R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

R-sarjan pyörät
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

Tilasin tänään, saas nähdä koska saapuu. Nyt olis "heleppo" laittaa paikalleen kun motskarista on tankki jo valmiiksi tallin lattialla. Hyllyyn jäi vielä 3kpl.

T. Rauno
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Kiinnostais toi lastu. Pitikö siihen tilaukseen ilmoittaa pyörä, ilman kattia, katin kanssa?
Mulla vielä hyllyssä katin tilalle tuleva y-putki. Onko siitä katin poistamisesta loppuviimeksi muuta hyötyä kuin kovemmat äänet. :oops: Tarkoitus olis saada toi ärrrsyttävä nypytys pintakaasulla pois. :?
Akun vaihdon yhteydessähän toi olis helppo tehdä.

Taidan odotella kevääseen kunnes "uudet" lastuttajat kertovat tuloksista... :D
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

viitsu kirjoitti: Mulla vielä hyllyssä katin tilalle tuleva y-putki. Onko siitä katin poistamisesta loppuviimeksi muuta hyötyä kuin kovemmat äänet. :oops:
Ei siitä kai mitään muuta hyötyä ole kuin pieni painon säästö.
Enkä oikein itse ymmärrä mitä hyötyä kovemmista äänistä on.
Noi seokset on sitten toinen juttu ilman kattia. Ne pitää saada kohdalleen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Pekkavee, 28 Tammi 2015 22:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Jep, ehkä toi hyöty on väärä sana :lol: Pikemminkin lopputulos katin poistosta.
Mietin tota lastua sitten kun saadaan lisää tietoa keväämmällä.
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

Sen ei pitäisi olla este lastuttamiselle onko jo tuunailtu. Ainakin minun kokemusten perusteella John oli tosi kiinnostunut siitä onko lastu tulossa orkkikseen, jos ei mitä on tehty :roll:
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

No niin, tilauksen jatkohoito parin sähköpostin vaihtamisella, asennusohjeet sain neljäntenä päivänä ja lastut saapui kymmenessä päivässä. Nyt on R1150RT:n lastut.... Minulla vaan ei ole tuo malli :|
Ilmeisesti logistisia ongelmia :)
Ei se mitään, lupasi lähettää pikimmiten malliini sopivat, koska se oli kyllä hänellä hyvin tiedossa.

Että semmosta.

Ei ollut vielä puhetta mitä tehdään näillä R1150RT:n lastuilla

T. Rauno
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

rauran kirjoitti:Nyt on R1150RT:n lastut.... Minulla vaan ei ole tuo malli :|
Ilmeisesti logistisia ongelmia :)
Ei se mitään, lupasi lähettää pikimmiten malliini sopivat, koska se oli kyllä hänellä hyvin tiedossa.
Ei ollut vielä puhetta mitä tehdään näillä R1150RT:n lastuilla
T. Rauno
Mikä pyörä sinulla on?
Ei taida olla logistinen ongelma.
Pikemminkin informaatio-ongelma.
No hyvä, jos saat uuden lastun pikaisesti.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja saariju »

Moi.
On tärkeää antaa Johnille tarkat tiedot pyörästäsi. Pyöräsi malli, onko katalysaattori, mikä cat code plug käytössä, onko orkkis putki ja putsari, jne. Oikeilla tiedoilla saat oikean lastun. Ainakin minun kohdallani homma hoitui hienosti.
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

rauran kirjoitti: Että semmosta.

Ei ollut vielä puhetta mitä tehdään näillä R1150RT:n lastuilla

T. Rauno
Rauno, laita mulle meiliä. Tai soita.
Minulla voi olla tuolle ostaja.

Terveisin
Pekka
pekka.vuorelma(ät känkyrä)gmail.com
050 5768 480
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

Pekkavee kirjoitti:
rauran kirjoitti: Että semmosta.

Ei ollut vielä puhetta mitä tehdään näillä R1150RT:n lastuilla

T. Rauno
Rauno, laita mulle meiliä. Tai soita.
Minulla voi olla tuolle ostaja.

Terveisin
Pekka
pekka.vuorelma(ät känkyrä)gmail.com
050 5768 480

Katotaan ja odotellaan, ei ole vielä tullut se oikea. Palaan asiaan

Asiallisen oloinen tyyppi tuo John. Kuten aikaisemmin kerroin sähköposteja läheteltiin ja esittämiinsä kysymyksiin vastattiin. Minulla on 1100RT, joten ei se informaatiokatkos ollut :)

T. Rauno
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

No niin, tuuning-siru on asennettu ja kone koekäytetty. En huomannut mitään ramaattista, yhtä hyvin kävi kuin ennenkin, mitä nyt tyhjäkäynti oli n.1200rpm, kun se aikaisemmin oli n.1000rpm.
Tuohonkin tosin saattaa vaikuttaa uusitut kaasuvaijerit (+uusi ilmansuodatin), vaikka yritin kyllä säätää ne vanhoihin läppärunkoihin asetettuihin toppareihin nähden samoin kuin vanhat.
Pitänee vielä tarkistaa synkro....

Ihan mukava oli tunne kun pärähti käyntiin melekeen heti, semminkin kun on tehty lisäksi mm. po- suodattimen vaihto ym :)

T.Rauno
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

rauran kirjoitti: Tuohonkin tosin saattaa vaikuttaa uusitut kaasuvaijerit (+uusi ilmansuodatin), vaikka yritin kyllä säätää ne vanhoihin läppärunkoihin asetettuihin toppareihin nähden samoin kuin vanhat.
Pitänee vielä tarkistaa synkro....

T.Rauno
Siis MITÄ? Ei ne kaasuvaijerit voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, koska niissä pitää olla 1.5 mm välys tyhjäkäyntiasennossa. Tyhjäkäynnin kierrosluku ja samalla tyhjäkäynnin synkka säädetään niillä messinkisillä tyhjäkäyntiruuveilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
rauran
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Syys 2014 21:34

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja rauran »

Kiireellä kun piti päästä testaamaan yleensä käykö se, niin kaasuvaijeri saattoi jäädä liian pienelle välykselle. Säädöt siis tekemättä kuten sanoin. On siellä ne topparitkin, mihin läppien käyttövipu asettui vanhoilla vaijereilla kun kaasu oli kiinni= tyhjäkäynnillä


https://www.youtube.com/watch?v=40sJjXU62xU" onclick="window.open(this.href);return false;

T.Rauno
Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Hanski »

Minäkin sain uudelleen tilattua lastun. Odottaa vielä asentamista.

Osoite oli kirjoitettu suhteellisen huonolla käsialalla, joten en ihmettele, jos kirjeet hukkuu matkalle.
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Mites nämä menneenä talvena lastutetut on toimineet ajossa?

Vai ovatko vielä talleissa... :eatcorn:
Vastaa Viestiin