BMW G450X

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 24 Marras 2014 14:32

Tuollainen pieni LED lisävalo pitäisi asentaa johonkin tuomaan lisää valoa pimeyteen :idea:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 29 Touko 2015 17:14

Ledivalolle en ole oikein sijoituspaikkaa löytänyt mutta GS meetinkiin pitää mennä kurastamaan nuo uudet tarrat kun en ole kunnolla kerinnyt pyörää ulkoiluttamaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 16 Syys 2016 16:37

G450X pyörässä on aika pieni öljytilavuus (1.1 litraa) ja joskus huohotusletkun kautta sitä kulkeutuu ilmaputsarille, varsinkin jos jää reissun aikana pahasti jumiin esim ojaan ja pyörän keula alaspäin/ylöspäin tai kaatuu ja moottori pysyy käynnissä. Sinne se öljy karkaa eikä se ole hyvä asia jos ajatellaan moottorin voitelua, ilmaputsarin likaantumista, luontoa ja varsinkin kuivuudesta johtuva "luistokytkimen" (torque limiter) palamisella ja pettämisellä. Tuon lustokytkimen tehtävä G450X pyörässä on estää moottorin rikkoontuminen esim hyppyjen alastulon kohdistaessa kovan väännön moottorin rattaille, tuolloin luistokytkin antaa hieman periksi mutta ei täysin ala pyörimään vaan pitää edelleen säädetyn vääntömomenttivastuksen. Mikäli luistokytkinpaketti "palaa" ja pyörähtää ympäri loppuu veto siihen luistokytkimen pyöriessä ilman vastusta ympäri ja kotiin pitää sitten palailla hissukseen pintakaasulla.

Erilaisia ratkaisuja on olemassa öljyn kierrätysäiliöistä lähtien mutta satuin löytämään Husqvarnaan suunnitellun (sama moottori) moottorin huohotinratkaisuun joka tulee korkeammalle mitä alkuperäinen huohotinletku, eli sylinterikannen sivuun, öljypaineettomalle puolelle. Tämä muutos ei vaadi lisäreikien poraamista, ainoastaan huohotusletkun siirron ja kannentiivisteen muokkauksen. Tuolla tavalla varmistetaan että öljyn määrä ei muutu reissun aikana koska öljyä ei tuolta pääse samalla tavalla kulkeutumaan huohotusletkua pitkin eikä ilmasuodatin tukkeennu. 10h välein se öljy silti vaihdetaan.

Linkistä video kyseisestä toteutuksesta: https://www.youtube.com/watch?v=hUQ8avQ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 29 Syys 2016 12:33

Varaosa saapui Australiasta, ei muuta kuin asennushommiin. Power Commander 5 myös tilattu niin saadaan tehokarttaa paremmaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 29 Syys 2016 16:25

G450X kuluttaa selkeästi enemmän polttoainetta tehokartalla, joka ei varmasti ole yllätys. Yllätys varmasti monelle, jokuselle ehkä ei, on että pyörästä saadaan enemmän tehoa irti tehoputken kanssa kun ilma/bensa suhdelukua nostetaan, eli säätämällä syöttöä laihemmalle suuremmilla kierrosluvuilla. Hexcode (http://www.hexcode.co.za/products/gs-91 ... ommander-v" onclick="window.open(this.href);return false;) aikoinaan tätä tutki ja esitti selkeät tulokset tehoputken ja tehokartan muokkammisen eduista. Kunhan saan itse Power Commanderin niin katsotaan onko ero huomattavissa ihan harrastelijan käsissä :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 07 Joulu 2016 13:52

Nyt olisi Power Commander V odottamassa asennushommia, kunhan vain kiireiltänsä kerkiäisi :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 30 Tammi 2017 11:30

Löyty vielä ihan uudet käyttämättömät katemuovit joille joskus tuli liimattua Speedbrainin tarrasarja, noilla pyörä näyttäisi taas ihan uudelta 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 27 Huhti 2020 09:08

Power Commander toimii hienosti, kone ei stumppaa samalla tavalla mitä aikasiemmin teknisillä pätkillä ja tehoa riittää :mrgreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA

Avatar
Kurahousu
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu » 20 Touko 2020 09:34

Taidekuvaa :eatcorn:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA


Vastaa Viestiin