Kankeeta on.....

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Hangaround51
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
Moottoripyörän malli: K 1200 S

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Hangaround51 »

Voi hyvät hyssykät pitääkö hultojen tehdä kaikkea vain sen takia kun joku jotakin haluaa, eiköhän siinä huollossa tehdä muutakin kuin pelkät öljyn vaihdot, autoissa on vuosia ollut moinen näyttö enkä ole kuullut kenenkään valittavan moisesta asiasta vain pelkän valon takia. Kysyppä samalla Saksan herroilta jota leimaisivatko huoltokirjankin samalla vaikka onkin vähän vajaa huolto tehty ja sitten maristaan kun jotakin tapahtuu kun ei tiedetty mitä huoltoon kuului. Suosittelen että viet pyörän Serpiaan siellä huollot ei maksa kuin viides osan meidän hinnoista kokemusta siitä on ja huolto päiväys siirtyi ilman erillistä kyselyä ja takuukin pelasi tehtaan ohjeiden mukaan, eikä tarvinnut selitellä myydessä kuka noita huoltoja on roveltanut ja millä ammattitaidolla, minun pyörät huoltaa Suomalainen huoltopiste koska jos matkalla ilmaantuu jokin häiriö on helpompi kysyä tutulta huoltajalta jatko toimenpiteitä vaikka vain minne se pitää viedä jotta taas pelittää.Mitä kerhon ja BMW Suomen väleihin tulee eipä kerholla taida olla mitään sanomista heidän päätöksiin tai ohjeistuksiin.Onhan se kivaa kun on noita vaihtoehtoja kukin tehkööt tavallaan ollakseen tyytväinen tai tyytymätön. Hauskaa Juhannusta ja ogelmattomia kilometrejä kaikille.
KELA Racing Club
Hangaround51
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Kumma kun asiaan sotketaan koko ajan huoltaminen ja huoltokirja? Väitän, että minun laitteet ovat paremmassa kunnossa kuin keskimäärin ja huollettu. Huollossa tehtävät toimet saa vertailla netistä löytyvillä listoilla. Sinä päivänä, kun en osaa tai jaksa itse vaihtaa öljyjä, jarrupaloja, irroittaa rilloja renkaan vaihtoon ja tarkastaa nesteiden tasoja, lopetan koko homman. Jää pelkästään noilla toimilla aika paljon lisää rahaa ajeluun! Tärkeät asiat tietysti huollossa, venttiilit, nesteiden vaihdot, laakerit yms.
Autopuolella nollausohjeet VW huoltokirjassa, MB paperiohjeella työnjohdolta, muista en tiedä.
Mutta kuten olen aiemmin todennut, jos pyörän eduksi toimien minua rangaistaan, softalla jolla stalinisesti yritetään sitouttaa pakkoasiakkaaksi, lopputulos on juurikin päinvastainen. Puuhailen tämän loppuun itsekseni.
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Ei tässä olekaan muusta kyse kuin maahantuojan huoltojen protektionismista. Jos vaan joku viitsisi, niin loppuisi tuokin käytös välittömästi kuluttajavalituksen kautta. Ja kuten Saksassa ymmärsin täyttä fuulaa huollon puheet. Tehty huolto merkitsee, ei valo! Luulin, että kerho valvoisi kuluttajien etuja.
Tuohon varoitus/huomio valojen teippaamiseen totean vain, että sitä harrastaa venäläiset lentoyhtiöt ja suomalaiset raskaan liikenteen firmat, ennen kuin moottorit leipoo kiinnni.... Ja ennenkuin taas tätäkin kommentoi joku huoltamisen puolesta, niin ei liity tähän! Vaan tuijotellaanko mittaristossa valoja jotka ei kuulu asiaan? Mutta niin saavat huollot kuin huutoon vastaavat. Omat öljyt -40% + työ (parempaa Castrolia kuin täällä laittavat, toimii myös kuumassa) Rengassetti Michelin PR 4 Gt 340€ vaihtoineen jne. Joten hyvin pelittää, 10 000 km tälle kesälle tähän mennessä..... :eatcorn:
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Kait täällä jokin jäsenkunta on? Nimestä päätellen BMW:n omistajia? Jos ei, lähden heti! Ainakin muissa kerhoissa joihin kuulun, on jäsenmäärän perusteella aika isokin vaikutus vakuutusyhtiöihin yms. Mutta jos tämä on vain "kiva olla BMW:n omistaja" kerho BMW:n talutusnuorassa, niin oli vikaisku. Palaan URAL-Roikkaan.... :hat:
Hangaround51
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
Moottoripyörän malli: K 1200 S

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Hangaround51 »

Kerro ihmeessä ne kerhot joilla jatakin vaikutusvaltaa on vakuutusyhtiöihin ei se Smotokaan jossa on noin 15 kertaa enemmän jäseniä saanut seisontavakuutusta pidettyä mopoissa tartti vakuutusyhtiöiden itse tajuta semmoinen tarve, joillakin kun on noita museopyöriäkin, täytyypä toivoa että joku kauppias hinnoittelee jotta saadaan huoltovalo päivitettyä seuraavaan huoltoon kävisikö esim 100:- eiköhän sillä joku sen jo tekisi, tosin ilmaiseksi ei mikään liikeyritys hommiaan voi pyörittää, vaan Uralista ja itäpyöristä en tiedä kun heidän aate on vähän vieras.
KELA Racing Club
Hangaround51
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Olemme kerhona sitoutuneet pitämään jäsenrekisterimme ja kerholaisten yhteystiedot suojassa, eli emme jaa jäsentietoja vakuutusyhtiöille, rättikaupoille, matkatoimistoille, jne.

Vakuutusyhtiöiden kanssa olemme neuvotelleet mahdollisesta alennuksesta jäsenistöllemme mutta merkityksettömästä vakuutusalennuksesta, jonka jokainen muutenkin saa neuvottelemalla, joutuisimme luovuttamaan jäsenrekisterimme kaikki tiedot vakuutusuyhtiölle. Jäsenistö onkin ilmaissut että jäsentietoja ei saa luovuttaa eteenpäin vaan ne on tarkoitettu ainoastaan kerhon sisäiseen tiedottamiseen.
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Minulla on aina ollut seisonta mahdollisuus vakuutuksissa. Senkin yhtiön kertoi minulle kerho ja sinne oli sovittu vain yksi henkilö, joka hoiti asiat sopivine ehtoineen. Mitään rekistereitä ei luovutettu, vaan jäsenet otti itse yhteyttä halutessaan. Jäsenmäärä 50, mutta potentiaalisesti keskimäärin vähemmän riskin kuljettajia tilastollisesti. Hyvä kohde vakuutusyhtiölle.
Tämä valopelleily ennen matkaa kahdesta paikasta kysyttynä oli "maahantuojan määräys", johon sitten huolto tietysti suomalaistyyliin orjallisesti nojaa. Joka sittemmin ulkomailla osoittautui ihan kotikutoiseksi jutuksi. Huollot todistetaan kirjalla tai kuiteilla, kuluttajatasolla! Tottakai valon nollauksesta voi laskuttaa, mutta nyt se ei minua enään haittaa. Sain selvitettyä asiani omatoimisesti. Voin ottaa muutaman halukkaan rinkiin, jos siinä GS:ssä kerran on 10 VIN paikkaa, joita voi "hoitaa"..... olisiko 20€ kerta liikaa :roll:
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Spaddu kirjoitti: .... Jäsenmäärä 50, mutta potentiaalisesti keskimäärin vähemmän riskin kuljettajia tilastollisesti. Hyvä kohde vakuutusyhtiölle...
Miten tuo tilastollisesti vähemmän riskin kuljettajia todistettiin vakuutusyhtiölle? Jäsenistö suorittanut EAK kurssin/koulutuksen?

Kerhomme tarjoaa ajokoulutusta mutta tämä ei ole ollut riittävä peruste vakuutusyhtiöille alennuksen saamiselle yli tuhannelle kuskille ja vakuutettuja pyöriähän jäsenistöllä tuota jäsenmäärää enemmän.
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Hyvä myyntimies kerholla ja juurikin sopiva vakuutusasiamies vastapuolella. Ihan pelkkään pyöräkantaan, ikään ja ammatteihin perustuva otos. Ei siinä mitään tarvinnut ihmeemmin todistella. Kättä päälle sopimuksella tuli hyvät pojot. Myyntimies sai hyvän myynnin yhtiölleen/itselleen ja halukkaat kerholaiset vakuutukset hyvillä ehdoilla. Ei ole tarvinnut katua. :)
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Ok, tässä puhutaan sitten hieman eri kokoluokan "sopimuksesta". Tuo 50 on jotain 4% kerhon jäsenistöstä.

Ehkä voisimme lähestyä vakuutusyhtiötä siten että ne jäsenet jotka ovat käyneet EAK kurssin olisivat oikeutettuja saamaan tietyn alennuksen pyörien vakuutuksista, tällainen sopimus on ainakin Satakunnassa yhdellä moottoripyöräkerholla vakuutusyhtiön kanssa. Silti kyseisen alennuksen kanssa vakuutuksen hinta ei aina ole kilpailukykyinen koska vakuutusyhtiöt painottavat eri tavalla eri pyörämallien "tapaturmaindeksiä".

Meillä tietty ammattikuntaa on laidasta laitaan emmekä ole yli tuhannelta jäseneltä ammattia alkaneet kyselemään, eikä kenenkään ammatti ole kerholaisen jäsenyyden peruste. Mikä mahtaa muuten olla se ammatti joka tekee motoristista turvallisemman tuolla liikenteessä?

Myös pyöräkanta on hyvinkin laaja, crossipyöristä matkasohviin eikä mikään yhtiö pysty näin laajasti antamaan kilpailukykyistä tarjousta kerholaisille, yleistä alennusprosenttia olemme yrittäneet vakuutusyhtiöistä saada mutta siinä onnistumatta. Ei ilmeisesti ole kauppamiehen vikaa :(

Itselläni on pyörät vakuutettuna eri yhtiöissä koska olen ne kilpailuttanut enkä yhdestäkään vakuutusyhtiöstä ole saanut eri typpisille pyörille kilpailukykyistä pakettihintaa.

Ikäjakauma kerholla alkaa kyllä olemaan siellä hieman varttuneempaa kuskia, onko se sitten sitä turvallisempaa ikää, en osaa sanoa :?

Ruotsissa BMW MC kerho on saanut sopimuksen erään vakuutusyhtiön kanssa mutta täällä idässä se tuntuu olevan tuskan takana (vakuutusyhtiö on Svedea mutta sielläkin on tietyt BMW pyörät, kuten HP2, HP4, S 1000 RR, alennuksen ulkopuolella). Ehkä voisimme lähestyä kauppamiehen elein tätä teidän kerhon vakuutusyhtiön edustajaa?
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

Re: Kankeeta on.....

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Vakuutusasioita kerkii hoitamaan ennen ensi ajokautta, nyt keskityn lomailuun.... Pääasia, että sai huoltoasiat selväksi loppukesäksi ja tulevaisuudessa, ilman kerjuuta tai riippuvuutta palvelusta.
Nyt pitää ajella.... :hat:
Vastaa Viestiin