R1150GS:n sairastamat lastentaudit?

R-sarjan pyörät
Matti1150
Viestit: 93
Liittynyt: 17 Elo 2015 08:41
Moottoripyörän malli: R1200GSA

R1150GS:n sairastamat lastentaudit?

Viesti Kirjoittaja Matti1150 »

Nyt kun tuo oma pyörä on ohittanut rippikouluiän (-01) ja mittarissa on silti vain 33 000 mailia niin tuli mieleen jotta mitä on ajan mittaan odotettavissa?

Startista onkin ollut jo juttua (vaihdetaan kun keritään, uusi on) ja höpinäpöntön otan kokeeksi pois.

Foorumilta olen päässyt jyvälle jotta takapyörän laakeri kypsyy 100 000 km:ssä MUTTA tänään sitten löytyi työpaikalta ex-bemaristi jolla oli ollut juuri samanlainen mutta -03 -mallinen ja siitä oli hajonnut kytkinlevy jo 70 000 km:n kohdalla - laatikon akselissa heittoa tai jotain? Oli korjauttanut pyörän ja myynyt pois...

Onko aikanaan ollut takaisinkutsuja yms.?

Pyörä on siis käynyt Ameriikassa.

Ja kyllä: koetin selailla foorumia vaan en löytänyt edes haulla mahdollisia juttuja :eatcorn: !
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: R1150GS:n sairastamat lastentaudit?

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Pohjolan kurapyöräilijät sivustoilta löytyy tietoa.
Tiedän pari pyörää suomessa joilla on ajettu yli 200000km ja käy ja kukkuu vieläkin.
Mielestäni ei kannata tehdä mitään mahdollista vikalistaa. Ei kannata koskea jos ei ole oikeasti rikki. Normi öljyjen ja suodattimien vaihdot ja vaijerien ja jarruletkujen tarkastus. Jos on alkuperäiset jarruletkut niin vaihtoon, näyttävät ehjiltä mutta sisäpuolelta saattaa irrota kumia joka tukkii virtausreijät. Ajamiseen tarkoitettu, siitä tykkää.
Saahan siihen uppoamaan rahaa jos "turhaan" korjailee...huolto on eri asia.

Itsellä R1150 GS -01 ajettu 65000 km
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1150GS:n sairastamat lastentaudit?

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Juu, olen samaa mieltä Viitsun kanssa.
Ei sille tarvitse mitään tehdä ennen kuin jotain tehtävää tulee.
Ihan perushuollot kymppitonnin välein.
Ilmanputsari ja bensasuodatin sitten hieman harvemmin.
Perän laakeri tulee sitten joskus sadan tonnin paikkeilla ja kytkinlevy kanssa.
Minulta saat siihen huollosta USB tikun, jossa on kaikki hommat kerrottuna kuvineen yms. juttuineen ihan poropeukaloohjeista venttiilisäädöstä lähtien täyteen moottoriremonttiin.
Hinta sillä tikulla on 19.- euroa toimitettuna ja 8 Gb tikku.

Kysyäkin voi ja soitella voi. puh 050 5768 480

Minun pyörälläni, R1100GS 1999, on ajettu nyt 234.000 km. Perälaakeri on vaihdettu kerran, kytkinlevy kaksi kertaa.
Itse olen tuosta ajanut 190.000 km 14 vuodessa.
Hall anturit olen kanssa vaihtanut. Niiden johdot menevät haperoiksi, jos pyörää käyttää pitkään paikallaan. Alkuperäiset johdot eivät kestä sitä pakokäyrien kuumaa hehkutusta paikallaan.

Kaikenlaista huolto-ohjetta löytyy myös tuolta Pohjolan kurapyöräilijöiden ketjusta.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =857&hilit

Jarruletkut kannattaa tosiaan vaihtaa kuten Viitsu mainitsi.
Osta Probrake sarja Saksasta.
Se on hyvä ja helppo asentaa
Noita olen asentanut useita.
Soita, niin kerron tuosta lisää.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin