BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Avatar
Mikki
Viestit: 233
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5, 2x100GS
Paikkakunta: Tyrwää
BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Mikki » 23 Maalis 2012 22:25

Kuvallinen ilmoitus:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topi ... #msg336728" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara » 26 Maalis 2012 09:50

-Tuossa ei taida olla säätöä, niinkuin uudemmassa?
-Mitä tarkoittaa luodinkestävyys?
-Paljonko raaka-aine maksaa neliö ja mistä saa ostaa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 26 Maalis 2012 11:22

En minä muuta tiedä mutta polykarbonaatti varmasti paras materiaali tuohon hommaan. Itse tein aikoinaan Suzukin isoon tohtoriin polykarbonaatista korkeamman pleksin, kestää paremmin kuin höpöhöpö hiilikuidut ja alkuperäset halkeilevat ja kiveniskuista hajoavat muovihärpäkkeet.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA

Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara » 26 Maalis 2012 17:54

Juu, kyllä mäkin olen polykarbonaatista teettänyt erilaisia plexejä ym. mutta tuo "luodinkestävyys" on mielenkiintoista.
Itselläni on ollut lähinnä "pintakarkaisu" hakusessa, lieneekö "luodinkestävyys" sitten jotain samaa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-

Avatar
Mikki
Viestit: 233
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5, 2x100GS
Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Mikki » 26 Maalis 2012 20:46

No en nyt tähän hätään löytänyt netistä sitä videota, kun testaavat pesäpallo mailalla, haulikolla ja puoliautomaatti aseella tuulilaseja. Aika vakuuttava video!

Mellakkapoliisien kilvet ovat valmistettu tästä aineesta, olikohan 200 kertaa iskunkestävämpää kuin lasi.

Helppo kylmä taivuttaa esim. pelti vehkeillä, mutta jos haluaa lämmönkanssa venyttää, niin on erittäin vaikea, koska on tarkka lämpötilalle.

Oikeassa olet, "säätö" on vain siinä uudemmassa. Mutta tää vanha on nätempi 8)

Niin, joo. ostin Tampereen TKA:sta, tai mikä lienee nykyään. Hintaa nosti kovapinta ja UV -kesto
Viimeksi muokannut Mikki, 26 Maalis 2012 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Pate
Viestit: 265
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Oulu
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Pate » 26 Maalis 2012 20:58

Kyllähän tuosta polykarbonaatista tehdään metsäkoneitten ikkunoitakin.Muistaakseni niissä oli kasimillistä ja kestivät tukilla huitaisun kuormaa tehdessä.
Tunnelityömailla koneissa on usein kattoikkuna tuota ja kestävät melkoisen kiven tippumisen rikkoutumatta.Tosin noissa on yleensä kattoikkuna 12 millistä.

Gessumän
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Elo 2011 19:59
Moottoripyörän malli: F 800 gs
Paikkakunta: Somero
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Gessumän » 26 Maalis 2012 21:08

Joo toi polycarbonaatti kestää muistaakseni 8 mm paksuna kiväärillä ammutun luodin. 3 mm paksu kestää kylla kympin lekalla tehdyt testit. Sitä on saatavana kahta laatua, normaali ja kovapintainen, jälkimmäinen kestää paremmin naarmuuntumatta. Hankalampi taivuttaa ja lämpömuovata. Pienostajalle ainakin Etolan jotkut paikat myyvät sitä.

Avatar
Mikki
Viestit: 233
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5, 2x100GS
Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Mikki » 26 Maalis 2012 21:42

Toimisiko tämä:

Avatar
Pate
Viestit: 265
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Oulu
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Pate » 26 Maalis 2012 22:06

Mikki kirjoitti:Toimisiko tämä:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... sls5ZPCUnE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on hyvä pätkä.Siinä näkee että ehdottomasti polykarbonaattia tuulilasiin.

Avatar
Pate
Viestit: 265
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Oulu
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Pate » 27 Maalis 2012 12:04

jummila kirjoitti:Urbaani legenda Tallinnasta kertoo polykarbonaattia koetetun paikallisissa bussipysäkeissä.
Havannivat pari ongelmaa:
1) Hinnaltaan moninkertainen karkaistuun lasiin verrattuna.
2) Nuoriso ei osannut varoa, kun tiiliskivi pomppasi takaisin ja lasaretti reissulle joutuivat.


Juha
Ja tietenkin veronmaksajat joutuivat korvaamaan kaikki sairaalakulut ja kärsimykset :lol: :lol:

AJS
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Huhti 2012 11:45
Paikkakunta: Kajaani
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja AJS » 21 Touko 2012 22:25

Eikä muovit oikein kestä nuorison sytkäri leikkejäkään.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...


Vastaa Viestiin