K100 ongelma .org:ssa

K-sarjan pyörät
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Eikai tässä erikseen rikastus piiriä ole?? Ainakaan boxille ei sellaista tietoa pitäis mennä? Vai olenko väärässä?? Lämpöanturin varassa rikastus kylmänä..?? Senkin olen mitannut monen monta kertaa,aina näyttää ok lukua,en tosin tiedä millä virralla boxi ottaa tiedon,että antais isommalla virralla eri luvut,mahdollista.. VW groupin autoissa menee lämpöantureita,ne sit näyttää testerillä -40´C ja ei käy.... Vastusmittarilla ei nää ongelmaa...
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

4stroke kirjoitti:Eikai tässä erikseen rikastus piiriä ole?? Ainakaan boxille ei sellaista tietoa pitäis mennä?
Siinä luulossa olen ollut ja itselleni kertoa antanut, että sama mikrokytkin, joka sytyttää em. merkkivalon mittaristoon myöskin samalla antaa ruiskuboksille rikastusinformaation?

Tarkemmin kun schemaa ( http://hrsbstaff.ednet.ns.ca/bvogel/K10 ... ematic.jpg ) tutkii, niin eipä tuota kyllä näy missään...
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Erillistä rikastus piiriä ei ole muutakun käynnistäessä,starttinappulaa painaessa ja kun ei vielä tule pyörimisnopeus tietoa.Sen tutkin kans,boxille ei tule startti-infoa enää kun käy,vain o,2v ,tosin sitähän ei tiedä jos boxi jättää sen päälle........??? :shock:
Niin ja pyörimis nopeus tieto tulee,tosin liikaa, 5v kun haku-ohjeessa on 3-4v.
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Jahas,keinot on vähissä.. Ilmanmäärämittari on kokeiltu,ei vaikutusta sama ongelma,ja seos ruuvin pyörittäminen.. aina kun tyhjäkäyntipiirin koskettimet aukeaa,seos rikastuu niin paljon että tukehtuu bensaan,ellei anna hanaa niin paljon että kierroksia on yli 6000...
Onko kellään tietoa tämän tarinan pyörästä? Selvisikö vika? oireet käy ainakin..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1362291 Aikaa näkyy olevan tuosta jo,luulis olevan kunnossa tai osina maailmalla....

Mielessä on että boxi on vioittunu,siitä kun hati alussa löysin 3 pytyn suuttimenliittimestä vettä,oli kate hangannu suojan puhki.Veden aiheuttama oikosulku joka vioittanu suutin piirin boxista??
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Pahasti näyttää siltä,että ne suuttimet oli sittenki jumissa,tai vuoti pahasti.. Hain töistä polttoaine-järjestelmän puhdistus ainetta,laitoin pullon tankkiin jossa oli n.2l bensaa (pitäis sekoittaa 0,5-1l).Kone käymään,otin ruiskurungoista mittapisteistä hatut pois,1,2,3 kävi rikkaalla,koska hatun irroitus nosti kierroksia.Jonkun aikaa käytettyä kiekat laski hieman (n200) kokeilin sormella tukkimalla niitä putkia,3 ei enää reagoinu. Jonkun ajan kuluttua myös 1,2 heräs henkiin.. Illan tässä käyteltyä ja pihalla rundia heittäen,3 pytyn suutin ei tahdo aueta välillä ja kun kone käy aika kuumaksi (flekti pyörii 2 tai 3 kerran) tahtoo mennä vielä rikkaalle 1 ja 2.Hetken jäähdyttyä taas toimii ne 1 ja2 . 3 silti ei välillä aukea,kiekat ryntäilee.. Sit jos antaa kaasua kunnolla veättäessä,käy kaikilla (kuulee äänestä,kun 3 pytyn sijasta 4 on mukana ja veto sen mukaista)
Avatar
Teppo Ronkainen
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
Moottoripyörän malli: R1100S
Paikkakunta: Kajaani

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja Teppo Ronkainen »

4stroke kirjoitti:Pahasti näyttää siltä,että ne suuttimet oli sittenki jumissa,tai vuoti pahasti.. Hain töistä polttoaine-järjestelmän puhdistus ainetta,laitoin pullon tankkiin jossa oli n.2l bensaa (pitäis sekoittaa 0,5-1l).Kone käymään,otin ruiskurungoista mittapisteistä hatut pois,1,2,3 kävi rikkaalla,koska hatun irroitus nosti kierroksia.Jonkun aikaa käytettyä kiekat laski hieman (n200) kokeilin sormella tukkimalla niitä putkia,3 ei enää reagoinu. Jonkun ajan kuluttua myös 1,2 heräs henkiin.. Illan tässä käyteltyä ja pihalla rundia heittäen,3 pytyn suutin ei tahdo aueta välillä ja kun kone käy aika kuumaksi (flekti pyörii 2 tai 3 kerran) tahtoo mennä vielä rikkaalle 1 ja 2.Hetken jäähdyttyä taas toimii ne 1 ja2 . 3 silti ei välillä aukea,kiekat ryntäilee.. Sit jos antaa kaasua kunnolla veättäessä,käy kaikilla (kuulee äänestä,kun 3 pytyn sijasta 4 on mukana ja veto sen mukaista)
En tiedä onko Pyhäsalmessa Bosch-huoltoa, mutta ainakin Haapajärveltä siitä vierestä löytyy. Siellä saisi varmaan suuttimet jiiriin.
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Mitta on täys tähän vekottimeen.Lomat män ja kilometrejä 0..

Nettimoto.com id 833811
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

4stroke kirjoitti:Mitta on täys tähän vekottimeen.Lomat män ja kilometrejä 0..

Nettimoto.com id 833811
Kiitokset kaupoista, matka kärrin kanssa meni hienosti ja kelikin sattui suosimaan.

Eilen tulikin tehtyä sitten ~250km reissu ihan pyörät asfalttia vasten, eli vian aiheuttaja löytyi lauantaina, helppohan se on komponentteja rajailla, kun on toinen samanlainen tekniikka vieressä.

Eli oireet katosivat kun LE-Jetronic:in ohjausyksikkö vaihtui ja moottori pelaa nätisti. Öljyt kannattanee vaihtaa runsaan bensahuuhtelun jälkeen ennen isompia reissuja.

Seuraavaksi pitääkin alkaa etsimään vastaavaa ohjainyksikköä (jos jollakulla on heittää kotomaasta vinkkiä, niin kiitollisna oottaa hän), pari näyttäisikin olevan ebay.de:ssä kalliimpi vaihtoehto 1 ja halvempi vaihtoehto 2.
Mulla vaan ei ole paypal:ia, eikä kyllä vielä tunnariakaan tuonne saksan iibeihin kun korkkarista tuttuja heittoja oli kovin vähän tuolla rekisteröitymissivulla.

Löytyisikö joku, jolla molemmat em. edellytykset täyttyisivät ja omaisi vieläpä sen verran auttamisen halua, että nuo tilaisi?
Maksusta voidaan varmasti sopia siten, että jää vielä vähän vaivanpalkkaakin.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Avatar
HeikkiL
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
Moottoripyörän malli: R100RT
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

MarkoJ kirjoitti:Seuraavaksi pitääkin alkaa etsimään vastaavaa ohjainyksikköä (jos jollakulla on heittää kotomaasta vinkkiä, niin kiitollisna oottaa hän), pari näyttäisikin olevan ebay.de:ssä kalliimpi vaihtoehto 1 ja halvempi vaihtoehto 2.
Mulla vaan ei ole paypal:ia, eikä kyllä vielä tunnariakaan tuonne saksan iibeihin kun korkkarista tuttuja heittoja oli kovin vähän tuolla rekisteröitymissivulla.

Löytyisikö joku, jolla molemmat em. edellytykset täyttyisivät ja omaisi vieläpä sen verran auttamisen halua, että nuo tilaisi?
Maksusta voidaan varmasti sopia siten, että jää vielä vähän vaivanpalkkaakin.
Molempien maksu näkyy onnistuvan myös pankkisiirtona eli IBAN/BIC-tunnuksin vaikka verkkopankissa, ja EU-aikaan ei välikuluja tule. PayPalia voi käyttää myös ilman luottokorttia, eli PP-tilille talletetaan pankkisiirtona rahaa ja sitten maksellaan normaalisti tilivarojen puitteissa.

"Sama" ebay toimii maailmanlaajuisesti eli ei tarvitse rekisteröityä erikseen joka maahan, vaan samalla art.nrolla löytyvät sytkäboxit kaikkialta. Lontoonmurteiselle http://www.ebay.co.uk lie se helpoin EU-alueella. Tavarahakuja saa sitten rajattua esim. EU- tai maailmanlaajuisiksi.

Iipeilyä tullut harrastettua sen verran, että jonkunlaisia apuja löytyy tarvittaessa. Yhteyden saa heikki.lukkari at gmail.com
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

HeikkiL kirjoitti:"Sama" ebay toimii maailmanlaajuisesti eli ei tarvitse rekisteröityä erikseen joka maahan, vaan samalla art.nrolla löytyvät sytkäboxit kaikkialta.
Tuo vähän hämäsi aluksi, kun oletushaulla ei löytynyt kuin USA-kampetta.
Olisihan sitä se nainen, joka asuu meillä, auttanut tuon germaani-saitin kanssakin, saksankielen maisteri kun on... ;)
HeikkiL kirjoitti:Iipeilyä tullut harrastettua sen verran, että jonkunlaisia apuja löytyy tarvittaessa. Yhteyden saa heikki.lukkari at gmail.com
Kiitokset vinkeistä, rahat laitettu Germaanille, katsotaan, millainen matolaatikko sieltä joskus kotiutuu...
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Kiitokset kaupoista, matka kärrin kanssa meni hienosti ja kelikin sattui suosimaan.

Eilen tulikin tehtyä sitten ~250km reissu ihan pyörät asfalttia vasten, eli vian aiheuttaja löytyi lauantaina, helppohan se on komponentteja rajailla, kun on toinen samanlainen tekniikka vieressä.

Eli oireet katosivat kun LE-Jetronic:in ohjausyksikkö vaihtui ja moottori pelaa nätisti. Öljyt kannattanee vaihtaa runsaan bensahuuhtelun jälkeen ennen isompia reissuja.

Hyvä juttu,eli lopulta diagnoosi oikea... Öljyt kannattaa vaihtaa,niillä öljyillä on käytetty 4-5 tuntia "rikkinäisenä". Sait mielestäni hyvän pyörän,ei muuta kuin metrejä mittariin.

Kannattaa toisten myös tutkia/katsoa mihin katteet hankaa,jos sellaiset sattuu olemaan.Niinku RS-ssä 3-sylinterin suuttimen johto,helposti hankaa katteeseen,reiän tultua vesi valuu katetta myöten liittimeen,eikä tee hyvää.......
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

4stroke kirjoitti:Hyvä juttu,eli lopulta diagnoosi oikea... Öljyt kannattaa vaihtaa,niillä öljyillä on käytetty 4-5 tuntia "rikkinäisenä". Sait mielestäni hyvän pyörän,ei muuta kuin metrejä mittariin.
Öljyt on jo vaihdettu, aikasta lirua olivat, luonnollisesti vaihtui myös suodatin.
Onpahan ainakin pesty sisältä tuo kone, senverran mustaa tuo öljy oli.
Samaan syssyyn vaihdoin vaihteisto- ja peräöljytkin, vaihteistoöljy oli tuoreennäköistä, mutta peräöljy oli jo jonkinverran ohi "besta fören". ;)
Nyt on melko tarkalleen 600km tullut lisää ja huomenna olisi tarkoitus lähteä hankkimaan ~400 lisää, jos nyt keli ei ihan mahdottomaksi mene.
Hyvin se kulkee ja eturenkaan vaihdon jälkeen ei enää ravistakaan välillä 60-80km/h.
Parikertaa on ollut joku kumma takeltelu ylöspäin vaihdettaessa kun vähän rivakammin kääntää kahvaa, sitä pitää seurata, mistä tuo johtunee.
4stroke kirjoitti:Kannattaa toisten myös tutkia/katsoa mihin katteet hankaa,jos sellaiset sattuu olemaan.Niinku RS-ssä 3-sylinterin suuttimen johto,helposti hankaa katteeseen,reiän tultua vesi valuu katetta myöten liittimeen,eikä tee hyvää.......
Tuo on ihan asiallinen vinkki ja todennäköinen syy tuon boksin vikaantumiseen.

Niin joo: germaani laitteli tänään meiliä, että oli saanut maksusuorituksen ja että oli laittanut boksin matkaan.
Eiköhän ensiviikolla tähän aikaan olla jo viisaampia tuonkin kokemuksen suhteen... ;)
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Viikonlopun saldo oli n. 550km, jokohan nyt alkaisi uskaltamaan ajaa pidempää lenkkiäkin? ;)

Aamut olivat aika raikkaita ja puhallusratsiaa la-aamuna pitänyt poliisikin kyseli oliko kuskilla vilunväreitä. En sitten pyytänyt tarkentamaan tarkoittiko heidän näkemistään, vai +8C lämpötilaa, nollaa näytti testi kuitenkin.

Tänä aamuna olikin sitten useassa kohtaa sumua, otinpa yhdestä kohtaa oikein kuvaakin, nähtävillä TÄÄLLÄ.

Tämä ropleemi taitaa olla käsitelty, kiitos kaikille vinkkejä antaneille ja etenkin hienosti vian rajanneelle 4strokelle, tuosta oli helppo jatkaa.

Palataan taas.

EDIT 18.9.: Boksi saapui germaanilta ja laitoin sen tuohon entiseen nakumalliin kiinni. Pelaa hienosti ja nyt kummallakin vaan kovaa Kuva
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Vastaa Viestiin