R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

R-sarjan pyörät
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Katselin tuolta MAXin piirroskuvista 1200gs:n takapyörän
kiinnitystä perään. Eli se laikka johon takapyörän pultit kierretään
on perässä kiinni rihlattuna ja lukitusrenkaalla varmistettu?
Jotenkin tuntuu heppoiselta kun vertaa edellisen mallin perään/
takapyörän kiinnitystä?
Onko kellään kokemuksia ongelmista näiden rihlojen kestävyyden
kanssa?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ei se taida olla mikään ongelma.
En ainakaan ole missään foorumeilla törmännyt moiseen asiaan.
Aika tukevahan tuo rihloitus näyttäisi olevan

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Kuva
perttip
Viestit: 23
Liittynyt: 12 Joulu 2006 21:08

Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

Viesti Kirjoittaja perttip »

Pari tuollista "irroittaneena" , tuskin irtoaa itsekseen, on meinaan jonkinlaisella puristussovitteella kiinnitetty. (ehkä liimaakin käytetty) Että ei ehkä syytä huoleen,......

pertsa kirjoitti:Katselin tuolta MAXin piirroskuvista 1200gs:n takapyörän
kiinnitystä perään. Eli se laikka johon takapyörän pultit kierretään
on perässä kiinni rihlattuna ja lukitusrenkaalla varmistettu?
Jotenkin tuntuu heppoiselta kun vertaa edellisen mallin perään/
takapyörän kiinnitystä?
Onko kellään kokemuksia ongelmista näiden rihlojen kestävyyden
kanssa?
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Joo sain eilen yksityisviestin, että sitä on ollut myös kevyempänä
ilmeisesti jotain alumiinimateriaalia joista nuo rihlat on pettänyt.
Myös MAX:in luettelosta löytyy kevyemmän painoista ja raskaampaa
eli n. 0,5 ja 1kg, tosin sitä kevyempää ei niillä ole myynnissä.
Se on kuulemma lämpölaajentamalla siihen asennettu, joten ilmeisesti
kannattaa myös lämmittää pois otettaessa ettei ne rihlat vaurioidu
väkisin irroitettaessa ja väljäänny?
Helpostihan tuollaisessa tilanteessa tietämättömyyttä " remontoidaan"
vialliseksi....
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Tuolla oli aika perusteellinen sepustus siitä miten perä puretaan ja laakeri vaihdetaan.
Kyseinen laippa oli kuumennettu 100-110º C asteeseen.

Linkki

Pekka
:shock: :shock: :shock:
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Hyvä kuvasarja tuossa linkissä, mutta tuntuisi varmemmalta antaa
työ merkkikorjaamon tehtäväksi jolloin olisi myös takuu työlle.
Tietysti jos lompakossa on varaa niin helpointa olisi vaihtaa koko
perä jos kotioloissa puuhastelee.
Kuitenkin onneksi tuo perä harvemmin hajoaa.Tuntuu vaan vähän
siltä että siitä vanhemmastakin perästä vaihdetaan se iso laakeri
varmuuden vuoksi kun sitä monessa yhteydessä varoitetaan heikoksi
kohdaksi. No tietysti niissä lotjissa ja raskaammissa kun ajetaan
vielä kaksin ja kahden matkavarustuksella niin se laakeri on kovilla.
Itse vaihdan perän ja vaihteiston öljyt 10000km välein itse ja se on
lähinnä pieni puuhastelu eikä maksa paljon.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
IsoPoika
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:00
Moottoripyörän malli: R1200GS
Paikkakunta: Vimpeli

Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

[quote="Pekkavee"]Tuolla oli aika perusteellinen sepustus siitä miten perä puretaan ja laakeri vaihdetaan.
Kyseinen laippa oli kuumennettu 100-110º C asteeseen.

[url=http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=682413]Linkki[/url]

Pekka
:shock: :shock: :shock:[/quote]

kaveri teki kasan työkaluja siinä samalla laakeria vaihtaessa, touhun mies. :D
Vastaa Viestiin