP on taasen "releen näköinen" ja kuva löytyy oheiselta sivulta http://advrider.com/index.php?threads/t ... ge.960510/ kun rullaat sivua reilusti alas. CCP:n poistoa ei siellä suositella. Omastani se oli jo lähtenyt pois ennen mopon minulle päätymistä. Kokeilin hyppylangoilla eri vaihtoehtoja, mutta eipä nuo paremmaksi juuri muuttuneet. Kaasun vääntely on muistettava netin mukaan hyppylankojen vaihtelun välissä. Eniten itselläni surgingiin auttoi tuo nostokahvan etupuolella olevan potikan säätö, josta katalysaattorittoman mopon moottorin seosta saa säädettyä. Vie mopo jonnekin nurkkakorjaamolle jolla on pakokaasutesteri ja katso koneen käydessä CO päästöjä ja ruuvvaa seosta rikkaamalle.

Korjatkoon joku mikäli olen väärässä. Nimimerkeistä päätellen täällä on kovinkin perehtynyttä väkeä jotka ovat aiheesta aiemmin kirjoitelleet niin täällä kuin motot.org sivustoilla.
R1100RT vm.2001
Timo S
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Maalis 2007 16:09
Moottoripyörän malli: R1200RT
Paikkakunta: Helsinki

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Timo S »

Hommasin pyörääni (R1200RT vuodelta 2005) Booster Plugin http://www.boosterplug.com/shop/frontpage.html. Vehje tuli kolmen päivän kuluttua tilauksesta, maksoi noin 140 e.

Itse laitteen asennukseen kului ehkä kaksi minuuttia, katteiden purku ja uudelleen kokoaminen veikin sitten vähän enemmän aikaa. Teknisessä mielessä siis plug-and-play.

Pyörän käytös parani noin perstuntumalla melkoisesti. Käynti on jotenkin pehmeämmän tuntuinen ja veto varsinkin pienillä kierroksilla on selvästi parempi. Tätä olin juuri hakemassakin. Polttoaineenkulutus ei muuttunut ainakaan merkittävästi; noin tuhannen kilometrin lenkillä ajotietokone näytti 4,8 litraa satasella, aiempi lukema oli 4,7. Nyt mentiin kaksi päällä, kun aiemmassa lukemassa valtaosa on ajeltu yksin.

Ihmetellä täytyy, miksi pyörä ei tule tehtaalta valmiiksi tällaisena. Kummallista, että noinkin kallista ja hienoa saksalaista laitetta ylipäätään voi parannella jonkun tanskalaisen nyrkkipajan tuotteilla.
woke
Viestit: 35
Liittynyt: 27 Kesä 2015 21:38

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja woke »

Johtuu ihan siitä että päästöarvojen rajat on niin tiukat että pyörät joudutaan säätämään tosi laihalle seokselle. Tätä voi sitten jälkeenpäin korjailla esim just tällä.booster plugilla. Sehän vain huijjaa ecun saamaa imuilman lämpötilaa jolloin saadaan seosta rikastettua.
ahonekal
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Maalis 2015 17:09

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

No niin nyt on uusi chippi tilattu, kuulemma stage 7, eli entisestään viilattu parempaan suuntaan. Riittääkö RT:ssä että ottaa oikeanpuoleisen katteen irti vai pitääkö riisua koko mopo?
Vastaa Viestiin