K100 1984 ja 3 pikkuvikaa (öljynsuodatin, jarruvalo ja start

K-sarjan pyörät
ladadude
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Heinä 2012 15:24
Moottoripyörän malli: K100 RT

K100 1984 ja 3 pikkuvikaa (öljynsuodatin, jarruvalo ja start

Viesti Kirjoittaja ladadude »

Eli mun Rutkulla on tullut eteen kolme murhetta:
1) Öljynsuodatin ei halua pois. Kuppiavaimella kun kääntää se ikäänkuin alkaa aueta, muttei ilmeisesti sitten lähdekkään. Ilmeisesti pitänee ostaa jostain muutamat tiivisteet ja ottaa pohjaa isommin auki... Mutta onkos raati törmännyt moiseen ongelmaan ennen, olenko rikkonut jotain, eli pitäisikö loihtia varmuudenvuoksi jotain muutakin osaa?

2) Jarruvalo ei syty, ei edestä, ei takaa, ja diagnostiikan valo ei sammu. Oletan että BMU on tullut tiensä päähän. Toki voisin koittaa sen uudelleentinailla, mutta mietin onko kukaan kehitellyt mitään sivistyneempää fixiä asiaan, vai olenko mä ihan hakoteillä tässä(kin)

3) Starttinappi lakkasi starttaamasta, samalla hetkellä kun viheriäinen N valo sanoi työsopimuksen irti. Koska digi kuitenkin kertoo iloisesti 0 tilasta, purkkasin "tilapäisen" starttinapin joka kytkee starttirelen suoraan, se pelittää kyllä, mutta onkohan mulla jokin helppo paluu alkuperäisen napin äärelle?

Tämmöistä murhetta tälläerää
Jarkko
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100 1984 ja 3 pikkuvikaa (öljynsuodatin, jarruvalo ja s

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

1) Öljypohjassa ei ole tiivistettä.
Olen joskus irroittanut peltisuodattimen väkisin, lyömällä viistoon ison meisselin kyljistä läpi ja kiertämällä sitten.

2) Tarkasta nyt kuitenkin ensin takavalon- ja jarruvalon polttimet, katkaisijat ja liitokset.

3) Poltin- tai liitosvika.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
ladadude
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Heinä 2012 15:24
Moottoripyörän malli: K100 RT

Re: K100 1984 ja 3 pikkuvikaa (öljynsuodatin, jarruvalo ja s

Viesti Kirjoittaja ladadude »

1) Loistavaa, siispä ei muuta kuin luukkua auki. Kiitos

2) En toki ole kaiken terävin tekniikan ihme, mutta polttimo on tarkistettu, liittimet rassattu ja jarrukytkimiltä tulee sähköä. (Joten olen tuunannut tilapäisavuksi lisäjarruvalon syötön suoraan polkimen katkaisijalta)

3) Pitänee avata se mittaristo, rkele, noh, eikai tässä muukaan auta.
Timo S
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Maalis 2007 16:09
Moottoripyörän malli: R1200RT
Paikkakunta: Helsinki

Re: K100 1984 ja 3 pikkuvikaa (öljynsuodatin, jarruvalo ja s

Viesti Kirjoittaja Timo S »

Minä olen joskus avannut tiukan öljynsuodattimen poraamalla tasavälein kolme reikää suodatinavaimen pohjaan ja ruuvaamalla noista reijistä avaimen peltiruuveilla suodattimeen. Ei lipsahda.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100 1984 ja 3 pikkuvikaa (öljynsuodatin, jarruvalo ja s

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

ladadude kirjoitti:1) Loistavaa, siispä ei muuta kuin luukkua auki. Kiitos

2) En toki ole kaiken terävin tekniikan ihme, mutta polttimo on tarkistettu, liittimet rassattu ja jarrukytkimiltä tulee sähköä. (Joten olen tuunannut tilapäisavuksi lisäjarruvalon syötön suoraan polkimen katkaisijalta)

3) Pitänee avata se mittaristo, rkele, noh, eikai tässä muukaan auta.
3) Yleensä liitosvika on mittariston pohjan läpi menevien kytkentäpiikkien ja kuparifolion liitoksessa. Neulalla kun raaputtaa pienen reijän piikinjuuresta kuparia näkyviin ja siihen kolvaten tinalla pieni piste. Eristelakkaa päälle, niin hyvä tuli!

Jos on iso savu päässyt poistumaan vermeistä, multa löytyy mittaristoja ja releitä, missä on savut vielä tallella.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin