K100 vm.1985 Pa.paineensäätöventtiili

K-sarjan pyörät
5121
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Elo 2011 18:43

K100 vm.1985 Pa.paineensäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja 5121 »

Pyörällä k100 rt on ajettu kohta 39000km, oire: pitemmän ajo rupeaman jälkeen päästettäessä kaasu polttaa putkessa ja paukahtaa. Ajattelin pa.paineensäätöventtilin vikaa. Joku muu vika?

Lisätietona pyörä on tuotu sveitsistä ja on vuoristoajoon säädetty, ilmeisesti käy laihalla täällä merenpinnassa. Max. r/min on 6500 jossa rajoitin tulee mukaan. Tähän pitäisi olla pluki pyörän vasemman sivun pienen suojakuren alla en sitä kuitenkaan löydä.

Ohjekirjan mukaan tähän pitäisi tehdä muutos tultaessa merenpinnan tasoon. Pelkästään muuttamalla/ lisäämällä tämä pluki. Eli mulla on tehoa noin 66hv.

Kaikki tieto on tervetullutta, pyörällä on todellakin ajettu noin vähän.

Kiitos mahdollisille vastaajille!

T.Martti
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100 vm.1985 Pa.paineensäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

On tyyppivika, joskin aika yksilöllinen. K-mallissa on moottorijarrutuksella keskeytetty polttoaineen ruiskutus, joka ei ihan aina pelitä ja pukkaa bensaa joka jysähtää putkessa.
Pimeällä näkyy joskus jopa liekki putken päässä.
Nou hätä, ei mee rikki.

Plugisysteemistä luen nyt ensimmäistä kertaa, mutta jos pyörä on säädetty vuoristoon se pitää säätää rikkaammalle ja käy alhana liian rikkaalla.
Seosta säädetään ilmamäärämittarissa olevasta ruuvista. ilmansuodatinkotelon päällä on kumitulppa jonka alla ko.ruuvi on. En osaa muuta neuvoa, koska ei ole koskaan tarvinnut moista säätöä tehdä. Pakokaasuanalyysillä saat ehkä parhaat säädöt?

PS: Kannattaa rikkoa se ilmamäärämittari, maksaa vain 1002,72$
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
5121
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Elo 2011 18:43

Re: K100 vm.1985 Pa.paineensäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja 5121 »

Kiitos Ismolle nopeasta vastauksesta.

Tieto putken paukkumis taipumuksesta oli helpottava. Sitähän tosiaan tapahtuu vain pitkissä moottorijarrutuksissa.

Sitten toi plugi juttu näkyy Haynes sähkökaaviossa oikealla (Altitude corrector plug US only)
Vaikuttaa välillä (Air flow meter) - ( throtle butterfly sw.) säätää luullakseni polttoainemäärää ja kierroslukua. Mahdollisesti siinä on tässä tapauksessa vain pelkkä piuha ilman plugia. Pitänee katsoa noiden yllämainittujen kytkentöjä.

Yritin laittaa piirrustuksesta osa-kopion en saanut liitettyä aina oli joko liian suuri tai väärä tiedosto muoto.

Ilmamäärä mittaria en näiden tietojen valossa todellakaan halua rikkoa.

Muokattu , vaikuttaa välillä ilmamassamittari - kaasuläppien kytkin. Tässä on kaksi kytkentäkaavaa, vaihtuu sopivasti 85 en tiedä kumpaan sarjaan pyörä kuuluu aiempi/myöhempi
5121
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Elo 2011 18:43

Re: K100 vm.1985 Pa.paineensäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja 5121 »

Löytyiskö jostain runkonumeron perusteella , milloin k100.aan tuli muutoksia vuonna 1985?
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: K100 vm.1985 Pa.paineensäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Mox. Clymerin kytkentäkaavion mukaan tuo plugi on käytössä 1985-1988 malleissa ja "early" k100rs/rt malleissa.

Mulla 1991 mallin "rässä" ja silloin tällöin paukuttaa sekin.
ReijoMyllymaa
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52

Re: K100 vm.1985 Pa.paineensäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja ReijoMyllymaa »

Varmistakaa ensin kaasuläppäpotikan oikea säätö.
Jos ongelmat pysyvät, etsikää sitten matoja muualta...

P-A paineet on helppo mitata, jos lölytyy mittari.
Vastaa Viestiin