BMW huolto

Luxury touring
heikaino
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Syys 2012 17:11

BMW huolto

Viesti Kirjoittaja heikaino »

Terve kaikille tasapuolisestiUudestakaupungista!!
Oliskohan kellään tietoa Turun seudun BMW huoltoliikeistä?
Öljynsuodatin niin jumalattoman piukassa etten todellakaan saa itse irti :evil:
ttdriver
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Elo 2010 01:12
Moottoripyörän malli: BMW C650GT
Paikkakunta: Tampere, Farlake

Re: BMW huolto

Viesti Kirjoittaja ttdriver »

Pikainen googletus antoi tulokseksi tämän: http://www.tr-pyora.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
juhanijussilainen
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Huhti 2009 21:01
Moottoripyörän malli: R1200RT,R-25/2

Re: BMW huolto

Viesti Kirjoittaja juhanijussilainen »

Itselläni kävi samoin muistaakseni R 1100 RS tai R1150 RS:n kanssa.
Mulla on Mahlen tekemä alumiininen suodinavain, 14 kulmainen ja halk. 76 mm, avainväli 27 mm, avattaessa kulmat antoi periksi, eikä suodin lähenyt auki.
Ratkaisin asian poraamalla 4 kpl halk. 5mm reikää suodinavaimen kanteen ja avain suotimeen, ruuvit
suotimen pohjan läpi, suodin avautui hyvin.( Suotimen öljyt tulee tulee tietenkin ulos rei-istä).
Enpä ole tämän jälkeen ainakaan itse ylikiristänyt suodinta.

Mulla on joutilaana tämä suodinavain, jos tarvitset voin lähettää sen linja-auto rahtina, kun maksat
lähetyskulut noudettessa Matkahuollosta.
terv. Jussi
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW huolto

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

juhanijussilainen kirjoitti:Itselläni kävi samoin muistaakseni R 1100 RS tai R1150 RS:n kanssa.
Mulla on Mahlen tekemä alumiininen suodinavain, 14 kulmainen ja halk. 76 mm, avainväli 27 mm, avattaessa kulmat antoi periksi, eikä suodin lähenyt auki.
Ratkaisin asian poraamalla 4 kpl halk. 5mm reikää suodinavaimen kanteen ja avain suotimeen, ruuvit
suotimen pohjan läpi, suodin avautui hyvin.( Suotimen öljyt tulee tulee tietenkin ulos rei-istä).
Enpä ole tämän jälkeen ainakaan itse ylikiristänyt suodinta.

Mulla on joutilaana tämä suodinavain, jos tarvitset voin lähettää sen linja-auto rahtina, kun maksat
lähetyskulut noudettessa Matkahuollosta.
terv. Jussi
Toi on hyvä konsti. Se 14 kulmainen avain pyörii tyhjää 15 kulmaisessa suodattimessa. Jotkin tarvikevalmistajat ovat piruuttaan tehneet 15-kulmaisia suodattimia. Sekin saattaa olla syy ongelmaan. Toi ruuvikonsti kyllä toimii aina. Itseporautuvat peltiruuvit ovat hyviä tuohon hommaan.
Mulla on sekä 14 että 15 kulmaiset avaimet kyllä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
heikaino
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Syys 2012 17:11

Re: BMW huolto

Viesti Kirjoittaja heikaino »

Nyt sai LT uuden sudattimen ja öljyt,kun kaveri tuli apuun auttamaan tällästä uusavutonta :lol:
Tr-Pyörä ei edes ottanun pyörää vastaan kun puhelimessa selitin miten piukassa suodatin on?????
Ei auttanut todellakaan muuta kuin avaimen pohjaan 3kpl 5milliset reiät ja pitkät peltiruuvit kii
mutta silti voimaa tarvittiin :evil:
Kiitos kuitenkin kaikille ja paljon kilometrejä :P
Vastaa Viestiin