K100RS -85 ensituntumasta kysymyksiä

K-sarjan pyörät
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100RS -85 ensituntumasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

KAJa kirjoitti:Edelleen siis tarkistamatta ne tankin mönjät, läppien synkat ja pa-suodinkin on vielä vaihtamatta.
Noita läppiä ei sitten K-mallissa "synkata" samalla lailla kuin boxereissa. K:ssa ei läppien kulmaa toisiinsa nähden SAA vaihtaa, vaan säätö tapahtuu, niin tyhjäkäynnin, kuin balanssinkin osalta AINOASTAAN messinkisiä ohivirtausruuveja kiertämällä. Juuri tämän kiellon vuoksi läppäruuvit ja ns. tyhjäkäyntiruuvi on sinetöity sinisellä lakalla.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: K100RS -85 ensituntumasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Onko K100:sen ohivirtausruuvien säätöjärjestyksellä väliä? 1-2,3-4 / 1-3,2-4 vai joku muu järjestys... :?

Oudon hijaista näin jussina :lol:

Nyt on pyörästä K100 -85 säädetty ohivirtaukset. Pyörässä ollut ongelmana kylmänä käynnistys ja kylmänä käynti sekä ikävän kuuloinen kilinä, kalina, kolina, nakutus tms kylmänä.

On tutkittu nokkaketju, laahuri, laahurin takana oleva massapala joka oli "kylmäräminä" ketjussa esillä."Pässin munat" laturista sekä ulostuloakselin niittauksia kurkittu kampikammion kannen kautta.Kaikki ihan OK.

Pyörä ollut mulla vuodesta 2003 ja tuntui, että kalina vaan lisääntyy.
Olen jonain vuonna vaihtanut "ruiskuläppien yläpuolella olevat kumiholkit uusiin imuvuotojen takia.

Nyt huomasin keväällä, että 4 pytyn imukaulus vuotaa.
Klemmarin kiristys ei auttanut.
Purin ruiskuläppäasetelman pois että saan vaihdettu uudet imukaulukset.
Läpät olivat alapuolelta aivan p#¤kaiset ja pikeentyneet samoin ohivirtaus ruuvit.
Päät ruuveissa pitäisi olla terävä, mutta kova lika oli tehnyt niistä kaikista epämuodostuneita.

Nyt on imukaulat vaihdettu ruiskuläppäasetelma ja ohivirtausruuvit ja kanavat puhdistettu.
Pyörää käytetty pihassa ja ennenkuin aloitin säätämisen kilinä / kolina oli poissa :D

Vielä pitäisi säätämisen jälkeen heittää koelenkki. Taitaa olla paras ettei lähde nyt parhaimpaan rattijuoppo aikaan pyörää kokeilemaan...

Siirrytään itsekin viettämään välillä keskikesän juhlaa ja palataan asiaan 8)
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: K100RS -85 ensituntumasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Koeajolekki venähti Kontio-ralliksi :lol: 1200km

Pyörä vetää ja kulkee hyvin, ainoastaan tyhjäkäynti vielä välillä "aaltoilee".

Täytynee tutkia muuttuisiko vielä ohivirtauksia säätämällä rauhallisemmaksi.

Vai onko viisaimmilla ehdotuksia...
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: K100RS -85 ensituntumasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Ei ehdi kirjoitteleen, kun on ajokelit kohdallaan...
Nyt on uudestaan säädetty ohivirtaukset, kun on neljä mittaria käytössä.
Ennen Kontiota säädin Moto-Guzzi miehen mittareilla ( 2kpl) että pystyi lähtemään reissuun.

Tyhjäkäynti vaelteluunkin löytyi syy. Ei ohivirtaukset vaan huonot kumitulpat läppärungossa.
Mittareiden ollessa kiinni tyhjäkäynti hyvä, mutta kun laittoi tulpat tilalle vaellus alkoi taas.

Onneksi hyllyssäni oli Motobinsiltä tilatut tulpat myöhempää vaihtoa varten, ajattelin että vaihdan kun vanhat kovettuu.

Seuraavaksi Rottaan... 8)

Ja talvella jarruletkut vaihtoon.
Vastaa Viestiin