R80/7 keulan päivitystä

R-sarjan pyörät
silverface
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Joulu 2014 20:29
Moottoripyörän malli: BMW R80/7

R80/7 keulan päivitystä

Viesti Kirjoittaja silverface »

Terve vaan, keltanokka ilmoittautuu!

Vuoden verran on tullut ajeltua r80/7:lla. Talven hiljaisina hetkinä on päähän hiipinyt ajatus etujousituksen ja keulan parantelusta. Mikä olisi herrasmiesten mielestä paras ratkaisu siihen? Yläkolmion vaihtaminen jyrsittyyn tai uudemman bemarin valettuun yksilöön olisi ilmeisesti jo selvä parannus, samoin lokarin "kiinnikkeen" vaihtamisesta esim /5 sarjalaiseen on ulkomaalaisilla foorumeilla ehdotettu. Mites jousituksen laita? Millä jousilla, öljyillä ja muilla poppaskonsteilla pyörää saisi paranneltua?

Ilmeisesti myös K-bemarin keula menisi suoraan kiinni, tahtoisin vain säilyttää alkuperäisen "lumihiutale"-etuvanteen ja tämä tarkoittanee kovempaa työtä. :roll:

Kiitos mestareille vastauksista jo etukäteen! Jos keväällä saisi entistä enemmän ajonautintoa.
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: R80/7 keulan päivitystä

Viesti Kirjoittaja JKU »

Eikös tuon 80/7:n saa jo MR-kilpiinkin?
Siis minä lähtisin rakentamaan sitä siihen suuntaan.
Mulla on R100 RT mallia -85 ja ajopyöränä GS 1150.
Kun istuu tuon vanhan päälle, aika nopeasti tulee ikävä Gessua. Siis ettei tuolla vanhalla viitsi pitkiä taipaleita ajaa.
Tarkemmin sanottuna, tukevuus/vetelyys, jarrut, teho yms ovat museopyörän luokkaa: R60/2, R25, joskaan ei sentään R35:n tasoa.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
silverface
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Joulu 2014 20:29
Moottoripyörän malli: BMW R80/7

Re: R80/7 keulan päivitystä

Viesti Kirjoittaja silverface »

JKU kirjoitti:Eikös tuon 80/7:n saa jo MR-kilpiinkin?
Siis minä lähtisin rakentamaan sitä siihen suuntaan.
Ostaessani pyörää oli jo muokattu sen verran, että mr-touhut vaatisivat työtä. Muutenkaan ajatus 30 ajopäivästä kesällä ei sovi meikäläiselle, ajettavaksi ne pyörät on tehty. Kaikki arvostus kyllä jokaiselle, joka vaalii vanhojen pyörien perinnettä, mutta itse säästän sen vielä toistaiseksi muille.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: R80/7 keulan päivitystä

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Urban Motorsin Peteriltä kyselemään vinkkejä:

http://de.urban-motor.de/motorblog/2011/11/page10" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW kerholaiset käyneet hänen pajallaan ja taas mennään helmikuussa moikkaamaan :hat:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: R80/7 keulan päivitystä

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Multa noita uudemman R-mallin keulia (-85 eteenpäin) jengi on käynyt vaihtamassa, kun otan myös vanhan vaihdossa.

040 5524515
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin