GS:n renkaat

Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

GS:n renkaat

Viesti Kirjoittaja Hanski »

Minkälaiset renkaat kelpaa soratiellä ja asfaltilla päristelyyn. Löytyykö sopivaa kompromissia? Mikä on kestoikä? Metzeler Tourance mainitaan usein.

Joskus ehkä hommaan toiset vanteet, jolloin voi nopeasti vaihtaa katurenkaat tahi nappulat.
mchuurre
Viestit: 41
Liittynyt: 17 Helmi 2006 14:20

Viesti Kirjoittaja mchuurre »

JOVVAIN....ol mulla aikoinaan VAIN Sahara III:set ja oli ehdoton rengas ! Etusella yli 32 tkm ja takanakin, en muista mutta pitkälle...[/b]
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Raimo on perehtynyt tuohon rengastouhuun tuolla http://www.finnbike.com/matkaendurot/huolto.htm

Mulla on ollut 2v gessussa Tourancet, Continental escapet ja nyt kinukkien Kings kt-966. Jatkossa mieluummin tuo Tourance kuin Escape.
Tai kaikista mieluiten tuo kingssi, kisarenkaalta 55€ 5.10-17" koko, tosin ei se kymmeniä tuhansia kestä.
Mitenkä ihmeessä renkaan saa kestämään tuommoisia 30 tuhannen lukemia? Mulla etunen menee vaihtoon vähän yli kymppitonnissa ja takarengas vieläkin nopeampaa. Ja ilmanpaineista pidetään huoli omalla kalibroidulla mittarilla.
Avatar
HeikkiL
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
Moottoripyörän malli: R100RT
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Adven mukana optiolistaan ruksatut Contin TKC80:t ovat kyllä olleet hyvät yleisrenkaat niin soralle kuin jopa (kuivalle) asfaltille. Rupulipintainen gummi tietysti kuluu sileämpää nopeammin eli takana vaihtokunnossa nätillä ajolla n. 6000 km:n jälkeen ja edessä olisi kestänyt varmaan sen kympin.

Euroopan / P-Afrikan reissulle alle pistin Tourancet, jotka kyllä ovat erinomaiset päällystettyjen teiden renkaat, mutta sorateillä samaa luokkaa, kuin mitkä tahansa asfalttikumit. Varsinaiseen pikkupolkukäyttöön niistä ei ole kuin ehkä mainosmiehen päiväunissa. Täyteen lastattuna kaksi päällä ajelua autobahnasta alppiteiden kautta Tunisin ruuhkiin ja Puolan tietyömaihin n. 8000 km ja pintaa jäljellä varmaan toiseen mokomaan.

Nyt varastossa odottelemassa taas pari TKC-rinkuloita Tourancien kulumista eli "Suomi-käyttöön" kyllä suosittelisin noita Conteja ennemmin, kuin sileämpiä allroad-renkaita. Tiheämpi vaihtotarvekin kompensoituu osaltaan rupulipintaisten halvemmalla hinnalla.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1024
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Karoot jos haluaa tosissaan pitää hauskaa hiekkateillä ja poluilla, takanen menee vaihtoon 2-3 tkm:n jälkeen, varsinkin jos mielii vielä hiekkateillä ajella. Ulisee mahdottomasti asfaltilla :cry:

TKC:t todella hyvät ja mukavemmat kuin Karoot ajaa myös asfaltilla, kestää myös yli tuplasti enemmän kilsoja kuin karoot.

Anakeet, välimallin renkaat, jotka oikeen mukavat märällä asfaltilla ja hieman enemmän pitoa hiekalla kuin Touranceilla.

Tourancet on sitten matka-ajoon ja satunnaiseen hiekkatiekurvailuun, oikeen hyvä rengas ja kestää hyvin.

Minä ostan aina setin kaksi takasta ja yhden etusen kun takarenkaan kulutus tupla etuseen verattuna.

Nyt on "rupulivanteilla" Karoot ja "katuvanteilla" Anakeet.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1024
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: GS:n renkaat

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Hanski kirjoitti: Joskus ehkä hommaan toiset vanteet, jolloin voi nopeasti vaihtaa katurenkaat tahi nappulat.
Minulta löytyis muuten ylimääräiset 1100 ja 1150 gessuun sopivat vanteet. Kolme settiä vanteita ei ole ihan tarpeen vaikka voishan sitä pitää sliksit, välikelirenkaat ja nappularenkaat valmiina nopeaan vaihtoon :mrgreen:
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: GS:n renkaat

Viesti Kirjoittaja Pate »

Tuota Enduro 3 Saharaa näyttää löytyvän myös tuolta Nordenrengas webbikaupasta.
Ainakin 17" ja 18" kokoa löytyy ja aika edullisesti.
Olen ostanut itse renkaita (autoon) myös Haaparannasta KM-Däckiltä, mutta luulen että tuo Nordenrengas on vielä edullisempi.
Alla linkki sivuille.
http://www.nordenrengas.fi/MP-Renkaat_M ... m/cat/5587
Avatar
peltilelu
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Maalis 2009 21:52
Moottoripyörän malli: R1200GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: GS:n renkaat

Viesti Kirjoittaja peltilelu »

Mistä päin pk seutua löytyy kokeiltavaksi noita kings'ejä (55euroa = ei mitään)?
Paljonko muuten pidätte ajossa paineita Tourancella (pinnoitetuilla teillä) ja paljonko TKC:llä hiekalla yms pehmeässä maastossa?
Avatar
mek
Viestit: 107
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:17

Re: GS:n renkaat

Viesti Kirjoittaja mek »

Kingsejähän myy Kisarengas Veikkolassa, http://www.kisarengas.fi/ .
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1024
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: GS:n renkaat

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

peltilelu kirjoitti: Paljonko muuten pidätte ajossa paineita Tourancella (pinnoitetuilla teillä) ja paljonko TKC:llä hiekalla yms pehmeässä maastossa?
Asfaltilla alle 3, maastossa alle 2.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Vastaa Viestiin