K100 RS eturenkaan asennus tökkii.

K-sarjan pyörät
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

K100 RS eturenkaan asennus tökkii.

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Moro. Miten näinkin yksinkertainen asia ei onnistu?

Eli asennuksen olen tehnyt Clymerin oppien mukaan.

Kiristetään akseli momenttiin. Pumpataan keulaa muutaman alas puristaen jarrua ja sitten kiristetään alapään kuusiokolopultit momenttiin.

Nyt ABS anturi hinkkaa "hampaisiin". Laitoin anturin ja teleskoopin väliin prikat, ettei sensori hinkaa hampaisiin mutta joku tuossa nyt on pielessä. Vai onko?

Pyörä 1991/RS jossa anturi tulee "sivusta" kiinni teleskoopin jalkaan.

-Ile-
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Re: K100 RS eturenkaan asennus tökkii.

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Eihän vain ole akselin väliholkit vaihtaneet paikkaa?
Pidempi väliholkki vasemmalle puolelle, sen jälkeen akseli momenttiin (33 Nm) ja vasemman teleskoopin kiristysruuvit momenttiin (14 Nm), jonka jälkeen muutama voimakas pumppaus ja vasta senjälkeen oikean teleskoopin kiristysruuvit momenttiin (14 Nm). ABS sensorin välys: 0,50-0,55 mm.
Näillä opeilla ainakin minun K100RS -90 toiminut viimeiset 207 000 km
Kulkuri
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: K100 RS eturenkaan asennus tökkii.

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Kyllä holkit on oikein päin. Asennuksen jäljiltä löytyi kaksi ylinmääräistä prikkaa. Mietin, että onko toisilla prikoilla "shimmattu" sensori kauemmas hammaskehästä??? Motorworks ainakin myy eripaksuisia shimmilevyjä anturin ja teleskoopin väliin.

Sensori oli mulla irti, koska renkaanvaihdon yhteydessä vaihdoin myös teleskooppien stefat.

-Ile-
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Re: K100 RS eturenkaan asennus tökkii.

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Kunkku kirjoitti:
Kulkuri kirjoitti: Näillä opeilla ainakin minun K100RS -90 toiminut viimeiset 207 000 km
Kulkuri
:shock: Eikö sitä nyt pitäisi vähän enemmän kokeilla, että tietäisi varmasti kaiken olevan kunnossa?
Kyllä kokeilu jatkuu edelleen, tosin hitaammassa tahdissa kuin ennen. RS jäi eläkkeelle uudemman käyttöpyörän (R1100RT)hankkimisen jälkeen, mutta melkein viikoittain ulkoilutan uskollista palvelijaa edelleen.
Kulkuri
Vastaa Viestiin