Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Luxury touring
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

similja kirjoitti:No johan.. :shock: . Tulipahan astuttua Ismon itsetunnon isoille varpaille. Sorry. Mutta olen silti sitä mieltä, että kärpäsestä on tehty härkänen, kuten sanonta kuuluu. Romukauppiaana varmaan tiedät ettei ikuisia ikiliikkujia vielä ole keksitty. Ei edes japsit eikä muutkaan itamaan tietäjät ole siihen pystyneet. Ei 300€ ole mahdoton kustannus joka seittemäs vuosi. Kuusi kesää ajoa ja seuraavana talvena laakerin vaihto. Ei siitä kannata pelihousuja repiä. Paitsi sitten jos laakerin vaihdon tekee joku kyläseppä mutuna ja välykset säädetään munilleen jolloin se hajoaa alta 20K:n.
Jollei sulla parempia perusteluita ole, mene kehumaan jollekin mopopalstalle MBK:n männänrenkaiden kestävyyttä, koska LT:n peräkin kestää ainakin yhtä paljon! :lol:
Haluan nähdä mopopoikien vastaukset!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kuten itse totesit, perä ei ole LT:n ongelma, eihän niillä edes ajeta kilometrejä!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
similja
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Touko 2007 20:20
Moottoripyörän malli: BMW 1200 LT
Paikkakunta: Oulu

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja similja »

Ismo Vaara kirjoitti:
similja kirjoitti:No johan.. :shock: . Tulipahan astuttua Ismon itsetunnon isoille varpaille. Sorry. Mutta olen silti sitä mieltä, että kärpäsestä on tehty härkänen, kuten sanonta kuuluu. Romukauppiaana varmaan tiedät ettei ikuisia ikiliikkujia vielä ole keksitty. Ei edes japsit eikä muutkaan itamaan tietäjät ole siihen pystyneet. Ei 300€ ole mahdoton kustannus joka seittemäs vuosi. Kuusi kesää ajoa ja seuraavana talvena laakerin vaihto. Ei siitä kannata pelihousuja repiä. Paitsi sitten jos laakerin vaihdon tekee joku kyläseppä mutuna ja välykset säädetään munilleen jolloin se hajoaa alta 20K:n.
Jollei sulla parempia perusteluita ole, mene kehumaan jollekin mopopalstalle MBK:n männänrenkaiden kestävyyttä, koska LT:n peräkin kestää ainakin yhtä paljon! :lol:
Haluan nähdä mopopoikien vastaukset!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kuten itse totesit, perä ei ole LT:n ongelma, eihän niillä edes ajeta kilometrejä!
No jaa. Ei siinä mopetissa se männänrengas kestänytkään. :lol: Kaikki muu kyllä.
Sulla on kyllä ihme antipatiat LT kohtaan. Onko siinä muuta vikaa kuin perä? Älä sano, että paino ja koko. Ne eivät ole vikoja. :lol:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

similja kirjoitti:Sulla on kyllä ihme antipatiat LT kohtaan. Onko siinä muuta vikaa kuin perä? Älä sano, että paino ja koko. Ne eivät ole vikoja. :lol:
Antipatiat???
Olen omistanut saman LT:n kahteen kertaan ja ajanut yhteensä sillä n.150tkm. Myös talvella soolona. Pyörä asustaa nykyään Lahdessa ja on ajettu yli 350tkm, kun viimeksi kuulin. Olisin ostanut kolmannenkin kerran, mutta ei ole myytävänä. Älyttömän kestävä, helppohuoltoinen, suht kevyt ja pieniruokainen. Vuosimalli -88.

Nykyinen LT:ni on mielestäni liian painava ja painopisteeltään väärä sooloksi, johtuen eteenpäin siirretystä katteesta. Myös ohjaustangon etupuolelle sijoitettu plexin sähkömoottori siirtomekanismeineen painaa varmaan 20kg!! Mutta sivuvaunukäytössä 440kg:n yhdistelmänpaino ei niin haittaa. Ja onhan painosta jotain hyötyäkin, pieni vakuutusmaksu! Pitkä miinus on työläs venttiiliensäätö. Katalysaattori on nakattu metsään, niin kulkukin on vakiota reilusti parempaa. Myös ABS:t on poistettu ja tilalle on laitettu viiden puristajan, sekä kolmen levyn systeemi, kahdella piirillä.
Pyörällä on nyt ajettu reilu 100tkm. Vaihdoin siihen nyt talvella vaihdelaatikon laakerit varmuuden vuoksi, koska laatikon joutui ottamaan irti stefarikon takia. Edellisen omistajan mukaan muita vikoja ei ole ollut. Vuosimalli -92.
Sellaisia antipatioita mulla! :wink:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Ismo Vaara kirjoitti: Myös ohjaustangon etupuolelle sijoitettu plexin sähkömoottori siirtomekanismeineen painaa varmaan 20kg!! ... Vuosimalli -92.

No on ne onneksi osanneet uudemmissa ainakin keventää tuota tuulilasin nostomekanismia. Nyt taitaa painaa enää noin 2 kg...
:)
t. pozo



t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

pozo izquierdo kirjoitti:
Ismo Vaara kirjoitti: Myös ohjaustangon etupuolelle sijoitettu plexin sähkömoottori siirtomekanismeineen painaa varmaan 20kg!! ... Vuosimalli -92.

No on ne onneksi osanneet uudemmissa ainakin keventää tuota tuulilasin nostomekanismia. Nyt taitaa painaa enää noin 2 kg...
:)
t. pozo



t. pozo
Tossa kohtaa mä, ehkä ihan vähän, liioittelin painoa. :roll: Mutta sanotaan vaikka niin, että se ainakin tuntuu 20kg:ltä, kun on niin korkealla ja edessä. 8) Se hyvä puoli siinä on, että varaosia saa erikseen, uudemmassa joutuu aina ostamaan koko 500€:n kikottimen.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
similja
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Touko 2007 20:20
Moottoripyörän malli: BMW 1200 LT
Paikkakunta: Oulu

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja similja »

Ismo Vaara kirjoitti:
similja kirjoitti:Sulla on kyllä ihme antipatiat LT kohtaan. Onko siinä muuta vikaa kuin perä? Älä sano, että paino ja koko. Ne eivät ole vikoja. :lol:
Antipatiat???
Olen omistanut saman LT:n kahteen kertaan ja ajanut yhteensä sillä n.150tkm. Myös talvella soolona. Pyörä asustaa nykyään Lahdessa ja on ajettu yli 350tkm, kun viimeksi kuulin. Olisin ostanut kolmannenkin kerran, mutta ei ole myytävänä. Älyttömän kestävä, helppohuoltoinen, suht kevyt ja pieniruokainen. Vuosimalli -88.

Nykyinen LT:ni on mielestäni liian painava ja painopisteeltään väärä sooloksi, johtuen eteenpäin siirretystä katteesta. Myös ohjaustangon etupuolelle sijoitettu plexin sähkömoottori siirtomekanismeineen painaa varmaan 20kg!! Mutta sivuvaunukäytössä 440kg:n yhdistelmänpaino ei niin haittaa. Ja onhan painosta jotain hyötyäkin, pieni vakuutusmaksu! Pitkä miinus on työläs venttiiliensäätö. Katalysaattori on nakattu metsään, niin kulkukin on vakiota reilusti parempaa. Myös ABS:t on poistettu ja tilalle on laitettu viiden puristajan, sekä kolmen levyn systeemi, kahdella piirillä.
Pyörällä on nyt ajettu reilu 100tkm. Vaihdoin siihen nyt talvella vaihdelaatikon laakerit varmuuden vuoksi, koska laatikon joutui ottamaan irti stefarikon takia. Edellisen omistajan mukaan muita vikoja ei ole ollut. Vuosimalli -92.
Sellaisia antipatioita mulla! :wink:
No hitsiläinen :shock: . Tuleehan sulta asiallistakin tekstiä jos vain haluat. :D . Tuo parinkilon sähkömoottori ei taida paljoa vaikuttaa ajamiseen. Joskus näkee kummallisia ripustuksia pyörissä siellä täällä. On telttaa ja makuupussia, kattilaa ja keitintä matkamiehillä. Yhdellä sivuvaunuhemmolla oli puukiuas vastapainona akantappajassa :lol: . Tasapainottaa kuulemma talvella ajamista.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

similja kirjoitti:Tuleehan sulta asiallistakin tekstiä jos vain haluat.
Jätin harkinnan jälkeen kokonaan pois osion K1200 LT:stä, heti alkoi miellytäämään! :lol:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
similja
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Touko 2007 20:20
Moottoripyörän malli: BMW 1200 LT
Paikkakunta: Oulu

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja similja »

Ismo Vaara kirjoitti:
similja kirjoitti:Tuleehan sulta asiallistakin tekstiä jos vain haluat.
Jätin harkinnan jälkeen kokonaan pois osion K1200 LT:stä, heti alkoi miellytäämään! :lol:
Johtuu siitä, että ainaista itkua ja valitusta ei jaksa enään lukea eikä kuunnella. Vähänkin positiivista asennetta ( vaikka asian vierestä ) niin heti on parempi mieli kaikilla. :lol: :lol: :lol:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Tuolla .orgin palstalla hontakuskit taitaa nettikiusata! :lol:
Hyvä vasta-argumentti keskusteluun on, että ensimmäisen wingin teki BMW, jo vuonna -72. Honda osti 6-pyttyisen konseptin, muutti sen 4-pyttyiseksi ja myöhemmin takaisin 6-pyttyiseksi.
Esim. hakusanoilla: goldwing prototype m1, kuvahausta löytyy kuvia, jotka paljastavat proton bemariksi. Koko takapää vaihdelaatikko, satula, pakoputket, perä, takapyörä...jne on /5:sta! :wink:
Jossain bemarihistoriikissa on proton Hondalle myynnista kuulemma tarinaakin.

Meni ot:ksi, mutta jo kansakoulussa ope sanoi, että pienempiä pitää puolustaa! :lol: :lol: :lol:
On se aika "alakoulumeininkiä" koko .org:n palsta! :roll:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Teppo Ronkainen
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
Moottoripyörän malli: R1100S
Paikkakunta: Kajaani

Re: Loppullisin ratkaisu peräongelmaan?

Viesti Kirjoittaja Teppo Ronkainen »

Ismo Vaara kirjoitti: On se aika "alakoulumeininkiä" koko .org:n palsta! :roll:
Yhdyn mielipiteeseesi.
Vastaa Viestiin