Mistä edullisin vakuutus?

K-sarjan pyörät
Jylhänkangas
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Marras 2010 20:11
Moottoripyörän malli: K1200GT
Paikkakunta: Nurmijärvi

Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Jylhänkangas »

Hommasin juuri itselleni K1200GT pyörän ja sain vakuutusyhtiöltä kohtalaisen suuren laskun. Onko kellään vertailu tietoa vakuutusmaksuista eri yhtiöiden välillä? Mikä yhtiö on edullisin?

Simo
K1200GT
Simo
K1200GT
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Googleta " vertaa vakuutusmaksuja". Pelkään että edullista vakuutusta
et löydä - toivottavasti olen väärässä. Kokemukseni mukaan keskittäminen
ei kannata, ja olenkin ottanut aina tarvittaessa uuden vakuutuksen sieltä mistä
sen halvimmilla olen saanut. Onnea kuitenkin uudelle pyörälle ja turvallista ajoa!
Avatar
Jussi Nuortila
Viestit: 75
Liittynyt: 22 Syys 2009 21:48
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Jussi Nuortila »

Turvasta kannattaa kysellä. Itsellä kaikki vakuutukset Pohjolassa. Keskittämällä pyöränkin vakuutus on "edullinen" :lol: ... Turvan tasolla.
ex. F650ST
ex. R1100RS
ex. R1150R
ja vihdoinkin...K1200LT
ex. K1200LT

HD Sportster
Allways wait for the unexpected...
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Fenniassa on vielä mahdollista vakuuttaa myös "wanhaan hywään" malliin. Elikkäs seisonta-ajat ja bonuksien siirrot onnistuu. Pyörän voi ottaa vaikka päiväksi käyttöön, joskin seisonta-ajan maksuton minimi on 30vrk. Kaikki muutokset hoituu puhelimella.
Ja aina kun olen käynyt esittämässä toimistolla muiden yhtiöiden tarjouksia, Fenniassa on tehty parempi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Tapiolassakin seisonta-aika on menulla, sensijan bonuksiensiirto Pohjolasta
ei onnistunut ennenkuin olisin itse selvittänyt ajopäivät(?) Pohjolasta.
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Moro. Mun ymmärtääkseni keskittäminen ei kannata. Nykyään R 80 GS mopon vakuutukset IFillä, KTM EXCn vakuutukset Pohjolassa. Molemmat pyörät käytössä läpi vuoden. Varsinkin tuossa Exc:ssä yritysten väliset hintaerot olivat valtavat, monta sataa euroa! Eli ei muuta kuin kyselykierrokselle.

Terv.Ile
bemaripappa
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Heinä 2009 20:32
Moottoripyörän malli: bmw k100lt

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja bemaripappa »

Kilpailutin juuri K100LT vm-89:n vakuutukset:
- Pohjolassa, jossa mulla oli vakutuus maksu oli n 610 € sis pikku kaskon:varkaus palo jne, sisälsi kaikki keskittämiset (op-jäsen , kaikki muut vakuutukset siellä ja vaimo töissä).
VAAN
- If tarjosi samat koko potti 343 € !

Jos olisi ottanut ns vanhan typpisen (talvet poissa)olisi tullut paljon enemmän hintaa.

Tämä järkytttävä hinnan ero perustuu tehopainosuhteeseen ja korjausten määrään. Näin mulle selvitettiin, kun kysyin mistä toi ero johtuu.
Tehokkaat pyörät ovat kaikissa kalliita, mutta kysyvä voittaa varmasti rahaa.
Avatar
Dimi
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Heinä 2010 05:52
Moottoripyörän malli: R1100RT

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Dimi »

Kun kilpailutin oman K75 -89 pyöräni niin pahimmillaan (fennia) pyysi about 800+ euroa/vuosi vakuutuksesta joka on voimassa ilman seisonta-aikoja. Kysyin myös Pohjolasta ja sain samaa suuruusluokkaa olevan tarjouksen. Pelkäsin jo että täytyy varmaan kohta myydä juuri ostettu pyörä jos vakuutukset ovat todellakin tota luokkaa :D . Sitten soitin If:iin ja he tarjosivat saman 340e. Tulikin sellainen tunne ettei muut vakuuttajat kuin If halua MP-vakuuttajia ja siksi ovat hinnoitelleet vakuutukset niin korkeiksi ettei kukaan sellaisia halua maksaa. If taas tuntuu tehneen päinvastaisen päätöksen, ja hyvä niin!

Dimi
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Dimi kirjoitti:Kun kilpailutin oman K75 -89 pyöräni niin pahimmillaan (fennia) pyysi about 800+ euroa/vuosi vakuutuksesta joka on voimassa ilman seisonta-aikoja. Kysyin myös Pohjolasta ja sain samaa suuruusluokkaa olevan tarjouksen. Pelkäsin jo että täytyy varmaan kohta myydä juuri ostettu pyörä jos vakuutukset ovat todellakin tota luokkaa :D . Sitten soitin If:iin ja he tarjosivat saman 340e. Tulikin sellainen tunne ettei muut vakuuttajat kuin If halua MP-vakuuttajia ja siksi ovat hinnoitelleet vakuutukset niin korkeiksi ettei kukaan sellaisia halua maksaa. If taas tuntuu tehneen päinvastaisen päätöksen, ja hyvä niin!

Dimi
Kyllä Joulupukki näköjään on olemassa! Tarkastin IFn laskurilla: vanhasta R90/6 liikennevakuutus
laskisi nykyisestä 646e:sta 308e:oon. Tämä 308e sisältää toisin kuin nykyinen vakuutukseni pikkukaskon! R12GSn liikennevakuutus laskisi vain kympin mutta sisältää myös em. p-kaskon joten säästöä näyttäisi siitä tulevan n.120e. Taidan soittaa IFiin.
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: Mistä edullisin vakuutus?

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Soitettu on ja säästöä tuli 6 oikein+lisänron verran ( lähes 500e/v kahdelta
pyörältä )!!! Kiitos Dimi vinkistä!
Vastaa Viestiin