kiksi

kk
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Maalis 2006 09:44

kiksi

Viesti Kirjoittaja kk »

Koska käynnistyspoljin poistui Bemareista?
kyselee kk
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: kiksi

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

2v-boxereiden myötä. Kaikissa ei enää ollut tietenkään, mutta lisävarusteena sai.

Jos joku on tarkastellut vanhojen K-mallien vaihteistolohkojen valuja, sieltä löytyy myös paikka kicksille. Sitä ei kuitenkaan koskaan tullut sarjatuotantoon.

Myös muita hyviä ideoita voi bongata bemareiden ensisarjojen moottori-, vaihteisto-, haarukka-, perä-valuista, mutta ovat jääneet toteuttamatta kustannussyistä.
Kestävyydellä, tai käytännöllisyydellä ei ole nykyään mitään markkina-arvoa.

Ensimmäiset BMW:t mitkä "sai" ilman kicksiä oli joko /6-sarjan loppu, tai /7-sarja ja silloin puhutaan -75...-76 vuosista.

PS: Moni on jälkeenpäin asennuttanut käynnistyspolkimen 2v-boxeriinsa. Melkein yhtä moni on pettynyt käynnistyvyyteen. Lähes kukaan ei ole tajunnut vaihtaa syttyboxia oikeaan! :roll:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: kiksi

Viesti Kirjoittaja JKU »

Minulla oli joskus R80/7, vm - 78 ja siinä oli vielä potkurautakin.
Siten R100 RT,- 85 jossa ei enää ollut.
Minulla on käsitys, että tuossa välissä sai samaa pyörätyyppiä ilman ja potkuraudan kanssa. Siis käynnistinpoljin olisi ollut "lisävaruste".
Muistankohan väärin.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
matikka
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Maalis 2012 14:16
Moottoripyörän malli: BMW R100RS

Re: kiksi

Viesti Kirjoittaja matikka »

Pienennetään haarukkaa...,mulla oli -78 ,jossa on kiksi,ja myöhemmin -81 R100 Rs,jossa ei enää ollut ,laatikon kuoren valukin on jo erilainen..eli poistuiko -79?
aarnima1
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Loka 2006 09:22

Re: kiksi

Viesti Kirjoittaja aarnima1 »

Mulla on -78 vuoden R 100 RS, ei ole kiksiä. Siis onko niin kuin Ismo antoi ymmärtää /7 ei ainakaan ole.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: kiksi

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Tuon kicksin sai milloin vain aina niin kauan kuin 2v-boxereita valmistettiin, riippuen asiakkaan/maahantuojan vaatimuksesta. Ensimmäiset ilman kicksiä sai vuonna -75...-76.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: kiksi

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

matikka kirjoitti:Pienennetään haarukkaa...,mulla oli -78 ,jossa on kiksi,ja myöhemmin -81 R100 Rs,jossa ei enää ollut ,laatikon kuoren valukin on jo erilainen..eli poistuiko -79?
Kuorien valuilla ei ole mitään merkitystä oliko kicksiä vai ei. Kaikissa valuissa on paikka polkimenakselin porausta varten.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: kiksi

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Mulla oli vanhassa gessussa kicksi ja "vääränlainen" syttyboksi. Vaihdoin boksin oikeanlaiseen ja potkustartti helpottui jonkin verran, joskaan HELPOKSI se ei tullut missään vaiheessa.

Tuossa infoa bokseista:

"Version without kick starter - Bosch 0227 100 103 or Telefunken 12.14-1244 477"

"Version with kickstarter - Bosch 0227 100 116 or Telefunken 12.14-1244 478"

Eli ostin Englannista Sherlockilta tuon telefunken 12.14-1244 478 boksin.
Vastaa Viestiin