K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

K-sarjan pyörät
Avatar
HeikkiL
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
Moottoripyörän malli: R100RT
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Elieli... Missäpäin mahtaa K-sarjassa majailla hätävilkkukatkaisijan liitoskappale? Ilmeisesti kaikissa malleissa hätävilkkuvalmius, mutta katkaisija vain jätetty asentamatta ja lisätty optiolistalle?
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

HeikkiL kirjoitti:Elieli... Missäpäin mahtaa K-sarjassa majailla hätävilkkukatkaisijan liitoskappale? Ilmeisesti kaikissa malleissa hätävilkkuvalmius, mutta katkaisija vain jätetty asentamatta ja lisätty optiolistalle?
Omassani oli tankin alla, rungon vasemmalla puolella johtonipussa oleva tyhjä liitin.
Värikoodista päättelin sen olevan ko. piuha ja kun siihen katkaisijan lykkäsi, alkoivat hätärit toimimaan.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Nyt muistin jopa tarkistaa:

"Hazard switch":in liittimen värikoodit ovat 3 valk/sin 2 kelt/viol 1 rusk (maa).
Piuha menee vilkkujen ohjausboksille. Noilla pitäisi oleman helppo tunnistaa?

Muutenkin täytyy suositella tuota Haynes:in manuaalia, ihan ostettavaksi asti.
On jo haukkunut hintansa moneen otteeseen, ainakin meikäläisen käytössä, jo pelkästään näiden kytkentäkaavioiden vuoksi.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Avatar
HeikkiL
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
Moottoripyörän malli: R100RT
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

MarkoJ kirjoitti:Nyt muistin jopa tarkistaa:

"Hazard switch":in liittimen värikoodit ovat 3 valk/sin 2 kelt/viol 1 rusk (maa).
Piuha menee vilkkujen ohjausboksille. Noilla pitäisi oleman helppo tunnistaa?

Muutenkin täytyy suositella tuota Haynes:in manuaalia, ihan ostettavaksi asti.
On jo haukkunut hintansa moneen otteeseen, ainakin meikäläisen käytössä, jo pelkästään näiden kytkentäkaavioiden vuoksi.
Kiitokset ohjeesta & vinkistä!

Haynes jo löytyy edellisen Koon ajoilta, mutta pahalainen kun tuntee vain kasiventtiiliset. Ostoslistalla siis Clymerin opus, jonka pitäisi osata opastaa myös 16-venttiilisten saloihin.
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

HeikkiL kirjoitti:Haynes jo löytyy edellisen Koon ajoilta, mutta pahalainen kun tuntee vain kasiventtiiliset. Ostoslistalla siis Clymerin opus, jonka pitäisi osata opastaa myös 16-venttiilisten saloihin.
Duoda duoda, taas olen ollut siinä uskossa, että nuo johtodiagrammit kattaisivat myös myöhemmät K:t, siellähän on "early K100 models" ja "late K100 models" erikseen?
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Avatar
HeikkiL
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
Moottoripyörän malli: R100RT
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

MarkoJ kirjoitti:
HeikkiL kirjoitti:Haynes jo löytyy edellisen Koon ajoilta, mutta pahalainen kun tuntee vain kasiventtiiliset. Ostoslistalla siis Clymerin opus, jonka pitäisi osata opastaa myös 16-venttiilisten saloihin.
Duoda duoda, taas olen ollut siinä uskossa, että nuo johtodiagrammit kattaisivat myös myöhemmät K:t, siellähän on "early K100 models" ja "late K100 models" erikseen?
Haynesin kytkentäkaaviot ovat LE-Jetronic-malleille, kun taas 16-venaisissa Motronic.

Tuo "Early" ja "Late" ero näkyy äkkikatsomalla olevan vain polttoaineen varoitusvalo, joka aiemmissa oli kaksilamppuinen ja 04/'85 eteenpäin yksilamppuinen (Aiemmin valot, kun menovettä jäljellä 7 ja 4 litraa, yksilamppumallissa rajana 5 litraa. Myöhemmin tuohon "tyhjään paikkaan" tuli ABS:n varoitusvalo), sekä polttoaineen tason anturi, joka muuttui samaan aikaan resistiivisesta kohomalliksi (Ja näihin myöhempiin saa myös p-a-mittarin). Lisäksi startilta näkyy myöhemmissä lähtevän lisäpiuha kuorma(?)releelle.

Aikaisemmissa malleissa oli myös alipaineanturi imukanavassa, joka sääteli sytytyskäyrää. Tämä hävisi loppuvuodesta '85.
Viimeksi muokannut HeikkiL, 24 Heinä 2009 07:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100:n hätävilkkukatkaisijan liitos

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

HeikkiL kirjoitti:Tuo "Early" ja "Late" ero näkyy äkkikatsomalla olevan vain polttoaineen varoitusvalo
Ja taas edetään hitusen viisaampana... :oops:
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Vastaa Viestiin