1100RT venttiilikopan tiivisteet?

R-sarjan pyörät
Mulli
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2014 23:43
Moottoripyörän malli: K 1200 RS

1100RT venttiilikopan tiivisteet?

Viesti Kirjoittaja Mulli »

Mahtaakohan tuo kopan tiiviste olla kertakäyttökamaa? Huoltoa pitäisi terästää venttiilien säädöllä, vaan tuhlasin taas rahat äärimmäisen tarpeellisiin ( :shock: ) soittokamoihin, joten saattaisin säästää noissa tiivisteissä.

En minä mitään tiedä, mutta se ei ole tähänkään asti estänyt minua esittämästä varmoja mielipiteitä joka asiasta.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: 1100RT venttiilikopan tiivisteet?

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Kyllä ne voi uudestaan käyttää mutta muista että et kiristä yli momentin ja riko kierteitä, tiiviste kun ei jousta yhtä paljon kuin uutena.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1100RT venttiilikopan tiivisteet?

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ei oo kertakäyttökamaa.
Mulla on ollut samat tiivisteet siellä kansissa kai 160.000 km.
Tärkeintä on kyllä kiristää se venttiilikoppa oikeaan monenttiin kuten Kurahousu kirjoitti, niin ei mene tiiviste lyttyyn, eikä kierteet korkkaa. Momentti on vain 7 Nm. 6 mm kierteet korkkaa alumiinissa tosi helposti.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Mulli
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2014 23:43
Moottoripyörän malli: K 1200 RS

Re: 1100RT venttiilikopan tiivisteet?

Viesti Kirjoittaja Mulli »

Kiitoksia. Pitänee lähipäivinä kokeilla, kuinka rähmäkäpälän käy.

En minä mitään tiedä, mutta se ei ole tähänkään asti estänyt minua esittämästä varmoja mielipiteitä joka asiasta.
Avatar
Kopf
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: 1100RT venttiilikopan tiivisteet?

Viesti Kirjoittaja Kopf »

Tämä rähmäkäpälä osti momenttiavaimen ekan venttiilien säädön jälkeen.. kierteet meni.
R 1100 RS -92
Mulli
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2014 23:43
Moottoripyörän malli: K 1200 RS

Re: 1100RT venttiilikopan tiivisteet?

Viesti Kirjoittaja Mulli »

Tällä rähmäkäpälällä on kyllä momenttiavain, mutta Päijänteen ympäriajon suo-osuudeksi muuttunut piha ei ole houkutellut tallitonta remonttimiestä tarttumaan työhön.

Muutenkin on vähän selainen kyty, että mopossa oleva ylimääräinen ääni ei lähde ihan venttiileitä säätelemällä.

En minä mitään tiedä, mutta se ei ole tähänkään asti estänyt minua esittämästä varmoja mielipiteitä joka asiasta.
Vastaa Viestiin