Rungon musta väri

ekiteki
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Syys 2008 21:07
Moottoripyörän malli: R80/7

Rungon musta väri

Viesti Kirjoittaja ekiteki »

Mikähän on -80 R80/7 rungon mustan värin koodi? Jos sais sprayna teetettyjä että sais akkutelineen maalattua. Ovat häipyneet numerot satulan alta jos ovat olleetkaan.
KapteeniMahtava
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Touko 2014 10:23

Re: Rungon musta väri

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

Terve,
Rungon värikoodista en osaa sanoa, mutta itse olen maalaillut pikku nippeleitä ja takahäkkiä kaupasta saatavalla spray maalilla.
Värinä käyttänyt 70-luvun BMW autojen mustaa maalia, veikkaisin että just sama sävy.
PS. BMW:llä oli tuolloin käytössä vain yksi perusmusta väri.
Avatar
Motonomi
Viestit: 78
Liittynyt: 31 Elo 2010 14:18
Moottoripyörän malli: BMW K100RS

Re: Rungon musta väri

Viesti Kirjoittaja Motonomi »

Noista R-sarjalaisten väreistä en tiedä, mutta K-sarjalaisissa 80-luvulla runko on puolikiiltävä musta. Rungon paikkavärinä olen käyttänyt Motipin puolkikiiltävää. Samalla värillä korjasin moottorin maalauksia. Sävy ja kiilto on sama.

En vain enää löytänyt kyseistä väriä Motonetistä, mutta tuo lienee vastaavaa: CAR-REP ACRYLcomp Akryylimaali musta puolikiiltävä 500 ml, tuotenumero 60-00555.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Rungon musta väri

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Alkuperäiset akryylimaalit ovat olleet jo vuosia sitten kiellettyjä EU:ssa. Värinumerosta ei ole apua, ne heittää aina verrattuna uusiin "vesiväreihin".
Suosittelen puolikiiltävää mustaa jauhemaalia, on sata kertaa kestävämpi kuin originaali.
Jos kyse olisi vaikka 20-luvun harvinaisuudesta, niin jaksaisin ehkä kaivella pidemmälle...
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin