BMW Motorrad Days 2012

teukka1
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Joulu 2011 23:35
Moottoripyörän malli: BMW r1100r

BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja teukka1 »

Nyt Bemaristit, maailman suurimpaan BMW moottoripyörätapahtumaan Garmisch-Partenkircheniin heinäkuun 6-8. Paikalla on jälleen yli 30000 Bemariuskovaista ympäri maailmaa!
Samalla toteutuu haave ajosta alppiteillä euroopan jylhimmissä maisemissa. Googlettakaa Bmw motorrad days 2012 ja huomaatte mitä on tarjolla. Viime kesänä siellä oli tuskin muita suomalaisia kuin Jaska ja mä. :P

Teukka Alarotu
Ikaalinen
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Kontioralli samana viikonloppuna...
-Kaitsu-
K1600GTL
IU-266
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Kesä 2012 11:52

Re: BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja IU-266 »

Maanantaina 2.7 lähtö Garmisiin RT / S / +
FJR, jostainhan tämä käännyttäminen täytyy aloittaa :lol:

Majoitus on 6-8.7 varattu, muuten ei ole suunnitelmilla tressattu...

Jussi
teukka1
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Joulu 2011 23:35
Moottoripyörän malli: BMW r1100r

Re: BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja teukka1 »

Nonni, taas yksi Motorraddayssi suoritettu. Aivan entisenlainen mammuttitapahtuma. Enpäs bongannu muita mukana olleita suomalaisia. Mr. Pekoselle pyydettiin tuomaan parhaat terveiset pohjoismaiden klubistandilta. Tapahtuman massiivisuus varmaankin estää sen muttamisen tai uudistamisen muuten kuin pyörämallien osalta. Tänä vuonna Chris Pfeiffer näytti miten isolla matkapyörällä tehdään samat taitoajotemput kuin hänellä on tapana tehdä temppupyörällään. Osallistujamäärää on mahdoton arvioida, mutta ei ainakaan ole merkkejä tapahtuman pienenemisestä. Ystävättären mukana olo pisti tutustumaan paremmin kaupunkiin tällä kertaa. Siellä lähes jokaisessa liikkeessä oli bikerit huomioitu. Paluumatka tehtiin motareita vältellen kauniista saksalaisesta maaseudusta ja pikkukylistä nauttien joten siihen menikin sitten viikko! Ensimmäinen kuukausi vietettiin suureksi osaksi Ranskassa ja johtuiko sitten heidän liikenneympyrätiheydestään, että takarengas kului vasemmalta syrjältä vaihtokuntoon Nantesissa, rengastyön teki paikallinen BMW dealeri kohtuulliseen 177, 84 € hintaan, palveluun kuului pyytämättä myös öljyn tarkastun ja lisäys sekä kytkimen säätö. Ainoa vika tuli sitten pyörään 120 km ennen Travemundea; nopeusmittari matkamittareineen lakkasi toimimasta! Pyörällä ajettu 56000 km. Pitääkö alkaa epäilemään R1100R:n luotettavuutta. Ehkei sentään. Tasainen 5l/100km kulutus lohdutti ainakin Italiassa tankattaessa 1,94 euron bensaa. Itävallassa sitten saikin bensan 1,43 hintaan. Vajaa 6800 km sujui mukavan turvallisesti hyvissä keleissä.

TA&HS
Teukka2
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Maalis 2013 10:48

Re: BMW Motorrad Days 2013

Viesti Kirjoittaja Teukka2 »

Bemariuskovaisten kesämessu jälleen Garmisch-Partenkirchenissä 5.-7. 7. 2013. Siis sinne! Ensin kuitenkin 2V-kokoontumiseen Jurvaan 14.-16.06. Matka toimii hyvänä esiharjoitteluna Eurooppa tourneelle.

Teukka Alarotu
Tampere
Teukka2
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Maalis 2013 10:48

Re: BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja Teukka2 »

Moro, Bmw Motorrad Days 2015 3.-5.7 Garmisch-Partenkirchenissä. Minulla on aikomus (velvollisuus, koska en viime vuonna ollut siellä) ajaa sinne reittiä Tampere-Naantali-Kappelskär-Malmo-Munschen-GP. Ajokkina tällä kerralla BMW R 75/5 -72. Pyörään tehtiin pikku remppa viime vuonna Repalla, vaihdettiin männät, porattiin sylinterit toiseen ylikokoon ja rakennettiin kannet lyijyttömälle. Kustannukset olivat 3900€. Vääntö parani huomattavasti joten pyörän käytettävyys parani selkeästi. Reissuun lähden juhannuksen jälkeen solona, koska vaimo tulee vasta GP:n jälkeen Bergamosta kyytiin. Ei kestä nähdä enää possun grillausta ja ennen kaikkea minun siansorkka-ateriointiani, joka mielestäni on GP:n must toiminto. Matka siis jatkuu Bergamoon ja sieltä Venetsiaan edelleen Firenzeen, Pisaan, Mentoniin, Nizzaan ja siitä Napoleonin tietä pohjoiseen. Kerron sitten missä jokin meni pieleen, jos meni....

TA
Teukka2
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Maalis 2013 10:48

Re: BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja Teukka2 »

Ja pieleenhän se meni! Matka Garmisiin sujui erittäin hyvin. Laivalta lähdettyäni yövyin ensimmäisellä leirintäalueella. Aamulla sitten reippaana tien päälle. Bemari suorastaan lensi pitkin motaria ja koko matkan vallitsi lämmin ja aurinkoinen sää. Keskikaista-ajo edellytti jatkuvaa 120km/h nopeutta, välillä tankkauksia sekä pyörälle että kuskille. En huomannut ajavani yli 40-vuotiasta museopyörää pakattuna kuukauden reissuun tarvittavalla matkatavaralla. Koska meno maistui niin päätin ajaa samoin silmin koko 950km:n matkan Garmisiin. Bansa-asemat eivät ihan riittäneet toastertankin 17 litran kapasiteetille joten jouduin kerran turvautumaan varakanisteriin. Aamuyöllä olin perillä ja eiku teltta pystyyn ja ukko maate.
Porukka oli tullut jo melkoisesti paikalle vaikka oli vasta torstai. Myös suomalaisia näkyi myöhemmin paikalla. Miellyttävää oli tavata Kurapyöräsivustolta tuttua Hemulia vaimoineen ja kuulla Hemulin seikkailuista GS Bemullaan maailman ympäri.
Tapahtuma ei tälläkään kerralla poikennut edellisistä, kaikki Bemariin liittyvä oli mukana. Vanhempien pyörien päivitykset olivat lisääntyneet entisöityjen kustannuksella. Itä euroopasta oli porukkaa paikalla enemmän kuin ennen.
Sunnuntaina oli tilaisuus ohi. Minä lähdin vaimoa vastaan Bergamon kentälle. Itävallassa Innsbrukissa maisemia ihaillessani tajusin suistuneeni pientareelle pois asfaltilta, hetken oli ohjaamo täynnä käsiä kunnes pyörä pysähtyi ja minä vähemmän hallitusti sen alle olkapää edellä.
Tankin korkki aukesi siinä tärinässä ja toi lisäjännitystä tapahtumalle. Onneksi sain bensan tulon hillittyä. Tie oli vilkasliikenteinen ja auttajia saapui heti paikalle.
Teukka2
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Maalis 2013 10:48

Re: BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja Teukka2 »

Bemari kannettiin tielle ennen kuin minä olin edes päässyt pystyasentoon. Ambulanssi saapui paikalle, samoin poliisi ohjaan liikennettä. Minä keskityin tarkastamaan mitenkä Bemarin oli käynyt. Olin helpoittunut, lampun kehys oli saanut kolhuja ja etulokasuojan alaosa oli poistunut paikaltaan. Poliisi lupasi hoitaa pyörän kaupunkiin ja ampulanssi kuljettajan sairaalaan. Sairaalassa Innsbrukissa tehtiin monen sorttisia kuvauksia ja kokeita koko loppupäivän. Dignoosi oli oikean pulen solisluu murtunut ja samoin kolme kylkiluuta. Henkisiä vaurioita eivät kirjanneet. Mutta voiitte kuvitella että kyllä v....tti. Kolme päivää vietin sairaalassa hyvässä hoidossa, kunnes päätin jatkaa reissua. Ajamalla ei tullut kysymykseenkään koska särky solisluun takia oli hirvittävää. Koska vaimon matka oli peruttu niin päädyin tulemaan Suomeen nuoleen haavojani. Junalla Muncheniin sieltä bussilla lentokentälle, yön yli odottelua ja trokarilta ostamallani lipulla finskillä Suomeen.
Kaikki tavarat ja pyörä jäivät Itävaltaan, onneksi olin ottanut matkavakuutuksen netistä ennen reissua, näin ajattelin. Säästöpankin matkavakuutuksesta sain korvausta 100 € yhdeltä sairaalapäivältä. Enää ei minulla ole moista vakuutusta. Kotivakuutus Lähi Tapiolasta korvasi matkatavaroille tulleet vahingot ja liikennevakuutus maksoi sairaalakulut sekä korvauksen kivusta ja särystä.
Toipuminen tapahtui hitaasti ja vasta kahden kuukauden kuluttua olin jälleen ajokunnossa. Lähdimme poikani kanssa noutamaan Bemaria Innsbrukista. Ajoimme via Balticia läpi itä euroopan Itävaltaan.
Teukka2
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Maalis 2013 10:48

Re: BMW Motorrad Days 2012

Viesti Kirjoittaja Teukka2 »

Saavuimme hinausliikkeen pihalle. Bemari oli sisätiloissa odottelemassa noutajaansa. Akku oli täysin tyhjä, olihan se jo vaihtoiässä joten hommattiin tilalle uusi. Vasen kaasari tiputti bensaa, koho jumitteli, korjattiin. Lähdin ajamaan poika autolla edellä. Taas päästiin alppimaisemiin, noustiin erittäin jyrkkää mäkeä kunnes bemarista loppui puhti! kone sammui ja peruuttelin levikkeelle. Vasen pytty ei ollut mukana prosessissa ollenkaan. Kaasari auki, koho hirtti. Nyt kunnon keskittyminen ja koho väänneltiin toimivaksi. Bemari kävi taas iloisesti eikä yhdet alpit tuottaneet mitään vaikeutta vanhalle baijerilaiselle. Iloinen kahden miehen komennuskunta sai tärvättyä reilun viikon saadakseen Bemarin Ruotsin kautta kotiin. Minulle lankesi tietysti kunnia, koska olin suurin konna, ajaa koko matka pyörällä kotiin. Eihän se ole mikään temppu, mutta Itävallasta lähtien tuli kaatamalla vettä eikä mitään tuulisuojaa. Rukan goretex ei enää toiminut. Kosteissa olosuhteissa ajetaan kosteana..
Pyörä odottelee uusia seikkailuja tallissa jossa se saa talven aikana uudet takapyörän laakerit ja takanavan. Taidanpa asetaa siihen myös olemassa olevan normaalin tankin, kun niin harmittaa se bensan loppuminen.

TA
Vastaa Viestiin