if vakuutusyhtiön toimintaa

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
hothead61
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Kesä 2014 21:31

if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja hothead61 »

Terve,ajattelin kirjoittaa teillekin luettevaksi kuinka if vakuutusyhtiö toimii minun pyöräni vakuutuksen kanssa,olen nyt parivuotta ajellut 1200ässällä ja kun ostin sen niin otin vakuutuksen ifiltä,he kertoivat,että
ota tälläinen "ns"kokoaikavakuutus voit ajella koska vaan,mutta eivät kertoneet sanallakaan,että jos myyt
niin vakuutus ei katkea vaan joudut maksamaan vuoden loppuun/vakuutuskausi.sain laskun joka on ajalta
2.10.2015-1.1.2016 laskun summa 217,28 soitin heille ja sanoin,että olen valmis maksamaan 2.10-13.10
välisen ajan koska olin myynyt pyörän 13.10.2015.no he väittävät että minun pitää maksaa tuo 2.10.2015-
1.1.2016 aika ja summa on 398,48.on erittäin paskamaista suhtautumista yhtiöstä,ovat vaan pahoillaan
kun eivät kertoneet minkälaista vakuutusta myivät minulle,mutta artisti maksaa,selityksiä oli esim,
pitää miettiä milloin myy,ym ja kun yrität ottaa yhteyttä vakuutusyhtiön asiakasvastaavaan niin puhelut
menevät vaasan postikuljetukseen,eli heillä on tarkoituksella nettisivuilla väärä puhelinnumero.ja kysymykseen jos olisin ajanut kolarin pyörälläni ja se olisi mennyt lunastuskuntoon olisiko vakuutus katkennut he eivät vastaa ollenkaan,eli en koskaan edes kuse kyseiseen yhtiöön päin.


T Peki
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Johtuisiko siitä, että kokoaikaisen liikennevakuutuksen muodostuminen on seuraavaa: Huhtikuu 5 %, toukokuu 15 %, kesäkuu 20 %, samoin heinä-elokuu, syyskuu 15 % ja lokakuu 5 %. Näistä tulee 100 %. Marras-maaliskuu ei tule mitään, eli ei siitä ole mitään palautettavaakaan. Kaskosta kyllä saa vähän. Kyllä ne vakuutusmatemaatikot ovat asian räknänneet, eli milloin on riskit, eli sydäntalvella ei tapahdu käytännössä ollenkaan moottoripyöräonnettomuuksia.
Kun myy pyörän sydäntalvella, tuon kuukausijaon mukaan ei saa tietenkään hynää takaisin.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Aika mielenkiintoista.
Ensin tulee lasku ajalle
2.10.2015-1.1.2016 laskun summa 217,28

Sitten, kun valitat, tulee lasku
2.10.2015-1.1.2016 aika ja summa on 398,48 €,

En oikein ymmärrä.

Ehkä tuo eka lasku pitää jostain syystä kuitenkin maksaa.
Kai se on jossain pienellä präntillä kerrottu.

Mikä on homman tilanne tällä hetkellä?

IF on kai muuten aika edullinen Bemarien vakuuttaja. Oman R1100GS 1999 pyöräni liikennevakuutus on 165.- euroa vuodessa, 70 % bonuksilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
woke
Viestit: 35
Liittynyt: 27 Kesä 2015 21:38

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja woke »

Näin se vaan ympärivuotisessa vakuutuksessa pahimmoilleen menee. Maksuveloitus painottuu eniten siihen kesäkuukausille mutta se peritään tasaisesti ympäri vuoden esim. vaikka neljässä erässä. Näin sitten jos sitten myytkin pyörän niin kyllä ne perii sitten loppulaskussa sen maksamattoman osan. Tästä on jopa ihan esimerkkilaskelma ifin sivuilla jos viitsii selata.
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Vaikka sulla ei ole vakuutuksen kohdetta, kun olet sen myynyt, niin maksat vakuutusta :lol:

Hienoa toimintaa, onneksi en vaihtanut If:iin kun sitä mahdollisuutta tarjosivat.
Taisi olla 35e halvempi vakuutus vuodessa kuin omassa nykyisessä.
Halpa vakuutus, mutta jos myyt; ei enään "halpa" :lol:

Nykyään täytyy kysyä jo vakuutusyhtiöltä koska kannattaa myydä omaisuutta vai kannattaako :shock:
JyrkiJ
Viestit: 74
Liittynyt: 17 Helmi 2006 14:08
Moottoripyörän malli: R1200GSA

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja JyrkiJ »

Näkyy olevan Ifin sivuilla aika selkeästi sanottu eli riippuu ihan miten on halunnut maksuerät järjestellä:

Vuodenaikahinnoitellun moottoripyörävakuutuksen hinta on eri kuukausina erisuuruinen, kesällä kallein ja talvella halvin. Vakuutusmaksut laskutetaan kuitenkin tasaisesti ympäri vuoden, If Sopimuksesi eräisyyden mukaisesti. Vakuutusta voidaan veloittaa myös päättymispäivän jälkeen jos muodostunutta vakuutusmaksua ei ole vielä kokonaisuudessaan laskutettu.
woke
Viestit: 35
Liittynyt: 27 Kesä 2015 21:38

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja woke »

Niin no onhan se ihan tavatonta että jos olet ostanut vakuutuksen nii joudut sen maksamaan. Taitaa olla niin että kaikilla vakuutusyhtiöillä ympärivuotisen vakuutuksen maksut painottuu ajokaudelle.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Vaihdoin noin 15 liikennevakuutusta Ifiin vuosi sitten. Kävin itse pääkonttorilla tekemässä sopimukset, sekä yksityis-, että yrityspuolen vakuutusmyyjän kanssa, koska oli sekä firman, että henkilökohtaisia vakuutuksia.
Kusettivat rankasti ja paluu Fenniaan ensimmäisten laskujen tultua. Firmalle kuprua useat sataset ja neuvotteluja asiasta ei käydä ilman raastupaa. Ei kiitos, ei koskaan enää! :evil:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
woke
Viestit: 35
Liittynyt: 27 Kesä 2015 21:38

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja woke »

Varmaan jokaisesta vakuutusyhtiöstä löytyy tapauksia että asiakas ei ole ollut tyytyväinen. Itse olen ana saanut prätkän vakuutukset halvimmalla ifistä ja korvausasiatkin ovat toimineet niinkuin pitääkin.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

woke kirjoitti:Varmaan jokaisesta vakuutusyhtiöstä löytyy tapauksia että asiakas ei ole ollut tyytyväinen. Itse olen ana saanut prätkän vakuutukset halvimmalla ifistä ja korvausasiatkin ovat toimineet niinkuin pitääkin.
Halvimmalla If lupasi vakuutukset myös mulle, mutta yrityspuolella kusettivat rankasti.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
koi
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2015 20:08

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja koi »

Minulle ifin virkailija lupasi bmw mp kerhon alennuksen, jota ei ole olemassa, väitti sen olevan huomioitu laskussa.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: if vakuutusyhtiön toimintaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

koi kirjoitti:Minulle ifin virkailija lupasi bmw mp kerhon alennuksen, jota ei ole olemassa, väitti sen olevan huomioitu laskussa.
Taidettiin jutella messuilla kerhon tiskillä tuosta. Ihan käsittämätön homma. Joku myyntipäällikkö Eklund on luvannut vaikka mitä, mutta vakuutuskauppiaat eivät tiedä sopimuksesta mitään.
Itse asiassa BMW moottoripyöräkerholla ei ole mitään sopimusta IFin kanssa, ainakaan vielä.
Puheenjohtaja kävi siellä IFin ständillä keskustelemassa mahdollisesta sopimuksesta, mutta ei tietänyt esimerkiksi tästä jutustasi vielä mitään siinä vaiheessa. No keskustelu on avattu IFin kanssa sopimuksesta.

Itselläni on MP vakuutus IFissä. On edullinen ilman sopimuksiakin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin