K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Luxury touring
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Oliskohan kellekkään jäänyt nurkkiin pyörimään J-Peg lepuuttajia? Olisin semmoisista kiinostunut. Tai mistähän semmoiset saisi edullisesti tilattua?

Toinen juttu, että onkos LT:n etupäässä ihan normi teleskooppiöljyt? Ne olisi varmaan joskus hyvä vaihtaa. Mikähän on tilavuus ja onkos vaihtohommassa mittään erikoista. Vitosta, kymppiä vai ihan oma öljy?
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

RIVIURALI kirjoitti:Oliskohan kellekkään jäänyt nurkkiin pyörimään J-Peg lepuuttajia? Olisin semmoisista kiinostunut. Tai mistähän semmoiset saisi edullisesti tilattua?

Toinen juttu, että onkos LT:n etupäässä ihan normi teleskooppiöljyt? Ne olisi varmaan joskus hyvä vaihtaa. Mikähän on tilavuus ja onkos vaihtohommassa mittään erikoista. Vitosta, kymppiä vai ihan oma öljy?
Normi-iskariöljyä. Muistaakseni (häätyy tarkastaa) justiinsa pullo/iskari (0,4l) Motonetista. 5W...

Vaihdossa ei oikeastaan erikoista. Ainoa huomioitava asia on ruuvilukitteella liimatut jarruputkien ja jousi-sillan kiinnitys. Kuumailmapuhallin helpottaa kummasti purkua.

ELi
- lokasuojat irti / veks
- etufillari irti
- ohjausiskari irti (huom on kohtuullisen työllistävä tuokin)
- jarruputkien kiinnitys irti
- ripusta satulat jonnekin
- teleskoopit yhdistävä "silta" jousen alakiinnityksineen irti

Vedä putket alakautta irti. Vaihda öljyt.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Kiitos C-A-D iskariohjeista.. Koetan saada tuon mopon vähänkerrassaan omille jäljille. Vaihoin viikonloppuna perään ja lootaan marjapuurot, sekä Pozon ohjeilla keskituen öljyt. Ne öljyt oli ihan kirkkaat punaiset, oliskohan vaihettu joskus? Kun kyselemään aloin, niin tilasin tuohon 04:seen uuden V-stormin pleksin, kun sellainen oli entisessä 99:kin. Mitenkähän ne pleksin kromatut pidikkeet lähtee irti ? Ei sillä etten niitä irti saa, mutta kun ehjänä koettaisin. Niissä on varmaan joku simppeli systeemi. Käyn tässä etusikareiden kimppuun kunhan taas vappaata siunaantuu. Mukava, kun teitä Fiksujakin on neuvoja antamassa..
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

RIVIURALI kirjoitti:Kiitos C-A-D iskariohjeista.. Koetan saada tuon mopon vähänkerrassaan omille jäljille. Vaihoin viikonloppuna perään ja lootaan marjapuurot, sekä Pozon ohjeilla keskituen öljyt. Ne öljyt oli ihan kirkkaat punaiset, oliskohan vaihettu joskus? Kun kyselemään aloin, niin tilasin tuohon 04:seen uuden V-stormin pleksin, kun sellainen oli entisessä 99:kin. Mitenkähän ne pleksin kromatut pidikkeet lähtee irti ? Ei sillä etten niitä irti saa, mutta kun ehjänä koettaisin. Niissä on varmaan joku simppeli systeemi. Käyn tässä etusikareiden kimppuun kunhan taas vappaata siunaantuu. Mukava, kun teitä Fiksujakin on neuvoja antamassa..
Niiden kromi-härpäkkeiden irrotus tapahtuu vaan ottamalla tukeva ote sormilla. Peukalolla painat ruudun keskiosaa kohden ja sormen päillä sitten kampeat "auki" toiselta puolelta. Juuri kun luulet, että veri sormen päistä tirskahtaa, niin napsahtaa auki. :)
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Kiitos C-A-D pleksin irroitusohjeista, hyvin kromihärpäkkeet irtosivat ehjinä.
pozo izquierdo
Viestit: 340
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Jos jostain syystä joudut niitä lasin kromikoristeita irrottelemaan useamminkin, niin niistä alkaa ne pyörän keskilinjan puoleiset kynnet irtoilla yksi kerrallaan. Ne kannattaakin valaa hyvän sään aikana "yhdeksi puuksi" sököttämällä jotain epoksia tms. niiden kamman piikkien väliin ja sitten epoksin kuivuttua hiotaan ylimääräiset pois. Näin noista kiinnityskynsistä tulee ikuiset eikä niiden irtoilua / murtumista tarvitse enää pelätä.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Hyvä vinkki! Täytyypä jotakin täytettä laittaa sinne välliin.. Vielä irtosivat ehjinä, vaikka tallissa oli aika viileä, kun en sitä erikseen silloin lämmittänyt. Tänään ke pitäisi uuden pleksin tulla postiin.. Taitaa olla hiukka matalampi kuin se edellinen V-Stream (taisin sitä jossakin V-Stormiksikin kutsua).
Vakiolla pleksillä en ole ajanutkaan, tilasin kun edellisessäkin LT:ssä oli, ja jossakin moittivat alkuperäistä. Voihan se tietysti olla makuasiakin minkälaisesta tuulensuojasta tykkää.
Vastaa Viestiin