K 100 RT mutterin aukaisu kytkimen takana "kampiakselilta"

K-sarjan pyörät
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

K 100 RT mutterin aukaisu kytkimen takana "kampiakselilta"

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Onko hyviä vinkkejä K moottorin mutterin aukaisemiseksi kytkimen
takana " kampiakselilta". Stefa vähän hikoilee ja täytyy vaihtaa.
onneksi ei ole öljy päässyt kytkimeen. Ei auennut motonetista
ostetulla ilmapyssyllä.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: K 100 RT mutterin aukaisu kytkimen takana "kampiakselilta"

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Itse tein semmoisen lattaraudan, jonka kiinnitin niiden kytkinasetelmaa kiinnipitävien pulttien alle. Tämä rauta otti kytkinkopan seinämään kiinni ja esti kampiakselia pyörimästä kun avasin tuon mutterin.

Tämä siis pätee K 1200 LT:n kytkinremppaan, eiköhän joku samantyyppinen resepti käyne siihen vanhempaankin...

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: K 100 RT mutterin aukaisu kytkimen takana "kampiakselilta"

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Kiitos vinkistä!
Sain kuitenkin ammattilaisen ilmapyssyn lainaksi ja kyllä
löystyi mutteri sillä. Tuo sinun vinkkisi on hyvä kun laittaa
takaisin, kun se mutteri pitää ensin kiristää 14k ja löysätä
ja sitten 10 kiloon. Nyt on stefa ja O-rengas kädessä ja
eikun uuta pääsiäisen jälkeen. Laitan tämän kunnolla
koska myyn pyörän kun tuli hankittua R 1100 RT, että
ei tule petettyä uutta omistajaa. Tosin jos ei mene
kaupaksi tämä niin jää kakkospyöräksi :P
pertsa
R 1200 R
R 80 R
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: K 100 RT mutterin aukaisu kytkimen takana "kampiakselilta"

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Joo se on se kampiakselin stefan paikalleennaputtelu aika tarkka homma. Ainakin LoTjassa se oli semmoinen aika iso ja kova palikka, joka meinasi nuljua vinoon koko ajan. Lopulta tein vähän semmoista tehtaan lyöntityökalua muistuttavan puisen lämyskän, jolla sain mokoman naputelluksi paikalleen.
Samalla kun oli vaihdelaatikko sylissä, vaihdoin siihenkin kaikki stefat. Ajattelin, että ehkä hyvä tehdä sadan tonnin välein...

terv.

pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vastaa Viestiin