R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

R-sarjan pyörät
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

ahonekal kirjoitti:No niin nyt on uusi chippi tilattu, kuulemma stage 7, eli entisestään viilattu parempaan suuntaan. Riittääkö RT:ssä että ottaa oikeanpuoleisen katteen irti vai pitääkö riisua koko mopo?
Pitää riisua koko pyörä. Siis tankki irti.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
TomppaV
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Touko 2015 19:51

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Toimiiko tämä lastu R1200GSA -06 mallissa, ainakaan ebayn myynti- ilmosta ei asia selviä, kai?
Avatar
esyvanen
Viestit: 53
Liittynyt: 29 Touko 2007 14:57
Moottoripyörän malli: R1150RS, R65
Paikkakunta: Espoo, Finland

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja esyvanen »

Käsittääkseni toimii vain R1100/1150 pyörissä.
Kannattaa kysäistä itse Johnilta josko löytyy lastua tuohon R1200 malliin.

Tuosta linkki Facebookiin Johnin sivuille: https://www.facebook.com/JohnGS1100
BMW R 1150 RS vm. 2002
BMW R80 G/S Paris-Dakar vm. 1985
BMW R65 vm. 1979
JukkaL
Viestit: 33
Liittynyt: 23 Helmi 2010 23:21
Moottoripyörän malli: R1250 GS

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Terveisiä tuolta K-puolelta. Vaihdoin K1200 RS:ään Johnnyn lastun. Kerrankin myyntimiehen mainostestit pitivät paikkaansa: Alavääntö parani entisestään, tyhjäkäynti parani ja keskikulutus laski: Kahdessa edellisessä RP-ajossa keskikulutukset olivat 5,9 ja 6,1 (motariajon johdosta). Uudella lastulla vuosiajon kulutus oli 5,1. Välillä kulutus jää selvästi alle viiden litran.

Lastun hinta tulee kuoletettua yhdessä vuodessa alentuneena bensan kulutuksena.
Jukka

R1250 GS 2019
Exät:
R1200 GSA 2016 (RIP)
K1200RS 2002 + F650GS 2002
K100RS 1990
....yli 15 vuotta ilman mopedia....
K100RS 1986
R100RS 1979
Yamaha SR500 1981
Suzuki TS125M 1975
Viuh
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Elo 2015 13:19

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Päivitin 1.1:sen gessun lastun stage 4:stä stage 9:iin. Edellinen taisi pari kesää matolaatikossa olla ja sinänsä olin kyllä tyytyväinen.

Pyörä on alunperin varustettu katilla ja siten myös lambdalla. Uuden lastun myötä setuppi on:
- katti pois
- Laserin avara putki killerillä
- pestävä Unin foami suodatin
- ja stage 9 lastu.

Samaan syssyyn tuli uusittua kaasuvaijeri ja putsattua kahva vanhoista rasvoista sekä uusittua hall-anturit.

Tuloksena pyörä muuttui täysin, voimaa on enemmän kaikilla alueilla mutta erityisesti alhaalla ja yläpäässä. Kone laulaa iloisesti punarajalle asti, tätä se ei todellekaan aiemmin tehnyt. Toki katinkin poistolla on varmasti tässä osuutensa.

Tietämättä olisin väittänyt että koneelle on tehty isompiakin rautapuolen muutoksia.

John suosittelee tälle lastulle synteettisiä öljyjä ja sytystystulppien tiheämpää vaihtoa. En nyt ihan ymmärtänyt kaikkea mutta sytkäpuoli on jotenkin laitettu nyt ihan uuteen uskoon tässä lastussa.

Vähän mietityttää miten toimii venäläisillä bensoilla, tätä ajattelin vielä kysyä. Minimiksi kuitenkin taisi 95:sta suositella.

Nyt on pitkästä aikaa tässäkin pyörässä uutta herkkyyttä ja vaikutus jo lähenee kaksiventtiilikoneeseen powerkitin asennusta. Tuntuu melkein Kotarilta :)

T:Antti E
1190ADV R, 640Six Days, 660Rallye ja poitsun G/S
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Viuh kirjoitti:Päivitin 1.1:sen gessun lastun stage 4:stä stage 9:iin. Edellinen taisi pari kesää matolaatikossa olla ja sinänsä olin kyllä tyytyväinen.

Pyörä on alunperin varustettu katilla ja siten myös lambdalla. Uuden lastun myötä setuppi on:
- katti pois
- Laserin avara putki killerillä
- pestävä Unin foami suodatin
- ja stage 9 lastu.

Samaan syssyyn tuli uusittua kaasuvaijeri ja putsattua kahva vanhoista rasvoista sekä uusittua hall-anturit.

Tuloksena pyörä muuttui täysin, voimaa on enemmän kaikilla alueilla mutta erityisesti alhaalla ja yläpäässä. Kone laulaa iloisesti punarajalle asti, tätä se ei todellekaan aiemmin tehnyt. Toki katinkin poistolla on varmasti tässä osuutensa.


Tietämättä olisin väittänyt että koneelle on tehty isompiakin rautapuolen muutoksia.

John suosittelee tälle lastulle synteettisiä öljyjä ja sytystystulppien tiheämpää vaihtoa. En nyt ihan ymmärtänyt kaikkea mutta sytkäpuoli on jotenkin laitettu nyt ihan uuteen uskoon tässä lastussa.

Vähän mietityttää miten toimii venäläisillä bensoilla, tätä ajattelin vielä kysyä. Minimiksi kuitenkin taisi 95:sta suositella.

Nyt on pitkästä aikaa tässäkin pyörässä uutta herkkyyttä ja vaikutus jo lähenee kaksiventtiilikoneeseen powerkitin asennusta. Tuntuu melkein Kotarilta :)

T:Antti E
Taitaa olla kohta vaikea ostaa ja varsinkin myydä noita vanhempia gessuja, kun laitetaan
mitä milloinkin kaikenlaisia lastuja noihin pyöriin.
No jokainen tekee pyöräänsä mitä haluaa ja toivottavasti myyntitilanteessa kertoo onko
originaali tai lastutettu "räpellys".
Onnea tekniikan kestävyydelle.... varsinkin siellä venäläisen bensan vaikutusalueella....:)
Siellähän venäjällä on lyhyt matka ei mihinkään.... eihän se lyhyellä matkalla haittaa jos räpellys
pettää...:)
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Viuh
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Elo 2015 13:19

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Peukut tälle.
1190ADV R, 640Six Days, 660Rallye ja poitsun G/S
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Viuh kirjoitti:Päivitin 1.1:sen gessun lastun stage 4:stä stage 9:iin. Edellinen taisi pari kesää matolaatikossa olla ja sinänsä olin kyllä tyytyväinen.

Pyörä on alunperin varustettu katilla ja siten myös lambdalla. Uuden lastun myötä setuppi on:
- katti pois
- Laserin avara putki killerillä
- pestävä Unin foami suodatin
- ja stage 9 lastu.

Samaan syssyyn tuli uusittua kaasuvaijeri ja putsattua kahva vanhoista rasvoista sekä uusittua hall-anturit.

Tuloksena pyörä muuttui täysin, voimaa on enemmän kaikilla alueilla mutta erityisesti alhaalla ja yläpäässä. Kone laulaa iloisesti punarajalle asti, tätä se ei todellekaan aiemmin tehnyt. Toki katinkin poistolla on varmasti tässä osuutensa.

Tietämättä olisin väittänyt että koneelle on tehty isompiakin rautapuolen muutoksia.

John suosittelee tälle lastulle synteettisiä öljyjä ja sytystystulppien tiheämpää vaihtoa. En nyt ihan ymmärtänyt kaikkea mutta sytkäpuoli on jotenkin laitettu nyt ihan uuteen uskoon tässä lastussa.

Vähän mietityttää miten toimii venäläisillä bensoilla, tätä ajattelin vielä kysyä. Minimiksi kuitenkin taisi 95:sta suositella.

Nyt on pitkästä aikaa tässäkin pyörässä uutta herkkyyttä ja vaikutus jo lähenee kaksiventtiilikoneeseen powerkitin asennusta. Tuntuu melkein Kotarilta :)

T:Antti E
Hyvä juttu. Tuo tukee ajatustani, että yhteen meidän HMPK kerhon R1100RT pyörään laitetaan tuo lastu. Heppu haluaisi hieman lisää tehoa tai jotain.
Viuh
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Elo 2015 13:19

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Ihan ehdottomasti kannattaa tehdä vaikkei sinänsä "tehoja" kaipaisikaan.
Koneesta tulee huomattavasti venyvämpi sekä ala- että yläkierroksilla,
toisin sanoen käyttökelpoinen kierrosalue laajenee mukavasti.

Rakentelusta muuten vielä vähän..

Vastaava muutos tapahtui entiselle räpellykselleni R80GS:älle johon
räpelsin paikoilleen Siebenrockin kitit, isoventtiiliset kannet ja RS:n kaasarit. Taidettiin
siihen räpeltää jotain muutakin ja onnistuttiin räpeltämään
jopa turpamutterit ehjinä auki. Kuten muistakin kymmenistä boksereista jotka on meidän
tallista kulkeneet.

Nykyinen omistaja on tällä räpellyksellä jo ajanut toistakymmentä vuotta
ja kumma kyllä on kovin tyytyväinen yhäkin. Kerran oli tosin kovassa pulassa ja soitteli minulle
kun etsi kaasareihin uusia neuloja ja neulaputkia eikä heti muistanut mistä laitteesta ne olivat
vaikka muistaisin että dokumentaatiota tuli pyörän mukana ihan kivasti. Tästäkin kyllä selvittiin.

Luojan kiitos olen itse pysytellyt vanhoissa poliisipyörissä ja hämärissä Saksan ym. tuonneissa
niin ei tarvitse pelätä että pilaisin jonkun uniikin Suomi-yksilön näillä räpellyksillä. Tämä auttaa
myös säilyttämään maassamme mahdollisimman paljon potenttiaalisia museopyöriä.

Mutta nythän on kiva keli lähteä ajelemaan ja ajelun lomassa voi jokainen miettiä mitä haluaa sille omalle pyörälle tehdä eikä murehtia toisten pyöriä. Tämä vain kommenttina näihin räpellysjuttuihin :)
1190ADV R, 640Six Days, 660Rallye ja poitsun G/S
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Viuh kirjoitti:Ihan ehdottomasti kannattaa tehdä vaikkei sinänsä "tehoja" kaipaisikaan.
Koneesta tulee huomattavasti venyvämpi sekä ala- että yläkierroksilla,
toisin sanoen käyttökelpoinen kierrosalue laajenee mukavasti.

Rakentelusta muuten vielä vähän..

Vastaava muutos tapahtui entiselle räpellykselleni R80GS:älle johon
räpelsin paikoilleen Siebenrockin kitit, isoventtiiliset kannet ja RS:n kaasarit. Taidettiin
siihen räpeltää jotain muutakin ja onnistuttiin räpeltämään
jopa turpamutterit ehjinä auki. Kuten muistakin kymmenistä boksereista jotka on meidän
tallista kulkeneet.

Nykyinen omistaja on tällä räpellyksellä jo ajanut toistakymmentä vuotta
ja kumma kyllä on kovin tyytyväinen yhäkin. Kerran oli tosin kovassa pulassa ja soitteli minulle
kun etsi kaasareihin uusia neuloja ja neulaputkia eikä heti muistanut mistä laitteesta ne olivat
vaikka muistaisin että dokumentaatiota tuli pyörän mukana ihan kivasti. Tästäkin kyllä selvittiin.

Luojan kiitos olen itse pysytellyt vanhoissa poliisipyörissä ja hämärissä Saksan ym. tuonneissa
niin ei tarvitse pelätä että pilaisin jonkun uniikin Suomi-yksilön näillä räpellyksillä. Tämä auttaa
myös säilyttämään maassamme mahdollisimman paljon potenttiaalisia museopyöriä.

Mutta nythän on kiva keli lähteä ajelemaan ja ajelun lomassa voi jokainen miettiä mitä haluaa sille omalle pyörälle tehdä eikä murehtia toisten pyöriä. Tämä vain kommenttina näihin räpellysjuttuihin :)
Eipä kukaan varmaan toisten pyöriä murehdi. Itsekin olen ajatellut laittaa siebenrockin sarjan
tuohon 2-venttiili pyörään. Kyllähän se on testattu vuosikausia ja todettu kestäväksi.
Eihän se kevyempi versio ole edes virittämistä, kone vaan käy vähän kevyemmin.
Big bore on sitten asia erikseen, mutta sekin on kestävä, kun oikeassa paikassa muutos
tehdään..... :?

Toinen asia on sitten nämä lastutukset, ellei mitata että joka kierrosalueella ei mene liian
laihaksi seos. Kaveri lastutti ison kotarin ja samalla asensi seosmittarin pysyvästi, jolloin
hän pääsee seuraamaan ajossa, että seokset on kohdillaan. Kotarissa viritys ilmeisesti hoidettiin
PC-llä softaa rukkaamalla.
Eli tällaista minä ajoin takaa , eihän niitä seoksia näe ajettaessa perstuntumalla.
Ja kyllä itse kisahommeleissa aikanaan mukana olleena koneet sai kiertämään, kun
laitettiin laihemmalle, mutta voivoi usein se mäntä sitten suli.....
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Vastaa Viestiin