1200 GT jarruongelma

K-sarjan pyörät
karil72
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
Paikkakunta: Iisalmi

1200 GT jarruongelma

Viesti Kirjoittaja karil72 »

Moi,
K1200 GT vm. -06 pärrässäni on ilmennyt seuraavanlainen ongelma jarrujen suhteen. Kun pyörän käynnistää niin abs ja yleinen varoitusvalo (punainen kolmio) vilkkuvat taulussa, eivätkä sammu vaikka on ajettu jonkin matkaa. Kun vetää etujarrukahvasta niin ei mitään elämää servon puolella (ei ääntä), kun painaa takajarrupolkimesta niin servo pärähtää päälle ja huutaa kuin hinaaja, eikä sammu vaikka jarrupolkimen nostaa ylös. Ajossa olen huomannut sen että jossakin vaiheessa jarruteho katoaa molemmista jarruista, vaikka ne ensin toimivatkin.

Laiska kun olen, niin olin jättänyt talveksi akun paikoilleen pyörään. Keväällä yrittelin latailla sitä mutta akku oli kaput. Joten uutta hakemaan ja kiinni 20 Ah uusi akku. Voisiko kyseinen vika liittyä tähän episodiin? Koska syksyllä ajamisen loputtua ei mitään ongelmia jarrujen suhteen ollut? Saattaisiko ehkä korjaantua pelkällä absin resetoinnilla, tai sitten vika jossakin muualla, anturit, kosketushäiriö, abs yksikkö, joku muu? Olisiko jollakin kokemusta vastaavasta asiasta ja vähän vinkin tynkää ongelman korjaukseen. Lähin Bemari huolto löytyy Oulusta noin parisataa kilsaa täältä Iisalmesta, kunhan kelit paranee niin taitaa olla viisainta mennä sinne. Ja niin jarrunesteet vaihdettu reilu vuosi sitten normihuollon yhteydessä...
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: 1200 GT jarruongelma

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Aloita nyt uusimalla tuo akku. Vian, jos moinen järjestelmässä on, pitäisi resetoitua tuon ikäisessä automaagisesti vian poistuttua. Toki testerillä voi järjestelmään tallentuneen vikakoodin lukea. Jos vika ei poistu, niin sitten kannattanee hakeutua huoltoon vikakoodin lukuun tai pyytää kaveria, jolla on GS911 lukaisemaan noi.
karil72
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 1200 GT jarruongelma

Viesti Kirjoittaja karil72 »

Antaa vikakoodin 24971 (paine liian suuri etujarrupiirissä / abs-yksikön paineanturi). Kokemuksia / mielikuvia ko. viasta?
Vastaa Viestiin