Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
juhanijussilainen
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Huhti 2009 21:01
Moottoripyörän malli: R1200RT,R-25/2

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja juhanijussilainen »

BMW moottoripyöräkerho ry on rekisteröity yhdistys, joten sääntömuutokset täytyy tehdä
kerhon sääntöjen kohdan 12 mukaisesti.
Saako ylimääräisen kokouksen järjestäminen jäsenistön tai hallituksen ehdotuksen.
Vuosikokouksessahan sääntömuutokset voisi käsitellä, mutta Smoton jäsenyyden käsittelyyn se on myöhäistä.
terv. Jussi
jorma winter
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja jorma winter »

Eipä riitä minullakaan oikeudet äänestyslinkin sivuille, vaikka olen kyllä rekisteröitynyt ja kirjautunut.
Niin, kannatan liittymistä Smotoon, jo etujen vuoksi, mutta ennenkaikkea Smoton painoarvon lisäämiseksi edunvalvonnassa.
juhanijussilainen
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Huhti 2009 21:01
Moottoripyörän malli: R1200RT,R-25/2

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja juhanijussilainen »

Olen Jopen kanssa samaa mieltä, vuosikokous päättää esityslistalla olevista asioista.
Itse en kannata valtakirjalla äänestämisestä BMW kerhon asioista, eri asia on esim. osakeyhtiöt.
Ei kerhosta kannata erota olkoon Smotoon liittyminen kielteinen tai myönteinen päätös.
terv. Jussi
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Jouni Pekonen kirjoitti:Moro!

Miksi SMOTOon liittyminen vaatisi sääntömuutosta?

Eikö riitä, että jäsennistölle on annettu tiedoksi riittävissä ajoin ( 1 kk ) missä kokouksessa asiasta päätetään. Tällöin tuon päätöksen liittymisestä tai liittymättä jättämisestä voitaisiin tehdä vuosikokouksen yhteydessä.
Lähinnä kyse on siitä, että monille edestakainen matka kokouspaikalle on kohtuuttoman
pitkä? Tästä johtuen ajatus sääntömuutoksesta ( äänestäminen valtakirjalla ).
Hangaround51
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
Moottoripyörän malli: K 1200 S

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Hangaround51 »

Niin kuin Raffe osiossaan ehdotti kerhon sääntöjen muuttamista demokraatisemmiksi alkoi keskustelu kerhon sääntöjen muuttamisesta itse Smoto keissiin sääntöjä ei tarvitse muuttaa. Tosin juridiikasta mitään tietävänä herää kysymys onko vuosikokous oikea paikka päätökselle kun sille on säännöissä määrätty mitä siellä päätetään, pitäisikö pitää erillinen kokous.
Kun täälläkin on sentään virinnyt keskustelua ja saisiha hallitus antaa jäsenille laajemman ja tarkemman selvityksen Smoton toimista sillä nuo laiva ja muut jäsenalennukse taitaa kuitenkin olla koko asiassa sivuseikka onhan siellä paljon muutakin ja tarpeellisempaa toimintaa meidän eduksi
KELA Racing Club
Hangaround51
Lurppakorva
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011 13:30
Moottoripyörän malli: R1200GSA

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Lurppakorva »

"nuo laiva ja muut jäsenalennukset taitaa kuitenkin olla koko asiassa sivuseikka"

Itse en tuosta politiikanteosta erityisemmin perusta joten laivaliput ja muut edut on minulle se mitä minä haen seuratoiminnasta. Mutta kukin tyylillään. :hat:
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Pate »

Lurppakorva kirjoitti:"nuo laiva ja muut jäsenalennukset taitaa kuitenkin olla koko asiassa sivuseikka"

Itse en tuosta politiikanteosta erityisemmin perusta joten laivaliput ja muut edut on minulle se mitä minä haen seuratoiminnasta. Mutta kukin tyylillään. :hat:
Etujahan kaikki tietysti näistä kerhoista hakee.Täällä pohjoisessa nuo edut on olemattomat tällä kerholla.
Jos käy niin että BMW-moottoripyöräkerho ei liity Smotoon niin ainakin minä eroan kerhosta.
Täällä on jo todettu että jäsenmaksu riittää kattamaan myös tuon Smoto jäsenyyden.
Jo viime vuosikokous äänesti tuosta liittymisestä ja taas on äänestys edessä.Ilmeisesti noita äänestyksiä järjestetään jatkossa kaikissa vuosikokouksissa niin kauan että enemmistö päättää että ei liitytä.
Taitsa
Viestit: 64
Liittynyt: 09 Maalis 2011 20:12
Moottoripyörän malli: K1300S, R25/3
Paikkakunta: kouvostoliitto

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Taitsa »

Tyhmiä kyselen, kuulun toisen mp.kerhon kautta SMOTO:n, siis kaksoislaskutettaisiinko BMW kerhoa? Vai mikä on käytäntö? :?:
Hangaround51
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
Moottoripyörän malli: K 1200 S

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Hangaround51 »

Menee kerho Smotoon tai ei niin aina tuntuu riittävän eroajia, mitä hyvästä kerhosta eroomaan vaan tehkööt hallitus rauhassa selvitytyön ja antakoot ennen kokousta infoa niistä Smoton hyvistä puolista ja huonoista kun niitäkin tuntuu olevan. Tiedotus voisi tulla rikastimessa ennen kokousta
ettei paikanpäällä tarvitse porukan vääntää kättä vaan saadaan päätös kohtuu ajassa sillä jos siellä alkaa vapaakeskustelu rönsyilemään taitaa illalinen jäädä syömättä.
KELA Racing Club
Hangaround51
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Tänään postissa tuli uusi Smotostin, kiitos!...... ja hyvää Joulua kaikille!
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kunkku kirjoitti: Toivottavasti lehdestä on hyötyä asiaa tuumaillessa. Näiden nettikeskustelujen innoittamana päätin vielä viime hetkellä kerätä pienen infopaketin asiasta. 8)

Kunkku
Kiitos. Oli erinomainen infopaketti. Toivottavasti jäsenet nyt lukevat Rikastimen ajatuksella ja miettivät tuota SMOTO juttua perusteellisesti. SMOTOn jäsenyys olisi todella hyvä asia, niin jäsenille kullekin kuin kaikille moottoripyöräilijöille yhdessä.
Ja kustannus on ihan minimaalinen.

Valitettavasti tuo vuosikokous on keskellä talvea eikä minulla ole nastarenkaita eikä autoa. En varmaankaan pääse paikalle kertomaan mielipidettäni ja äänestämään SMOTO asiasta.
Ellen sitten saa kyytiä joltain jäseneltä täältä pääkaupunkiseudulta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kunkku kirjoitti: Saattaa riippua siitä, kysytkö Smoton kannattajalta vai vastustajalta. :lol:
Jos joku kannattaja vaikka soittaisi mulle. Numero löytyy Googlesta.

Pekka
:shock: :shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin