1200GS vai 1150GS Adv?

Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa
1200GS vai 1150GS Adv?

Viesti Kirjoittaja Hanski » 28 Loka 2007 17:45

Kovasti tekis adventure gessua mieli. Saksasta tuotuna tuo 1200gs on reilun kympin hintainen, kun 1150 gs:ää saa jo reilusti alle kympin. Pyörästä olisi tarkoitus askarrella reissupyörä asfaltille ja soralle.

Mutta, mitä eroa näissä käytännössä on? Painossa oli jonkin verran, mutta onko merkittävästi? Mitä muuta merkittävää?

Kurapyöräfoorumia kahlailin, mutta en varsinaista vertailua löytänyt.

Avatar
Pekkavee
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee » 31 Loka 2007 18:40

Suurimmat erot taitaa olla paino ja CAN-väylän sähköt.

Niille CAN sähköille ei ilmeisesti juuri itse pysty mitään tekemään.
Ajonestolaitteen antennitkin on kiukutelleet ja jättäneet pyöriä tielle.
Ja uusia akkuja on tyhjentynyt jostain kumman syystä.

Kai se 1200GS on muuten mainio peli.
Ehkä semmoinen pitää vielä joskus hankkia 1100:sen jälkeen.

Pekka

jormal
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Touko 2007 17:32
Moottoripyörän malli: GS1150adv
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja jormal » 01 Marras 2007 20:42

Tämä aihe taitaa olla vähän ikuisuuskysymyksiä. Itse olen ajellut 1150adv:llä nyt yli 120tkm ja tykkään edelleen. 1200 on huomattavasti ketterämmän ja moottoriltaan pirteämmän oloinen, mutta mutta arvostaako näitä ominaisuuksia muutaman tonnin edestä, se täytyy itse päätää, tietysti koeajon jälkeen ! Kummatkin pyörät pystyy varustelemaan erittäin hyviksi matkakaveriksi.

Avatar
Pekkavee
Viestit: 1240
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee » 02 Marras 2007 19:34

jormal kirjoitti:1200 on huomattavasti ketterämmän ja moottoriltaan pirteämmän oloinen, mutta mutta arvostaako näitä ominaisuuksia muutaman tonnin edestä, se täytyy itse päättää,
Niinpä. :roll: :roll: :roll:
Mulla on R1100GS. Sekin on ketterä kaupungissa ja mainio hiekkateillä, mahtava mutkaisilla asfalteilla ja vaikka radalla.
Painoa on enemmän ja tehoa vähemmän kuin noilla puheena olevilla.
Se kuitenkin riittää mulle hyvin.

R1100 GS ja R1150 GS pyörän pystyy hyvin huoltamaan vaikka itse.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 57&start=0
Sähköt on normaalia + ja - sähköä eikä mitään CAN-väylää. Mekaniikka kaikissa pyörissä on kai samanlaista.

Siis kannattaako maksaa uusimmasta tekniikasta ?
Ja ihmetellä elektroniikkavikoja, vaikka ajoneston antenniongelmia.
Vai pysyä vanhassa vaikka 10 vuotta.

Olen ajatellut pitää mun mainion pyörän ainakin 5 vuotta vielä. 95.000 km mittarissa. Itse olen ajanut siitä 50.000 km kolmessa vuodessa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Hanski » 03 Marras 2007 11:02

Kiitos vastauksista!
Työn puolesta noitten känniväylöjen kanssa tekemisissä, ja hyvinhän ne toimii …mutta eipä niille perus-pertti osaa mitään tehdä, kun ei ykköset ja nollat avaudu ilman PC:tä/lukulaitteita. Eli siis tuo 1150gs vaikuttaa ihan kelpo ratkaisulta.

ps. Kakkosautoksi ostin juuri -92 golfin - vanha kunnon virranjakajapeli!

Avatar
Mikki
Viestit: 233
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5, 2x100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Viesti Kirjoittaja Mikki » 30 Marras 2007 13:17

Tosi ihme juttu toi, kuinka paljon noi mopot kehittyykään vuosittain, aina vaan tulee joka vuosi tosi paljon hienoja parannuksia! Mutta eniten ihmetyttää kuitenkin se, että toi mun vanha GS on pysyny ihan kohtalaisen hyvin tossa kehityksessä mukana: Käytiin emännän kanssa keväällä osto-aikeissa koeajamassa uusi Adventure. Kyllä kiihtyi ja pyssäs! Koeajon jälkeen pelkäsin kovasti että mahtaa lähes 20v. vanha GS tuntua tosi mopolta sen jälkeen! Mutta mutta, sellainen "yleinen ajettavuus" (unohdetaan nyt kiihtyvyys ja jarrut) tuntui aivan yhtä hyvältä! Eli bemu pysyy siis kehityksessä mukana! (Nyt tarviskin saada toi toinen "liian uus" R1100RS vaihdettua R75/5:een...)

Gixxerman
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Joulu 2006 09:19

Viesti Kirjoittaja Gixxerman » 04 Tammi 2008 13:50

Itse valitsisin adventuren sen takia,että halvempi ja helpompi huoltaa itse,miinuksena suurempi paino ja pienempi teho.12 satasen etuna parempi ajettavuus,kevyempi ja enemmän tehoa,mutta kalliimpi ja itsehuoltajalle huonompi ja se jarruhässäkkä 12 satasessa,mistä en pidä

Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Hanski » 24 Maalis 2008 12:00

-03 mallinen 1150 GSA tuli hankittua Saksanmaalta. :lol: 3viikon päästä Ryanairin biomassalogistiikalla Frankfurtiin ja siitä junalla etelämmäksi pyörän luo. Arvaiskohan tuon ajaa Baltian läpi vai tuleeko sanomista raja-asemilla, kun on vain nuo myyntipaperit plakkarissa. :?:

Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara » 24 Maalis 2008 12:11

Hanski kirjoitti:-03 mallinen 1150 GSA tuli hankittua Saksanmaalta. :lol: 3viikon päästä Ryanairin biomassalogistiikalla Frankfurtiin ja siitä junalla etelämmäksi pyörän luo. Arvaiskohan tuon ajaa Baltian läpi vai tuleeko sanomista raja-asemilla, kun on vain nuo myyntipaperit plakkarissa. :?:
Aja pois vaan, ei tule ongelmia siirtokilvillä Baltiassa. On kokemusta.
Ongelmat alkaa vasta Suomessa, jos on alkaakseen! :roll:

PS: Käy automuseossa Riigassa, on kuulemma mykistävä.

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 24 Maalis 2008 12:15

Onnea uuden pyörän hankinnasta, muista pyytää vaatimuksenmukaisuustodistus vai mikä CoC lappunen onkaan että rekisteröinti hoituu ongelmitta. Säänöt voivat muuttua päivästä toiseen ja konttorista toiseen... Lappunenhan on ilmainen mutta jälkikäteen tilattuna voi tuoda ikävän yllätyksen, luokkaa 70 euroa.

Ajaminen Baltian läpi ei pitäisi olla ongelma mutta kannattaako otta riskiä että rajalla joutuu viettämään pitkiäkin aikoja? Joku voi varmaan täsmentää jos on kokemusta. Jostakin muistan lukeneeni jotakin tarinaa tällaisesta tapauksesta mutta en nyt millään muista mistä, ehkä matkaendurot sivuilta?

Ei muuta kuin tullista paperit kuntoon, väliaikanen kilpi, sitten ajoa ja tervetuloa GS kokoontumisiin!
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA

Timo K
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Helmi 2006 16:27
Moottoripyörän malli: F800GS
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timo K » 25 Maalis 2008 10:32

Eikös nyt talven aikana Balttian maat liittyneet Schengen-sopimukseen, minkä pitäisi tarkoittaa etteivät tullit ole enää tutkiskele mopojen papereita.

Timo

Simo199
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Elo 2009 17:36
Moottoripyörän malli: 12GS
Re: 1200GS vai 1150GS Adv?

Viesti Kirjoittaja Simo199 » 17 Elo 2009 16:41

Minä päädyin 1200 GS:ään vaikka Adventure olisi "must". Ehkä isompana sitten :lol:
Simo199
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit


Vastaa Viestiin