Bensat maantielle täryurien jälkeen

Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Bensat maantielle täryurien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Heimari »

Ihan vaan haluan kokemuksen jakaa..Jos vaikka muillakin olisi näin käynyt ja joku syy selvinnyt.
Ennen risteystä oli jyrsitty tiehen poikittaisia uria nukkuvien autoilijoiden herättämiseksi. Täryjen jälkeen jouduin pysähtymään risteykseen ja huomasin bensan valuvan solkenaan maantielle vasemmasta kohokammiosta.
Hanat kiinni ja tien sivuun. Pysähdyttyäni kokeilin avata taas hanaa. Bensaa tuli valumalla luontoon. Otin kohokammion auki. Kohoa nostellessa neula toimi taas normaalisti. 500 kilsaa on sen jälkeen ajettu ilman murheita.
T: Heimari + R100/7T 1980.
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Bensat maantielle täryurien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Heimari kirjoitti:Ihan vaan haluan kokemuksen jakaa..Jos vaikka muillakin olisi näin käynyt ja joku syy selvinnyt.
Ennen risteystä oli jyrsitty tiehen poikittaisia uria nukkuvien autoilijoiden herättämiseksi. Täryjen jälkeen jouduin pysähtymään risteykseen ja huomasin bensan valuvan solkenaan maantielle vasemmasta kohokammiosta.
Hanat kiinni ja tien sivuun. Pysähdyttyäni kokeilin avata taas hanaa. Bensaa tuli valumalla luontoon. Otin kohokammion auki. Kohoa nostellessa neula toimi taas normaalisti. 500 kilsaa on sen jälkeen ajettu ilman murheita.
T: Heimari + R100/7T 1980.
Roska kohonneulan alla. Poistuu yleensä kun valuttaa bensaa sekunninpuolikkaan ilman kohokammiota. Varsin tyypillistä Bingeissä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Re: Bensat maantielle täryurien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Heimari »

Näinhän se taitaa olla. Pari vuotta sitten laitoin suotimet hanojen alle ja Bingit olivat osina ja pesussa viime talvena.
Taisi letkun sisäpinnasta irrota täryissä jokin vanha kökkö :roll:
Taaskaan ei pääse tekemään mitään remonttia :(
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Bensat maantielle täryurien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Heimari kirjoitti:Taaskaan ei pääse tekemään mitään remonttia :(
T: Heimari
TÄÄ ON NIIN TÄTÄ!! :roll:
Sun ehkä pitää ostaa joku entisöintiprojekti? Toi R27 olis varmaan just sulle hyvä? Kone, laatikko ja perä on kasassa, muuten purettu entisöintiä varten ja hinta alle kaks kiloo! :D
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Re: Bensat maantielle täryurien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Heimari »

Noniin..se teki sen taas, tälläkertaa kotipihassa.
Syykin selvisi. Joku oli viime talvena asentanut neulaventtiilin huolimattomasti. Asennettaessa se pieni klemmari joka kytkee neulan kohon klipareeseen oli luiskahtanut irti ja vapaana roikkuessaan oli jumittanut neulan auki.
Ei taaskaan tartte tehrä remonttia :(
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Vastaa Viestiin