Siebenrock

Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Siebenrock

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Hassua miten keskustelupalstoilla alkuperäinen aihe jotenkin unohtuu ja keskustelu rönsyilee aivan väärille raiteille, antakaa nyt sen kylmentimen nimen olla mitä vaan ja pohditaan tarvitaanko sitä ölytilvauutta lisää vai ei.
Pakkohan sitä ei mielestäni ole tuossa koneessa kasvattaa päivityksen myötä, muuta kuin omaksi iloksi sekä mielenrauhaa tuottamaan. Vaihtaa vaan tarpeeksi usein öljyt. Mikä sitten tarpeeksi usein on onkin seuraavan mielipiteen paikka... 5000 km ja talveksi aina uudet öljyt että ei lika kiinnity kovasti pintoihin, tietty jos ajaa kylmillä keleillä/talvella niin voi jopa öljyn viskositeettialuetta hieman alentaa.
Ei minullakaan ole 450cc kisakoneessa kuin 1 litra öljyä pyörimässä mutta vaihtoväli onkin 10 h.
:mrgreen:
kari
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2006 10:19
Moottoripyörän malli: R80 RT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Siebenrock

Viesti Kirjoittaja kari »

Noniin, nyt kun taas uskaltaa kirjoittaa itse aiheesta niin nämä joko öljytilan kasvattaminen tai öljyn JÄÄHDYTIN ovat Siebenrockin omia suosituksia. Eivät siis vaatimuksia.
Tuollaista pidempää vitosvaihdetta itsekin haaveilin, mutta siihen ei vaimon eläke enää taipunut.
t.kari
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Siebenrock

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Kiitos taas asiallisista kommenteista ja teille jotka huomautitte tuosta
epäasiallisesta kirjoittelusta.
Kyllä se öljypohjan laajentaminen on varmaan ylimitoitusta, ehkä jossain
kuumissa ääriolosuhteissa se muutos on hyvä tehdä. ( esim. Sahara )
Itse harrastan ns. ylihuoltamista eli 1200 gessussa max 7500, jolloin
vaihdan öljyt ja öljysuodattimen. Voimansiirto max 15000 km ja jarru-
nesteet joka syksy, samoin ilmanpuhdistaja. Teen nämä huollot itse,
joten kustannukset eivät ole kovin korkeita.
Varmaan tässä R 80 R pyörässä voisi ajatella 5000-/10000 km.
Tuo likaisen öljyn pinttyminen talvella laakeripintoihin oli hyvä kommentti,
varmaan herättää ajatuksia jos esim. syksyllä on viimeisestä vaihdosta
2-3 tuhatta kilometriä ajettuna.
Tuossa R 80 pyörässä on katalysaattori, onko sillä vaikutusta tuohon
siebenrock modifiointiin ?.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
kari
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2006 10:19
Moottoripyörän malli: R80 RT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Siebenrock

Viesti Kirjoittaja kari »

Tarkoitatko sitä SLS-systeemiä? Sellainen oli minunkin pyörässä ja sillä heitettiin vesilintua. Se ei ole varsinaisesti mikään katti vaan systeemi jolla "laimennetaan" pakokaasua suihkuttamalla ilmaa sekaan. Se ei puhdista pakokaasuja millään tavalla. Kun tuon putkihässäkän irroittaa niin jäljelle jäävät reiät kansissa saa lyhyillä pulteilla peittoon ja ilmanputsarin reiät taas muovisilla pyöreillä peitelelevyillä.
t.kari
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Siebenrock

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Joo kyllä olen lukenut siitä SLS-systeemin tarpeettomuudesta.
Katsoin vaan tämän pyörän suomen rekisteröintikatsastuspapereista
että oli myös päästöt mitattu ja se jota luulin katalysaattoriksi onkin
Front Muffler, eli onko se nyt sitten suomeksi etummainen vaimennin
joka samalla yhdistää takimmaisen vaimentimen ja pakoputket.
Sitä vaan ajattelin josko tuo muffler turhaan jarruttaa pakokaasuja
kun kuutiotilavuutta lisätään?.
Siinä on päällä teksti mm. 80db joten varmaan möly nousee jos sen
poistaa, itse en ole kiinnostunut kovasta äänestä.
Tosin imatran muistojenajoissa BMW-sivarit ja agostinin MV-agustan
äänet olivat nautinnollisia ja sinne kilparadoille nuo äänet kuuluvat.
Katselin kesällä saksassa ajankohtais-ohjelmaa tv:stä , jossa poliisit
pitivat db-ratsioita ja kun meni yli rekisteröintitason pyörällä ei ajettu
metriäkään vaan joutuivat tilamaan poiskuljetuksen.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
kari
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2006 10:19
Moottoripyörän malli: R80 RT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Siebenrock

Viesti Kirjoittaja kari »

Sille mölypöntölle johon käyrät yhdistyy ei kannata tehdä mitään vaan jättää paikalleen niin ei tarvitse kummemmin koskea kaasarin säätöihin tai neulakokoihin.
Tämä Powerkit on todella niin erinomainen päivitys siinä suhteessa ettei niihin asioihin joihin odottaisi joutuvan jotenkin puuttumaan tarvitse tehdä mitään.

Aikoinaan Imatran kisoissa käyneenä muistan varmasti ikuisesti sen kun joko Agostini tai Bonera lähestyivät Shellin kaarretta, se oli musiikkia korville ja nosti niskakarvoja pystyyn.
Karvat tosin harventuneet mutta onneksi muisti toimii.
t.kari
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Siebenrock

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Kiitos vastauksista!
Eiköhän nyt ole kaikki oleellinen käyty läpi ja pitääpä
nyt sitten miettiä koska tuon päivityksen sitten tekee.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille :hat:
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Vastaa Viestiin